Cyfrowa dystrybucja gier w kręgu zainteresowań Microsoftu
Cyfrowa dystrybucja zdobywa coraz większą popularność i pokazuje, że pudełko i papierowa instrukcja nie są z punktu widzenia gracza czymś, co musi koniecznie posiadać. Niższa cena okazuje się wystarczającym magnesem, by zrezygnować z tradycyjnego wydania na rzecz tego, które zagości wyłącznie na dysku twardym komputera.
Cyfrowa dystrybucja zdobywa coraz większą popularność i pokazuje, że pudełko i papierowa instrukcja nie są z punktu widzenia gracza czymś, co musi koniecznie posiadać. Niższa cena okazuje się wystarczającym magnesem, by zrezygnować z tradycyjnego wydania na rzecz tego, które zagości wyłącznie na dysku twardym komputera. Codziennie pokazuje to Steam i inne podobne mu platformy. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo do grona firm wspierających ten sposób sprzedaży gier dołączy Microsoft.
Poinformował nas o tym w trakcie wywiadu udzielonego serwisowi Shacknews Chris Early, generalny menedżer ds. Games for Windows Live. Potwierdził on, że koncern jest na dobrej drodze, by uruchomić w niedalekiej przyszłości system cyfrowej dystrybucji, umożliwiający zakup i pobieranie pełnych wersji pecetowych gier. Kiedy system zostanie wprowadzony w życie? Tego jeszcze dokładnie nie wiemy. Pewnym jest natomiast, że włączenie się do gry kolejnego dużego gracza wpłynie na pewnego rodzaju przetasowania na rynku cyfrowej dystrybucji. Czy wpłyną one pozytywnie na ceny bądź też jakość poszczególnych usług? Miejmy nadzieję, że tak. W tego typu pojedynkach zwycięzcami powinni się okazywać przede wszystkim gracze.
Póki co Microsoft postarał się o udostępnienie kolejnej aktualizacji usługi Games for Windows Live. Wprowadza ona kilka istotnych zmian m.in. w interfejsie użytkownika. Należy jednak pamiętać, że nie jest to ostatni update w tym roku. W przeciągu najbliższych dwóch, trzech tygodni osoby korzystające z Live’a uzyskają możliwość pobrania aktualizacji, dodającej do usługi wsparcie dla filmów i trailerów, wersji demonstracyjnych, a także systemu dystrybucji za pośrednictwem zakładki Marketplace, który będzie najprawdopodobniej poprzedzać debiut pełnej cyfrowej dystrybucji gier.
Więcej:Microsoft wypuszcza awaryjną łatkę, bo aktualizacja KB5066835 psuje Windowsa 11
- Microsoft
- PC
Komentarze czytelników
realsolo Generał
artattak - dokladnie, swietna sprawa. Gdyby jeszcze wiecej bylo tego typu tytylow to :)
zanonimizowany432898 Generał
W sieciowej dystrybucji gry powinny być 50% tańsze i będzie się opłacało developerom. Nie dość, że sprzedaż wzrośnie, to po prostu od każdego egzemplarza jest wystarczający zysk :)
Matysiak G Legend
50 procent? Jaki jest koszt pudełka i płyty? Parę złotych. A gry kosztują powyżej 100 pln (200 na konsoli). Marża sprzedawcy to też tylko parę procent. Popatrzcie na ceny premier na steamie. Też Miało być super taniej. A jest tylko trochę. Na pewno nie o połowę.
zanonimizowany526996 Konsul
No nie wiem jak zrobi to Microsoft ale gierki przeznaczone do dystrybucji internetowej to troszkę inna sprawa nie da się np, LBP , czy MGS4 rozprowadzić w ten sposób gry maja bo 50 gb danych.
Ale sporo gierek da się tak zrobić.
GT prolouge 115 pln
Wipeout HD 64 pln
Teken on line 54 pln
Pixel junk eden 25 pln
Richet & Clank 60 pln
SIREN: Blood Curse
Bardzo dobre gierki w niczym nie ustępujące pudełkowym wersją a tańsze o ponad połowę. Warto zaznaczyć że np zestaw nowych map do multi COD4 to 34 pln za 3 mapki, dodatki do Motorstorma to masa darmowych dodatków, nowe tryby gry i za śmieszne kwoty można pobrać dodatkowe mapy.
Microsoft jest dość chytry wystarczy przypomnieć sobie pobieranie opłat za grę w sieci na x-boksie, w konkurencji było i jest za darmo.
Jestem za jeśli bedzie tak jak na ps3 to na bank zarobią sporo kasy.
zanonimizowany345880 Pretorianin
Nie potrafią wymyślić następcy/konkurenta BD to idą w cyfrową dystrybucję.
