Dark Souls II w rozdzielczości 4K na obrazkach
Premiera pecetowego Dark Souls II zbliża się wielkimi krokami. Mimo zaawansowanych ustawień graficznych, gra w tej wersji nie doczeka się żadnych znaczących ulepszeń w oprawie wizualnej poza standardowymi zmianami. Jednym z atutów edycji komputerowej będzie możliwość ustawienia bardzo wysokiej rozdzielczości 4K. Teraz macie okazję przed premierą zobaczyć grę studia From Software w pełnej krasie. Czy to wystarczy, żeby "brzydkie kaczątko" zwane Dark Souls II przemieniło się w "pięknego łabędzia"?
Bartosz Woldański
Ponad tydzień temu ujrzeliśmy pierwsze materiały wideo z pecetowej wersji Dark Souls II i efekt nie zrobił na nas tak dobrego wrażenia. Gra okazała się tylko w nieznacznym stopniu ładniejsza niż edycje przeznaczone na PlayStation 3 i Xboksa 360, co zresztą potwierdziły wszelkie porównania oprawy wizualnej pomiędzy poszczególnymi platformami sprzętowymi. Jednakże możliwość włączenia dodatkowych efektów, wygładzania krawędzi na wysokim poziomie oraz rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli (Full HD) lub 3840 x 2160 pikseli (4K Ultra HD) niweluje wiele niedoskonałości wersji konsolowych. Nawet jeśli niektóre elementy otoczenia, tekstury czy niezmieniony system oświetlenia pozostawiają wiele do życzenia, to można zachwycić się niekiedy zapierającymi dech w piersiach lokacjami i wizją artystyczną studia From Software. Nie da się ukryć, że królestwo Drangleic zyskuje w oczach w rozdzielczości 4K – zresztą sami oceńcie. Obrazki z gry zamieszczone w newsie to tylko przykłady – zestaw kilkudziesięciu screenów znajdziecie pod poniższym linkiem.
Jeśli jesteście ciekawi, jakie jeszcze ustawienia graficzne znajdą się w komputerowym wydaniu Dark Souls II, to odsyłamy do jednej z wcześniejszych wiadomości. Co prawda, informacje te nie były wówczas oficjalne, ale jeszcze w tym samym dniu zostały potwierdzone przez zapisy rozgrywki udostępniane przez zachodnie serwisy internetowe, z których część można obejrzeć w tym miejscu.
Dark Souls II wyjdzie na PC półtora miesiąca po premierze edycji konsolowych, czyli 25 kwietnia tego roku. Początkowo mieliśmy otrzymać grę w tym samym dniu, co posiadacze PlayStation 3 i Xboksa 360, ale twórcy potrzebowali więcej czasu na dopracowanie zawartości. W ubiegłym tygodniu pojawiły się niepokojące pogłoski o przesunięciu daty na początek maja, ale na szczęście firma Namco Bandai poinformowała, że dotyczyły one tylko wersji pudełkowych przeznaczonych na rynek brytyjski.
- Recenzja gry Dark Souls II - wielki powrót symulatora umierania
- Poradnik do gry Dark Souls II
- Oficjalna strona internetowa gry Dark Souls II

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Matekso Generał

Ani PS3 PS4 i X-y nie wyciskają z konsol 1080p w grach, nie dlatego, że twórcy nie potrafią, a dlatego iż po prostu konsole nie wyrabiają, i twórcy rezygnują - boją się jednym słowem. Dobra rada niezachłysajmy się cudami 4k jeśli next-geny wymiekają.
wysiak Legend

XONE to next-gen (current-gen) czy nie?
Wii U tez. I?
Bart2233 Senator

Generacja konsoli nie zależy od jej osiągów, ale daty wypuszczenia na rynek,taka np. OUYA jest konsolą ósmej generacji(odsyłam do wiki).
Generalnie rzecz biorąc BOLOYOO kończ waść wstydu oszczędź.
kain_pl Generał
I znow bezsensowny artykul o jakosci grafiki i to w grze w ktorej grafika schodzi na dalszy plan...no luuudzie dajcie spokoj.Tu sie liczy rozgrywka i trudny klimat a nie ogladanie widokow wzgorza i brudnych skal...really musicie miec 4 k rozdzialke aby naparzac sie z demonami,serio potrzebujecie 4k aby widziec jak was zgniataja do podloza? To jest ten typ gry w ktora moge grac 1k rozdzialce i cieszyc sie kolejnym zgonem,a 4 k dajcie do gier ktore tego potrzebuja. np Wiedzmin.Dragon Age,Watch dogs czy nowy Far cry