Cyberprzestrzeń i amputacje na nowych gameplayach z System Shock
W sieci pojawiły się dwa materiały z fragmentami rozgrywki z remake’u System Shock. Filmy są poświęcone cyberprzestrzeni oraz systemowi rozczłonkowywania wrogów.
Bartosz Świątek


W SKRÓCIE:
- w sieci pojawiły się dwa kolejne gameplaye z remake’u System Shock;
- materiały są poświęcone cyberprzestrzeni oraz systemowi rozczłonkowywania wrogów.
Twórcy remake’u gry System Shock – zespół Nightdive Studios – zaprezentowali dwa kolejne materiały poświęcone powstającemu tytułowi. Filmy skupiają się na dwóch zupełnie odmiennych elementach rozgrywki. Pierwszy z nich (zamieszczony poniżej) trwa blisko pięć minut i przedstawia eksplorowanie cyberprzestrzeni.
Jak widać, wirtualne środowisko przedstawia się bardzo kolorowo i dość widowiskowo – sposób jego prezentacji budzi skojarzenia z filmami z lat 80. i 90. (np. Tron).
Drugi z materiałów jest znacznie krótszy i okraszony komentarzem dewelopera (to tzw. dev diary). Film prezentuje system odpowiadający za rozczłonkowywanie wrogów oraz ukazywanie na ich modelach odniesionych ran. Twórcy stworzyli narzędzie zwane Shock Pipeline Limb Amputation Toolkit (w skrócie SPLAT), dzięki któremu nie muszą ręcznie dostosowywać każdego przeciwnika z osobna.
Przypominamy, że System Shock zmierza na pecety oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Nie wiadomo, kiedy omawiany tytuł zadebiutuje – teoretycznie ma pojawić się na rynku w tym roku, ale twórcy jak dotychczas nie podali konkretnej daty, a w przeszłości premiera gry była już przekładana w związku problemami przy produkcji.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- gameplaye
- remake / remaster
- action RPG
- gry akcji FPP
- Nightdive Studios
- System Shock (remake)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Maniek9012 Generał

Muszę przyznać że ekipa z Nightdive Studios podjęła się nie lada wyzwania.
Cyberprzestrzeń która jest tutaj minigrą wygląda zupełnie jak samodzielny tytuł, ale od samego patrzenia na wielowymiarowość rozgrywki w tej sekwencji zacząłem się zastanawiać czy aby nie za skomplikowana i przytłaczająca dla świeższych graczy ona nie będzie?
zanonimizowany1299868 Senator
Przecież tak było w pierwotna wersja i niech tak pozostanie.
Niech dodają samouczek zamiast usunąć lub uproszczyć ten świetny element gry. W czym problem?
marcinho01 Pretorianin

I cyberprzestrzeń, i system rozczłonkowienia ciał robi wrażenie. Jak pamiętam w pierwszym System Shock, cyberprzestrzeń była dla mnie udręką i odwiedzałem ją w zasadzie tylko dlatego, kiedy musiałem. A tak to omijałem z daleka, bo była ciężka w graniu. Oby w remake'u uprościli ten system. Ale myślę, że 26 lat później spokojnie da się to ogarnąć :D