Firma CD Projekt podzieliła się informacjami zza kulis na temat Cyberpunka 2077 i Gwinta. Pierwsza z wymienionych produkcji ma się doczekać trwającej wiele miesięcy kampanii promocyjnej – przedsięwzięcie będzie droższe niż działania marketingowe poprzedzające premierę Wiedźmina 3. Z kolei na pierwszą kampanię Wiedźmińskiej gry karcianej poczekamy jeszcze długo.
Dzisiaj donosiliśmy już Wam o tym, że w pierwszym kwartale 2018 roku CD Projekt osiągnął nieco gorsze od prognozowanych wyniki finansowe. Na tym jednak się nie kończy, gdyż na konferencji finansowej Adam Kiciński (dyrektor generalny firmy) i Piotr Nielubowicz (dyrektor finansowy) podzielili się interesującymi wiadomościami zza kulis na temat Cyberpunka 2077 oraz Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej (via biznes.pap.pl).
Zacznijmy od pierwszej z wymienionych produkcji, nad którą obecnie pracuje nieco ponad trzysta osób. Tytuł doczeka się szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej, która z pewnością potrwa dłużej niż kilka miesięcy. Wszystko przez to, że wprowadzając nas do zupełnie nowego uniwersum, twórcy chcą nam je przedstawić w możliwie najdokładniejszy sposób. Choć aktualnie nie obliczono jeszcze kosztów całego przedsięwzięcia, będzie ono droższe niż kampania promocyjna trzeciego Wiedźmina.
Warto odnotować, że koszty związane z tworzeniem Cyberpunka 2077 nie będą mieć wpływu na wyniki finansowe publikowane w trakcie procesu produkcji, gdyż są traktowane przez firmę jako stałe wydatki. A kiedy miałaby ruszyć owa machina marketingowa? Aktualnie nie wiadomo, choć coraz więcej wskazuje na to, że już podczas tegorocznych targów E3.

Kiciński i Nielubowicz odnieśli się również do Gwinta: Wiedźmińskiej gry karcianej. O szeroko zakrojonych zmianach wprowadzonych w ramach aktualizacji Homecoming autorzy zaczną głośno mówić w trakcie tegorocznych targów E3. Poza tym potwierdzono, że kampania fabularna zatytułowana Wojna Krwi zadebiutuje w czwartym kwartale 2018 roku – należy odnotować, że zdaniem prowadzących konferencję projekt „wyewoluował w wielką grę RPG na kilkadziesiąt godzin”.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
38

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.