Wielu twórców gier, dziennikarzy, a także samych graczy rozwodzi się nad różnicami pomiędzy rozdzielczościami 1080p i 1080i. Specjaliści zapominają jednak o kilku faktach, które różnią 1080 (p oraz i) od 720p. Rzeczy te wymienił na swoim blogu jeden z przedstawicieli koncernu Microsoft:
Wielu twórców gier, dziennikarzy, a także samych graczy rozwodzi się nad różnicami pomiędzy rozdzielczościami 1080p i 1080i. Specjaliści zapominają jednak o kilku faktach, które różnią 1080 (p oraz i) od 720p. Rzeczy te wymienił na swoim blogu jeden z przedstawicieli koncernu Microsoft:
Każda gra może zostać przystosowana do środowiska 1920x1080, lecz nie zawsze przynosi to oczekiwane efekty. Paradoksalnie modele i tekstury w wysokiej rozdzielczości poprzez to, że obciążają engine gry, mogą spowodować, że obraz będzie znacznie słabszy, niż w technologii 1280x720 (mniej czasu i mocy na generację takich efektów jak illuminacja, anti-aliasing czy pixel shaders). To właśnie jeden z problemów, z którymi w ciągu najbliższych miesięcy zmagać się będą developerzy, przygotowujący dzieła dla konsol nowej generacji. O tym, które z rozwiązań (1080p/i lub 720p) zwycięży, przekonamy się zapewne już niebawem.
1