Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 kwietnia 2024, 22:46

System Shock Remake otrzymał wielką aktualizację. Gracze wreszcie mogą zagrać kobietą

Nabywcy System Shocka wreszcie otrzymali dawno obiecaną aktualizację 1.2, która przebudowuje finałową walkę oraz wprowadza kobiecą bohaterkę jako grywalną postać.

Źródło fot. Nightdive Studios / Prime Matter.
i

AKTUALIZACJA

Zgodnie z zapowiedzią System Shock otrzymał dziś opisywaną w tej wiadomości aktualizację 1.2. Listę nowości i zmian możecie sprawdzić tutaj. Warto dodać, że gra trafiła również na promocję, w ramach której można ją nabyć na Steamie w rekordowo niskiej cenie – za 76,05 zł.

Oryginalna wiadomość (5 kwietnia)

Twórcy odświeżonego System Shocka powoli szykują się do premiery gry na konsolach. Jednakże w międzyczasie System Shock otrzyma wielką aktualizacją 1.2, dodającą kobiecą bohaterkę.

Nie, to nie jedyna (czy nawet najważniejsza) zmiana – na szczęście, bo gracze czekali prawie 9 miesięcy na to uaktualnienie (zapowiedziane 29 sierpnia 2023 roku; via Kickstarter). Pełną listę zmian w patchu 1.2 opublikowano na Steamie.

Poza wspomnianą nowinką (będącą jedną z celów dodatkowych, które osiągnięto w trakcie kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze) twórcy całkowicie przebudowali finałowe starcie w System Shock. Dodano też wsparcie synchronizacji w chmurze, możliwość pominięcia ekranu przegranej (Game Over) oraz naprawiono problemy ze zdobywaniem osiągnięć na Steamie.

Dochodzą do tego rozmaite poprawki – od balansu ekwipunku przez warstwę wizualną (w tym animacje hakowania w widoku FPP) po rozgrywkę. Deweloperzy wprowadzili dalsze usprawnienia sztucznej inteligencji, przy czym wzmianka o „kontynuowaniu dopracowywania AI” sugeruje, że nie są to ostatnie ulepszenia związane z tym aspektem gry.

Te wszystkie nowinki trafią do pecetowego wydania gry 11 kwietnia wraz z premierą aktualizacji 1.2. Na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S System Shock zadebiutuje 21 maja.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej