Cyberpunk 2077 na PS4 ukończony przez zaskakująco dużą liczbę graczy
Pomimo złego stanu technicznego Cyberpunk 2077 został ukończony przez około 21 procent graczy posiadających ten tytuł na PS4.
Adrian Piotrowski

W skrócie:
- Mimo okropnego stanu technicznego gry, Cyberpunka 2077 na PlayStation 4 ukończyło do tej pory 21,5% graczy.
- To niewiele mniej niż na PC (29,5%) oraz Xboksie One (25,1%).
Fatalny stan techniczny Cyberpunka 2077 jest przedmiotem wielu dyskusji, zwłaszcza jeśli mówimy o wersji na konsole poprzedniej generacji, czyli PlayStation 4 oraz Xboksa One. Twórcy obiecywali, że gra będzie chodzić nadzwyczajnie dobrze na tych platformach, a jak było naprawdę możecie przeczytać między innymi w naszej recenzji. Sytuacja na platformie Sony była tak zła, że CD Projekt RED wykonał niecodzienny ruch – usunął swoją grę ze sklepu PlayStation Store i do dzisiaj jej tam nie przywrócił.
W tym przypadku statystyki, które zostały sporządzone przez serwis Grynieznane.pl, dokładnie dwa miesiące po premierze są zaskakujące. 21,5% posiadaczy gry na PS4 zdobyło trofeum Świat, które otrzymuje się za ukończenie wątku fabularnego. Jest to niespodziewany wynik, patrząc na mnogość opinii o tym, że Cyberpunk 2077 w obecnym kształcie jest na starszej konsoli zupełnie niegrywalny. PS4 oczywiście przegrało z konkurencją, ale nie tak znacznie, jak można było oczekiwać. Grę na Xboksie ukończyło 25,1% graczy, a na PC 29,5% (dane pochodzą z osiągnięć na Steamie).

Inaczej sprawy się mają, jeżeli mówimy o zdobyciu trofeum Kochankowie, które jest nagrodą za wykonanie 10. misji fabularnej i odblokowanie dostępu do całego obszaru Night City. Do tego momentu w opowieści dotarło tylko 65,9% graczy Cyberpunka 2077 na PS4. W tej kategorii liderem nie jest również PC, gdyż na Steamie ten punkt w historii osiągnęło 71,2% użytkowników. Najbardziej zdeterminowani okazali się posiadacze Xboksów, ponieważ 79% osób posiadających najnowszą grę RED-ów na konsoli Microsoftu wykonało udaną akcję w Konpeki Plaza.
Pasmo porażek CD Projekt RED trwa. Fatalna premiera poskutkowała spadkami akcji na giełdzie, aktualizacja 1.1, która miała naprawić wiele niedoróbek, spowodowała jeszcze więcej błędów, a na domiar złego studio zostało wczoraj zaatakowane przez hakerów. Skutkiem tego wydarzenia jest to, że dzisiaj w Internecie można odnaleźć kod źródłowy do gry Gwint. Dodatkowo data premiery mającej ukazać się w lutym aktualizacji 1.2 nie jest do dzisiaj znana.
- Cyberpunk 2077 na PS4 to katastrofa. Miałeś spalić miasto, nie konsolę, samuraju (recenzja wersji na PlayStation 4)
- Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania (wersja PC)
- Cyberpunk 2077 - przegląd modów
- Cyberpunk 2077 - braki, niedociągnięcia i pomysły jak uratować grę
- Cyberpunk 2077 - poradnik do gry
- Cyberpunk 2077 – strona oficjalna

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- ciekawostki growe
- statystyki (gry)
- CD Projekt RED
- cyberpunk
- gry RPG
- PC
- PS4
- XONE
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
V Generał

Widać ile znaczy zdanie i wiarygodność forumowych hejterów co nawet nie graali
tgolik Generał

Prawdopodobnie cały ten hejt nawet jest nieznany 90% właścicieli PS4, którzy w nosie mają serwisy typu Gry-online czy PPE.
Po prostu kupują grę i grają.
Tak samo jak ułamek czytelników odwiedza lubimyczytać i mało kto z kinomanów odwiedza filmweb. Żyjemy sobie tutaj w gamingowej bańce i nie zdajemy sobie sprawy, że większość ludzi nie spędza połowy życia na forach.
Myślę też, że mało kto zwrócił grę, poza zawiedzionymi hardkorowymi graczami, którzy mieli nierealistyczne wyobrażenie co do gry.
Poza największymi hitami i eksami Sony większość multiplatform jest w niewiele lepszym stanie niż CP2077.
makaronZserem Generał
Bo gra mimo błędów i słabszego działania na PS4 jest naprawdę dobra a każdy, kto grał w papierowego CP2077 doskonale wie, że gra ma bardzo dużo z tego systemu sama fabuła jest bardzo dobra.
Niestety przez słabą wersję gry powstało masę kłamliwych artykułów np. o tym co niby obiecywali twórcy (a wszystko było oparte na filmach gdzie wyraźnie było zaznaczone ze "work in progres" i finalnie gra może wyglądać inaczej) nawet jest gdzieś lista, z czego w 80% podpunktów jest kłamliwa i nieprawdziwa.
Albo jedno z największych kłamstw, że to niby samo Sony podęło decyzje o usunięciu gry ze sklepu a tak naprawdę to była decyzja CDPR ze względu na politykę zwrotu (bo również był ból dupy oto, mimo że to sony ma tak dziadowską politykę) i CDPR po konsultacjach z Sony wspólnie ustalili, że wycofają grę ze sklepu, żeby umożliwić zwrot graczom, bo inaczej był niemożliwy właśnie ze względu na system sony, który przed tym blokował możliwość zwrotu. Jest raport komisji nadzoru finansowego mówiący o tym.
Poza tym ostatni pacz 1.1 poprawił znacznie działanie samej gry na PS4, macie tu dokładną analizę miejsc i problemów, które występowały w tej wersji gry, po paczu 1.1 w 90% przypadków pozbył się problemów. Np. przed paczem robienie totalnych rozrób kończyło się całkowitym zablokowaniem konsoli albo ograniczeniem mocno fps, przez co również gra była niegrywalna po paczu ten problem nie występuje, itd.
Polecam obejrzeć film gościa, dokładnie analizuje większość przypadków i miejsca, które powodowały problem przed paczem na PS4 i jest spora poprawa.
[link]
zanonimizowany1256176 Pretorianin
Przeszedłem cyberpunku z steam bez wchodzenia na steam i nie wliczam się w statystyki.
not2pun Senator

wczoraj sobie z ciekawości sprawdzałem statystyki i taki procent w okolicy 30-35% ukończenia gry to standard przy większości gier
w sumie wyjątkiem jest The Last of Us 2 z 60%, cz1 nie ma tyle czy nawet Uncharted a to znacznie prostsza i krótsza gra.