Nabywcy System Shocka wreszcie otrzymali dawno obiecaną aktualizację 1.2, która przebudowuje finałową walkę oraz wprowadza kobiecą bohaterkę jako grywalną postać.
AKTUALIZACJA
Zgodnie z zapowiedzią System Shock otrzymał dziś opisywaną w tej wiadomości aktualizację 1.2. Listę nowości i zmian możecie sprawdzić tutaj. Warto dodać, że gra trafiła również na promocję, w ramach której można ją nabyć na Steamie w rekordowo niskiej cenie – za 76,05 zł.
Twórcy odświeżonego System Shocka powoli szykują się do premiery gry na konsolach. Jednakże w międzyczasie System Shock otrzyma wielką aktualizacją 1.2, dodającą kobiecą bohaterkę.
Nie, to nie jedyna (czy nawet najważniejsza) zmiana – na szczęście, bo gracze czekali prawie 9 miesięcy na to uaktualnienie (zapowiedziane 29 sierpnia 2023 roku; via Kickstarter). Pełną listę zmian w patchu 1.2 opublikowano na Steamie.
Poza wspomnianą nowinką (będącą jedną z celów dodatkowych, które osiągnięto w trakcie kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze) twórcy całkowicie przebudowali finałowe starcie w System Shock. Dodano też wsparcie synchronizacji w chmurze, możliwość pominięcia ekranu przegranej (Game Over) oraz naprawiono problemy ze zdobywaniem osiągnięć na Steamie.
Dochodzą do tego rozmaite poprawki – od balansu ekwipunku przez warstwę wizualną (w tym animacje hakowania w widoku FPP) po rozgrywkę. Deweloperzy wprowadzili dalsze usprawnienia sztucznej inteligencji, przy czym wzmianka o „kontynuowaniu dopracowywania AI” sugeruje, że nie są to ostatnie ulepszenia związane z tym aspektem gry.
Te wszystkie nowinki trafią do pecetowego wydania gry 11 kwietnia wraz z premierą aktualizacji 1.2. Na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S System Shock zadebiutuje 21 maja.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
12

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).