Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 grudnia 2020, 12:50

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 - szacunkowa sprzedaż dosłownie oszałamia

O Cyberpunku 2077 mówi się ostatnio głównie źle. Okazuje się jednak, że nie przeszkadza to grze w osiąganiu imponujących wyników sprzedaży na PC.

Aktualizacja:

Studio CD Projekt RED opublikowało wreszcie oficjalne wyniki sprzedaży. Okazuje się, że gra znalazła już 13 mln nabywców. Co ważne, ta liczba nie obejmuje osób, które zdecydowały się zwrócić produkcje.

  1. Cyberpunk 2077 - oficjalny komunikat o liczbie sprzedanych egzemplarzy

Cyberpunk 2077 nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei. Zwłaszcza wersja konsolowa okazała się porażką - do tego stopnia, że wydanie na PS4 zostało wycofane z dystrybucji w PlayStation Store, a studio CD Projekt RED wspólnie z producentami konsol przygotowało ułatwienia umożliwiające zwrot gry. Okazuje się jednak, że deweloperzy mają także powody do zadowolenia – wersja pecetowa CP2077 nadal sprzedaje się jak szalona.

Studio Valve udostępniło listę największych bestsellerów Steam ubiegłego tygodnia i ponownie liderem (według przychodów) okazał się Cyberpunk 2077. Autorzy nie wypuścili oficjalnych danych o sprzedaży, więc musimy polegać na szacunkach płatnej wersji serwisu SteamSpy, według których produkcję na tej platformie cyfrowej posiada już ponad 15,2 mln osób. Dla porównania w zeszły wtorek było to niecałe 10 mln, a w miniony piątek – trochę ponad 11 mln. Od kilku dni codziennie wynik zwiększa się średnio o milion.

Dane ze SteamSpy są dosyć niedokładne pod względem konkretnych wyników sprzedaży, ale dobrze ilustrują trendy. W przypadku Cyberpunka 2077 widać wyraźnie, że wszystkie dramaty związane z tym tytułem nie powstrzymują graczy pecetowych przed kupowaniem najnowszego dzieła studia CD Projekt RED. Oczywiście należy pamiętać, że edycja PC jest znacznie lepsza niż wersje konsolowe. Wciąż sporo brakuje jej do ideału, ale spokojnie da się grać. Na Steamie obecnie 78% ocen użytkowników jest pozytywnych. Ten wynik jest niższy o 1% niż kilka dni temu, ale wciąż sporo wyższy niż 71% uzyskane w dniu premiery.

Szacunki płatnej wersji serwisu SteamSpy.

Podczas analizowania szacunków SteamSpy warto pamiętać, że wydanie pecetowe sprzedawane jest również w Epic Games Store oraz GOG.com. Zwłaszcza ten drugi serwis powinien podbić wyniki na PC, gdyż to klucze do niego dołączano do wydań pudełkowych.

Jeszcze trudniej ocenić, jak gra poradziła sobie ogólnie, na wszystkich platformach sprzętowych. W przedsprzedaży 41% pre-orderów przypadło na konsole. Nawet biorąc pod uwagę znaczny spadek dynamiki sprzedaży wydań na PS4 i XONE oraz zwroty można spokojnie założyć, że Cyberpunk 2077 trafił już w ręce ponad 20 mln osób. Oficjalne dane CD Projekt RED ma podać przed świętami.

O produkcji mówi się teraz głównie negatywnie, ale mimo to gracze chętnie kupują ten tytuł. Jeśli są gotowi wydawać pieniądze na tak niedopracowany projekt, to dobrze wróży to Cyberpunkowi 2077 na przyszłość, jeśli twórcom uda się dopracować go pod względem technicznym. Obecnie deweloperzy ciężko pracują nad łataniem gry. Kilka dni temu ukazał się patch 1.05, a kolejne są w drodze. W styczniu i lutym mają ukazać się dwie duże aktualizacje, naprawiające większość problemów wersji konsolowych.

  1. Cyberpunk 2077 - przegląd najnowszych modów
  2. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
  3. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  4. Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
  5. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  6. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Największe hity Steam minionego tygodnia (wg przychodu):

#

Produkt:

1.

Cyberpunk 2077

2.

Valve Index VR Kit

3.

Counter-Strike: Global Offensive - Operation Broken Fang

4.

Phasmophobia

5.

Death Stranding

6.

Among Us

7.

Fall Guys: Ultimate Knockout

8.

Hades

9.

Football Manager 2021

10.

Grand Theft Auto V

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej