Cyberpunk 2077 to FPS
Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć, wyczekiwana gra Cyberpunk 2077 od studia CD Projekt RED będzie FPS-em z silnym naciskiem na elementy RPG.
Kamil Zwijacz

- kolejna gra studia CD Projekt RED;
- według naszego źródła będzie produkcją FPS z silnym naciskiem na elementy RPG;
- nowy zwiastun ma zostać pokazany na targach E3 w czerwcu;
- termin premiery nie jest znany.
Istniejąca od szesnastu lat firma CD Projekt RED ma na swoim koncie trzy gry RPG z serii Wiedźmin (Gwinta pomijamy), w których bohatera zawsze obserwowaliśmy z perspektywy trzeciej osoby. Można było bezpiecznie założyć, że taki sam schemat warszawskie studio wykorzysta również w swojej najnowszej megaprodukcji, czyli Cyberpunk 2077. Jak nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, tym razem będzie zupełnie inaczej i długo oczekiwany tytuł to FPS nafaszerowany elementami charakterystycznymi dla erpegów.
Jeśli powyższe informacje znajdą potwierdzenie w rzeczywistości, to szykuje się nie lada atrakcja. Cyberpunk 2077 w perspektywie FPP konkurowałby bowiem bezpośrednio z takimi tytułami, jak System Shock, Prey, a przede wszystkim Deus Ex, również czerpiącym garściami z cyberpunkowej stylistyki. Znając możliwości studia CD Projekt RED, raczej nie spodziewamy się typowego shootera, ale gry akcji kipiącej od elementów RPG, która zafunduje nam różne możliwości rozwiązywania napotkanych problemów – mówiąc krótko: bardziej Deus Ex: Rozłam ludzkości niż BioShock. Nasze źródło potwierdziło również, że nad Cyberpunkiem pełną parą pracują już oba studia CD Projektu – warszawskie i krakowskie, a to ostatnie przygotowuje fragment gry, którego akcja toczyć będzie się na Księżycu. Rozgrywka ma być dynamiczna, a jedną z opracowywanych atrakcji jest chodzenie po ścianach, które może kojarzyć się z nowymi odsłonami Call of Duty czy Titanfallem.
Skontaktowaliśmy się ze studiem CD Projekt RED w sprawie tych doniesień, ale niestety firma odmówiła komentarza.
Na oficjalne potwierdzenie tych wiadomości zapewne trzeba będzie poczekać do targów E3 (12-15 czerwca), gdyż właśnie wtedy ma się odbyć prezentacja gry. Co prawda nie została ona zapowiedziana oficjalnie, ale potwierdzono już obecność dewelopera na imprezie, a sam Mike Pondsmith – autor serii gier fabularnych Cyberpunk – zdradził, że CD Projekt RED pojawi się w USA wraz z nowym zwiastunem tytułu. Ponadto za zamkniętymi drzwiami odbędzie się pokaz grywalnej wersji.
O Cyberpunku 2077 dowiedzieliśmy się blisko sześć lat temu – grę ujawniono na długo przed premierą trzeciego Wiedźmina, który zadebiutował dopiero w 2015 roku. W związku z tym pracowała nad nią niewielka grupa deweloperów, która powiększyła się dopiero wraz z zakończeniem przygód Geralta. Obecnie deweloper w pełni koncentruje się na tym projekcie, a żeby jeszcze bardziej przyspieszyć prace, ogłosił ostatnio, że we Wrocławiu wkrótce powstanie trzeci oddział studia.
Na temat samej gry nie wiemy jednak zbyt wiele. Potwierdzono jedynie, że nie pojawią się w niej lootboksy, a rozgrywka skupiać będzie się na singleplayerze, choć bardzo możliwe, że po premierze doczekamy się jakichś „elementów online”. Czekamy zatem na dalsze konkrety.
If you're interested in the official English translation of this news piece, click here.

- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Cyberpunk 2077 – kompendium wiedzy
- Cyberpunk 2077 – czego spodziewać się po RPG większym niż Wiedźmin 3?

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- plotki i przecieki (gry)
- CD Projekt RED
- cyberpunk
- gry RPG
- materiały GRYOnline.pl
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
yadin Legend

Najmniej spodziewana informacja dotycząca tej gry. FPS na Księżycu.
zanonimizowany1244044 Pretorianin
Zalosne... CDPR go home. Nienawidze was. Skreslam Cybershita z listy moich najbardziej oczekiwanych gier. Oszukanie graczy poziom 100.
;-p Generał
Ehh to tak teraz nazywa się odmienne opinie i nie zgadzanie się w jakiejś kwestii "ból dupy" "trollowanie"- to nie stawia w najlepszym świetle osoby która to nadużywa (powiedziałbym, że ten ktoś porusza się w wąskich ramach i ma ubogi zasób słownictwa, jeszcze brak argumentów merytorycznych próbuje zastąpić 'obrażaniem osoby")
teraz wracając do newsu. Pamiętam jak zapowiadano Cyberpunk to mówiono, że gra będzie posiadać dwa tryby, pierwszo i trzecioosobowy- więc część na wieść, że to będzie tylko tryb FPP, nie przyjęła tego z entuzjazmem, bo coś innego zapowiadali. To że wyrażamy swoje głosy niezadowolenia (traktowane tu jest jak coś co należy piętnować, "ból dupy" narzekanie itp). słowem pokazuje płytkość i brak zrozumienia dla drugiej strony.
Okej skoro ja mam "ból dupy- bo z czymś się nie zgadzam"
to jak nazwać osoby które przymykają oko na zagrywki developera, albo biorą to co dają- niewymagający? rzucający się na ochłapy?
wiecie gra jeszcze nie wyszła, części się podoba, a część liczy na zapowiedziane wcześniej zmiany. W tym medium my gracze mamy siłę przebicia, jeżeli nie podobają mi się dane zabiegi, to będę o tym głośno mówił, a nuż może ktoś z REDów przemyśli sprawę i dodadzą dany tryb. bo nie będą chcieli stracić konsumentów, 1 osoba- to mało 5- też, ale 100 tys to 6 mln$
Co wam szkodzi, wy właściwie nic nie tracicie
poniżej najbardziej mi znane przykłady gdzie twórcy ugięli się pod naporem graczy
Assassin's Creed III - tu chodziło o zdjęty kaptur Connora- za sprawą fanów przywrócono zakapturzonego asasyna
Assassin's Creed Syndicate- tu chodziło o mechanikę skradania i przypisane zakładanie ikonicznego kaptura- po petycji w Origins dali opcję gdzie to gracz decydował czy ma być zdjęty czy założony kaptur.
Wiedźmin i pochwy n a miecze, redzi mieli problem z przenikaniem tekstur więc je usunęli, jednak na screenach gracze zauważyli (jest nawet mod dodający je do pierwszej cześci) Po tym zgłoszeniu, pochwy na miecze pojawiły się w Drugiej części
Ghost Recon Wildlands- sprawa dotyczyła potraktowania po macoszemu trybu noktowizji, fani drążyli ten temat i w ostatniej aktualizacji to naprawiono
Kingdom Come: Deliverance: Nieszczęsne sznapsy- z patchem dali możliwość zapisu gry
Ja wiem że to pierdoły przy zrobieniu widoku TTP, ale pokazuje, że gracze mają wpływ na grę. Poza tym tworzymy postać, pojawia się ona w cut scenkach i może nawet dialogach, także przesunięcie kamery za plecy gracza, albo ramię (bo to ma być fps)- nie wydaje się niemożliwe do wykonania, może animacje nie będą najlepsze- "ale z braku laku" :P
nie odbierajcie głosu innym
yadin Legend

Ja myślę, że to spóźniony żart primaaprilisowy. FPS położyłby Redsów na łopatki.