Crysis 2 w 3D z niezauważalnym spadkiem wydajności

Crytek szykuje kolejny przełom technologiczny. Cevat Yerli, szef niemieckiej firmy pochwalił się, że dysponuje ona rozwiązaniem, które pozwala generować w pełni trójwymiarowy obraz nawet na konsolach Xbox 360. Co więcej, w przypadku tworzonej strzelaniny Crysis 2 różnica w wydajności pomiędzy 2 i 3D to zaledwie 1,5%.

Aleksander Kaczmarek

Crytek szykuje kolejny przełom technologiczny. Cevat Yerli, szef niemieckiej firmy pochwalił się, że dysponuje ona rozwiązaniem, które pozwala generować w pełni trójwymiarowy obraz nawet na konsolach Xbox 360. Co więcej, w przypadku tworzonej strzelaniny Crysis 2 różnica w wydajności pomiędzy 2 i 3D to zaledwie 1,5%.

Crysis 2 w 3D z niezauważalnym spadkiem wydajności - ilustracja #1

Według zapewnień Cevata Yerli strzelanina Crysis 2 powinna bezproblemowo działać w 3D także na konsoli Xbox 360.

Do tej pory producenci gier twierdzili, że przeniesienie ich w trzeci wymiar ograniczone jest możliwościami sprzętowymi. Obecna technologia 3D wymaga generowania dwóch przesuniętych względem siebie obrazów jednocześnie – odrębnie dla każdego oka. Konieczność podwójnego renderowania powoduje jednak znaczny spadek wydajności.

Wygląda na to, że Crytek znalazł rozwiązanie tego problemu. Niedawno informowaliśmy, że niemiecka firma chce podbić rynek gier wyświetlanych w trójwymiarowo. W rozmowie z serwisem VideoGamer Cevat Yerli uchylił rąbka tajemnicy. Ujawnił on, że do pełnego 3D wcale nie trzeba renderować dwóch obrazów. Wystarczy jeden. Tajemnicą firmy pozostaje, w jaki sposób powstaje drugi obraz.

Szef Cryteka zapewnił, że nowatorskie rozwiązanie jest wyjątkowo oszczędne, jeśli chodzi o zasoby sprzętowe. Różnica 1,5% w wydajności pomiędzy 2 i 3D w Crysis 2 przy obrazie generowanym z szybkością 30 klatek na sekundę przekłada się na 0,4 klatki.

Stosunkowo niewielkie zapotrzebowanie na moc obliczeniową procesora graficznego konsoli powinno w pierwszej kolejności ucieszyć posiadaczy Xboksów 360. Yerli zapewnił, że będą oni mogli zagrać w Crysisa 2 w pełnym trójwymiarze (oczywiście jeśli skorzystają z odpowiedniego telewizora i okularów), podobnie jak gracze korzystający z komputerów PC czy konsol PlayStation 3. Jest więc bardzo prawdopodobne, że rozwiązaniem Cryteka zainteresowani będą także inni producenci gier na tę platformę. Microsoft nie widzi bowiem sensu w trójwymiarowym wyścigu. Gigant z Redmond twierdzi, że produkowana przez niego konsola już teraz radzi sobie z generowaniem obrazu 3D w grach i nie wymaga implementacji wsparcia dla tej technologii.

Crysis 2

Crysis 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 22 marca 2011

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

8.3

Gracze

9.3

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Crytek Studios
  • EA / Electronic Arts
  • PC
  • X360
  • PS3
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-06-29
12:27

zanonimizowany703664 Pretorianin

pierd***cie takie glupoty ze szok. kazdy ma w dupie 3d tak ? .. kto jest z bialegostoku pozycze na jeden dzien 2x gtx 285 + zestaw 3d vision.. . + monitor alienware 23' 120hz full hd to sie przekonasz jeden z drugim ze glowa nie boli po 10 godzinach grania. po co pier**lic takie glupoty ?

Komentarz: zanonimizowany703664
2010-06-29
12:45

zanonimizowany61948 Legend

bialas ---> i Co, myślisz że jesteś takim kozakiem-terminatorem? :) Monitor 23 cale do 3d (:D ) to wiesz gdzie możesz sobie wsadzić :) Każdy kto chce wypróbować na własne oczy i na poważnie wybierze się na dedykowane stoiska testowe które są publicznie dostępne dla każdego i wypróbuje system do woli na ekranie 50-60 cali siedząc na wygodnej kanapie z biblioteczką materiałów. I wtedy to jest naprawdę 3d. Mogąc przy okazji porównać technologie bo na takich stanowiskach są dostępne obok siebie np bezokoluarowe z okularowymi. Można bawić się do woli. Polaryzacyjnych akurat zazwyczaj nie ma, ale te są w kinie obok.

3d na 23 calach "full hd" ( :D ) - dobre sobie :)

Dla zainteresowanych tematyką:
http://pclab.pl/art42145.html
http://tech.wp.pl/kat,1009789,page,2,title,Jak-bardzo-niebezpieczna-jest-telewizja-3D,wid,12209432,wiadomosc.html

Terminatorów którzy udają ze problemu nie ma jest pełno na każdym kroku. Pogadamy za 10-20 lat. Osoby które 15 lat temu kozaczyły z monitorami 60hz też dziś już takie żwawe bardzo często jakimś dziwnym trafem często nie są... :) Ot "przypadek" :)

Wnioskując po "kulturze" i słownictwie rodem z rynsztoka bialas jesteś młodym dzieciakiem (https://www.gry-online.pl/forum_user_info.asp?ID=703664 - jedna z lepszych komedii na tym forum :) ), to nie dziwota że jeszcze możesz sobie kozaczyć :)

Komentarz: zanonimizowany61948
2010-06-29
12:59

zanonimizowany729883 Centurion

no właśnie! jeżeli kogoś boli czerep od 3d , to nie znaczy że wszystkich musli boleć!

Komentarz: zanonimizowany729883
2010-06-29
21:49

KoSmIt Senator

KoSmIt

Narzekacie, że 3D jest drogie, a ktoś napisał, że 40calowy TV kupił za 4 kafle. Kiedyś jeszcze więcej trzeba było zapłacić za mniejszy LCD, więc nie narzekać i czekać aż stanieje...

Komentarz: KoSmIt
2010-06-29
22:59

zanonimizowany733743 Legionista

👎

o co chodzi z tym kilkukrotnym renderowaniem? Przecież wystarczy napisać mały shader i już mamy to "3D" nawet na youtubie są przykłady takich programów, a doskonały przykład jest na Nvidia developer zone. To jest tylko chwyt marketingowy żeby ludzie myśleli że crysis 2 będzie świetnie zoptymalizowany

Komentarz: zanonimizowany733743

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl