Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2021, 09:10

autor: Adrian Werner

Cyberpunk 2077 otrzymał patch 1.1

Ukazał się patch 1.1 do Cyberpunka 2077. Koncentruje się on głównie na zminimalizowaniu zawieszania się gry, poprawie zarządzania pamięcią oraz naprawie błędów uniemożliwiających ukończenie niektórych misji.

ROZMIARY PATCHA 1.1:
  1. Steam: 6-9 GB
  2. GOG: 1,1 GB
  3. Xbox: 16,54 GB
  4. PS4: 16,84 GB

Studio CD Projekt RED wypuściło nową aktualizację do gry Cyberpunk 2077. Patch opatrzono numerem 1.1 i dostępny jest już na wszystkich platformach sprzętowych, czyli na PC, konsolach oraz w usłudze Google Stadia.

Łatka jest pierwszą z dwóch obiecywanych dużych aktualizacji, które mają naprawić najpoważniejsze problemy w grze. Premiera drugiej (1.2) planowana jest na przyszły miesiąc. W międzyczasie powinny jednak ukazać się inne, mniejsze łatki.

Patch 1.1 koncentruje się na ulepszeniu warstwy technicznej Cyberpunka 2077 i usunięciu niedoróbek, które uniemożliwiały ukończenie niektórych przygód. Aktualizacja zwiększa stabilność silnika, tak aby gra rzadziej się zawieszała np. podczas ładowania save’ów czy wczytywania danych. Poprawiono także wykorzystanie pamięci przez systemy postaci, interakcji, nawigacji, roślinności, efektów laserowych, minimapy, urządzeń, SI, ruchu ulicznego czy obrażeń środowiskowych.

Aktualizacja ma także poprawiać wiele błędów związanych z otwartym światem, interfejsem oraz efektami wizualnymi. Wymienione zmiany dotyczą wszystkich platform sprzętowych, ale wprowadzono również poprawki do konkretnych wersji. Na PC można wreszcie zdobywać Osiągnięcia Steam w trybie offline. Naprawiono także problem, który powodował zawieszanie się gry podczas uruchamiania na komputerach z kartami graficznymi firmy Nvidia.

Z kolei w przypadku wersji konsolowych zoptymalizowano elementy związane z symulacją tłumów na PlayStation 4 Pro i PS5, a w przypadku Xboksa One i Xboksa Series X/S poprawiono wykorzystanie pamięci przy tworzeniu postaci, używaniu luster, skanowaniu, zdalnym kontrolowaniu kamer oraz w menu. Pełną listę zmian znajdziecie na oficjalnej stronie gry.

Część graczy najpewniej liczyło na więcej, biorąc pod uwagę, że jest to jedna z zapowiadanych od dawna „dużych aktualizacji”. Pierwsze reakcje nie są zbyt pozytywne i nie brakuje głosów rozczarowania skalą poprawek. Część z poważnych niedoróbek związanych z misjami nadal nie została naprawiona, np. w przygodzie Czerwony Wieszcz wiele osób wciąż nie może namierzyć routera, którego zhakowanie jest potrzebne do ukończenia zlecenia.

Co gorsza, patch miał wprowadzić garść nowych problemów. Podczas jazdy na motocyklu gra potrafi „zapomnieć” o renderowaniu głowy postaci. Pojawiają się także doniesienia, że łatka może popsuć niektóre zadania, wymuszając ładowanie wcześniejszych save’ów. Niektórzy gracze informują również o częstszym zawieszaniu się produkcji na ich sprzętach.

  1. Patch 1.1 - lista zmian
  2. Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
  3. Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
  4. Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
  5. Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
  6. Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej