System Shock - trailer wersji alfa

Ukazał się nowy zwiastun odświeżonej wersji gry System Shock. Pokazuje on fragmenty gameplaya z obecnego stanu projektu, po tym jak autorzy porzucili zbyt ambitne plany pełnego remake’u i powrócili do pierwotnej wizji, znacznie wierniejszej pierwowzorowi z 1994 roku.

Adrian Werner

Gra ukaże się dopiero w 2020 roku. - System Shock - trailer wersji alfa - wiadomość - 2018-10-07
Gra ukaże się dopiero w 2020 roku.

Studio Night Dive udostępniło grywalną alfę gry System Shock, czyli odświeżonej wersji klasyka z 1994 roku. Wersja testowa trafiła do grupy graczy, wybranych spośród osób, które wsparły projekt na Kickstarterze. Jednocześnie autorzy wypuścili materiał wideo pokazujący, jak produkcja prezentuje się w akcji.

Przypomnijmy, że cykl produkcyjny gry okazał się mocno wyboisty. Początkowo planowano wierne odtworzenie pierwowzoru z ładniejszą grafiką i nowoczesnym interfejsem. Sukces na Kickstaterze (zebrano ok 1,3 mln dolarów) zawrócił jednak autorom w głowie i znacznie rozszerzyli oni skalę produkcji. Zmienili silnik z Unity na Unreal Engine 4 i zaczęli gruntownie przebudowywać mechanikę oraz wygląd poziomów.

Ostatecznie okazało się, że zapędzili się za daleko. Projekt stał się zbyt ambitny, a do tego za bardzo odbiegał od pierwowzoru. Zdecydowano się więc go porzucić i powrócono do pierwotnego, prostszego planu. Wypuszczony właśnie filmik jest pierwszą okazją do obejrzenia gameplaya z obecnego wcielenia projektu.

Alfa nadal korzysta z silnika Unreal Engine 4, ale oprawa wizualna wygląda wyraźnie prościej niż na wcześniejszych filmikach, a całość wydaje się być znacznie bardziej wierna pierwowzorowi z 1994 roku. Autorzy dokładnie odtworzyli architekturę poziomów i nawet wykorzystali tekstury z pierwszego System Shocka. W połączeniu z nowoczesnym silnikiem daje to ciekawy efekt retro i ogólnie całość prezentuje się obiecująco.

Premiera nowego System Shocka planowana jest dopiero na 2020 rok. Alfa udostępniona została wyłącznie na PC i na razie nie wiemy, czy twórcy dalej zamierzają opracować edycje konsolowe.

  1. Oficjalna strona gry
System Shock

System Shock

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 30 maja 2023

Informacje o Grze
8.1

GRYOnline

8.3

Gracze

9.1

Steam

7.7

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-10-07
18:37

Kaczmarek35 Senator

Kaczmarek35

Szkoda, że porzucili ambitniejsze plany, ale mówi się trudno.
Z pewnością zagram. Oby nie było bugów i mam nadzieję, że ostateczna wersja będzie trochę lepiej wyglądała - efekty zbliżone do Alien:Isolation 2014, a nie jak w Doom 3 z 2004.
Kiedyś przeszedłem SS1 na pierwszym piecu jaki miałem, ale ta gra z 1994 bardzo zestarzała się.
System Shock: Enhanced Edition z 2015 też nie uratował sytuacji, bo niewiele lepiej wygląda ten remaster.
SS2 był raczej trochę prostszą grą od jedynki.
Nie mówiąc o serii Bioshock, które naśladowały w wielu elementach dwie gry System Shock, ale były już bardzo uproszczone. W sumie z dwóch części System Shock bardziej zawsze lubiłem dwójkę mimo, że jedynka była równie rozbudowana jak nie bardziej. Głównie mamy tam rozwiązywanie zagadek i hakowanie, a nie walkę.
Pytanie czy gra w takiej trudniejszej formie niż obecne tytuły będzie miała wielu nabywców wśród tych, którzy nie znają System Shocków z lat 90'.
Z nowszych gier tego typu, ale trochę rozczarowującą jest "Prey" 2017, ale z tego co wiem małym zainteresowaniem ta gra się cieszyła.

Komentarz: Kaczmarek35
2018-10-07
19:01

K@m@R Konsul

K@m@R
👎

Bez sensu.

Komentarz: K@m@R
2018-10-08
00:37

Sasori666 Senator

Sasori666

Teraz to wygląda jak amatorki mod.

Komentarz: Sasori666
2018-10-08
09:02

Kaczmarek35 Senator

Kaczmarek35

A w czym niby złe są amatorskie mody ?
Przeważnie to nakładka na grę i dzięki nim masz znacznie lepszą grafikę (dużo lepszą niż w oficjalnych remasterach), poprawione lub rozbudowane mechaniki gry, wyeliminowane błędy gry zostawione przez twórców.

Samodzielne projekty fanowskie natomiast są dużo rzadsze, bo są dużo trudniejsze do zrealizowania. Trzeba zrobić wszystko od podstaw na innym silniku gry i są próbą przeniesienia starego klasyka już ze zmianami.
Tu rzeczywiście czasem mamy niewypały lub niedokończone projekty. Ale czasem zdarzy się perełka jak Black Mesa (Half Life 1 na silniku Source od Half Life 2) czy Tomb Raider 2 remake demo na Unreal Engine 4 i jeszcze kilka innych.

Z oficjalnych wydań też masz w 95% odświeżeń starszych gier formę remastera (lekkie podrasowanie graficzne słabsze niż wgranie modów graficznych) bez zmian w grze.
Czyli nadal ta sama gra.
Remaków oficjalnych mało kto się podejmuje tak jak projektów fanowskich na nowym silniku, bo trzeba grę tworzyć od zera.
Ja znam tylko kilka :
Resident evil remake 2002 (wydanie HD na Pc i Ps4 w 2015)
Tomb Raider Anniversary 2007
Zapowiedziane:
Resident evil 2 remake 2019
System Shock remake 2020
Final Fantasy VII remake 2020

Cała reszta oficjalnych odświeżeń to remastery, a mamy ich cały wysyp w ostatnich 7-8 latach.

Komentarz: Kaczmarek35
2018-10-08
16:47

Krieg Pretorianin

Fanom nie przeszkadzala nowoczesna szata graficzna, ale wizja "nowoczesnej gry, daleko wykraczajacej poza jej pierwotny koncept" oraz fakt, ze na sile do projektu doczepili na pozniejszym etapie konsole. W efekcie dalo to fanom (i fundatorom projektu bo nie zapominajmy kto wylozyl KASE na zrobienie gry) jasny przekaz czym ten ich "nowoczesny koncept" bedzie i ktory na kilometr zalatywal konsolowa padlina. Szczerze powiedziawszy to nie mam wielkich nadzieji na udana produkcje widzac, ze gra dalej zmierza na konsolowe platformy. Skomplikowane, rozbudowane, angazujace intelektualnie gry nie ida w parze z konsolami co jest chyba oczywiste wnioskujac po tym jak wygladaja terazniejsze produkcje AAA czy zwykle multiplatformy. Samo dostosowanie/uposledzenie/ograniczenie/uproszczenie/wypaczenie interfejsu i sterowania na potrzeby konsol wystarczy by skutecznie zabic ducha SS, a szczerze watpie aby tylko do tego sie ograniczyli w wersji finalnej.

Komentarz: Krieg

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl