Cyberpunk 2077 z grywalnymi pojazdami
Studio CD Projekt RED zamieściło liczne oferty pracy powiązane z grą Cyberpunk 2077. Poszukiwani są między innymi pracownicy na stanowiska odpowiedzialne za tworzenie przeróżnych pojazdów, z których będą mogli skorzystać gracze.
- producent: CD Projekt RED
- wydawca: cdp.pl
- gatunek: RPG akcji
- platformy sprzętowe: PC
- data premiery: nieznana
- inne: gra na licencji systemu fabularnego Cyberpunk; skomplikowana, wielowątkowa fabuła; silnik Red
Po sukcesie trzeciej odsłony wirtualnych przygód Geralta i tuż przed debiutem ostatniego, bardzo udanego rozszerzenia studio CD Projekt RED jasno stwierdziło, że gracze nie ujrzą kolejnych gier z wiedźmińskiej serii w najbliższych latach. Co prawda, wcześniej polski deweloper wspominał o swojej nieujawnionej produkcji, jednakże podkreślał też, że obecnie jego oczkiem w głowie jest Cyberpunk 2077 – RPG oparte na systemie fabularnym Cyberpunk, ogłoszone jeszcze w 2012 roku. Właśnie w związku z tym tytułem zapowiedziano zatrudnienie kolejnych pracowników, w tym ponad trzykrotne powiększenie krakowskiego oddziału firmy. I rzeczywiście, na oficjalnej stronie studia pojawiły się liczne oferty pracy, a niemal wszystkie powiązano z Cyberpunk 2077: CD Projekt RED poszukuje m.in. specjalistów od animacji, sztucznej inteligencji, czy też projektantów.

Szczególną uwagę przykuwają dwie pozycje, jako że zdradzają one obecność pojazdów w nowej grze polskiego zespołu. W ofercie pracy dla Starszego Grafika Pojazdów (Senior Vehicle Artist) czytamy, że obowiązki zatrudnionego uwzględnią „projektowanie niesamowicie skomplikowanych wehikułów, samolotów, motocykli, robotów i mechanizmów”. O tym, że nie chodzi tu jedynie o nieinteraktywne obiekty, świadczy już sama nazwa drugiego ze wspomnianych stanowisk. Do zadań Programisty Pojazdów (Vehicle Gameplay Programmer) należeć będzie „stworzenie całościowej architektury kodu powiązanego z pojazdami” we współpracy z projektantami poziomów i rozgrywki. Dalsza część tekstu potwierdza, że wśród grywalnych wehikułów znajdą się zarówno pojazdy naziemne, jak i maszyny latające.
Pozostałe oferty nie zdradzają równie ciekawych informacji, ale wyraźnie pokazują, na jak wczesnym etapie znajdują się twórcy. CD Projekt RED poszukuje ponad 60 specjalistów powiązanych z praktycznie każdym aspektem gry. Nie jest to zaskoczeniem, skoro pod koniec kwietnia firma otwarcie przyznała, że na ten moment skupia się na dopracowaniu narzędzi deweloperskich w oparciu o doświadczenia z produkcji trzeciego Wiedźmina. Samo Cyberpunk 2077 ma zadebiutować przed 2021 rokiem.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- rekrutacja / oferty pracy
- CD Projekt RED
- pojazdy
- gry RPG
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1074990 Generał
Nakręcamy sobie hajpik? Nie za wcześnie na podjarkę? CDP RED to nie HG, ale doprawdy, nie mądrzej pozwolić sobie na przyjemne zaskoczenie niż napalać się na wyrost spijając każdą plotkę, przeciek czy nadinterpretację jak prawdy objawione ryzykując rozczarowanie a co najmniej redukcję efektu "łał" w dniu premiery? Hy, najzdrowiej chyba niczego nie oczekiwać, nie czytać newsów, nie oglądać teaserów i trailerów i przyjść dopiero na gotowe.
Oferty pracy mówią co najwyżej o planach/zamiarach/ambicjach. Jeśli te plany się zmienią i pojazdów nie będzie, ciekaw jestem, czy ktoś bąknie coś o "niespełnionych obietnicach".
Selen Konsul
Zgadzam sie z przedmowca Rydgier. Tak glosno ostatnio bylo na temat negatywnych skutkow hypowania przy okazji No Men Sky a zaraz bedzie powtorka z rozrywki. Po co ?
zanonimizowany146624 Legend
Proszę tylko, byle nie sandbox
MelChioRpl Pretorianin
Co to za brednie z tym sandboxem, CDPR zapowiadał że zarówno W3 jak i cyberpunk będą grami open world RPG a nie sandboxem - to dwa zupełnie inne terminy.
sandbox czyli piaskownica - gracz ma dostęp do całego świata i może robić co mu się podoba w każdym momencie gry - przykłady - skyrim, gta V etc
Open world RPG - gracz ma swobodę w poruszaniu się jednak nie ma dostępu do całego świata na start - poszczególne etapy świata gry odblokowywują się wraz z postępem w fabule na którą jest położony większy nacisk niz w sandboxach. Niekiedy świat zmienia się wraz z postępem. Fabuła ma trzymać w napięciu i zachęcać gracza aby nie robił zbyt długich przerw między misjami, oczywiście są w fabule uwzględnione momenty zwolnienia tępa tak aby gracz mógł "odpocząć" i zająć się np ekwipunkiem misjami pobocznymi itp. przykłady takich gier - gothic 1, 2 (np gracz nie może odrazu udać się z khorinis do starej kolonii, w momencie gdy wraca ze starej kolonii khorinis zmienia się przez pojawienie poszukiwaczy), Wiesiek 3 (nie opuścimy białego sadu jeżeli nie popchniemy fabuły do przodu, z tego samego powodu nie dostaniemy się na początku do keer mohren).
tak czy inaczej nikt z CDPR nigdy nie powiedział ze cyberpunk bedzie sandboxem
PaniPaniWrocky Pretorianin
Wchodzę podekscytowany że zobaczę jakieś intro cokolwiek związanego bezpośredni z grą a tu Klapa nima nic:( Lipa . Nic trzeba nadal czekać na coś ciekawego:(