Co nowego w systemie walki z Fable III?

Studio Lionhead opowiedziało o nowościach w systemie walki Fable III, tym razem skupiając się na konkretach, a nie tylko ogólnych założeniach, które wcześniej serwował Peter Molyneux. Josh Atkins, jeden z producentów tytułu, przekonuje, że prowadzenie potyczek w dalszym ciągu będzie przystępne, chociaż całość została odmieniona w dramatycznym stopniu.

Szymon Liebert

Studio Lionhead opowiedziało o nowościach w systemie walki Fable III, tym razem skupiając się na konkretach, a nie tylko ogólnych założeniach, które wcześniej serwował Peter Molyneux. Josh Atkins, jeden z producentów tytułu, przekonuje, że prowadzenie potyczek w dalszym ciągu będzie przystępne, chociaż całość została odmieniona w dramatycznym stopniu.

Autorzy chcieli aby spotkania z przeciwnikami zapadały w pamięć i składały się z jeszcze większej porcji akcji. Żeby to osiągnąć zdecydowano się na nowe podejście do magii. Po otrzymaniu danego czaru będziemy mogli od razu skorzystać z jego maksymalnej mocy, chociaż wtedy wyprowadzenie zaklęcia zajmie postaci sporo czasu. Rozwijając poziom mocy magicznych przyspieszymy proces aż do momentu, w którym rzucenie najmocniejszej wersji czaru będzie błyskawiczne.

Co nowego w systemie walki z Fable III? - ilustracja #1

Kolejny ciekawy element to „tkanie czarów” (Spellweaving), czyli możliwość łączenia ze sobą umiejętności z dwóch rękawic (zawierających zaklęcia), w które można wyposażyć bohatera. Z zestawienia przykładowych Vortex i Fireball otrzymamy ognisty wir podpalający wszystko dookoła. W sumie twórcy przewidują około 20 różnych kombinacji czarów.

Ostatnim dodatkiem do Fable III jest morfowanie (czyli zmienianie się) broni wraz z postępami bohatera. Nawet najzwyklejszy z pozoru miecz przeistoczy się gdy tylko rozwinie się jego właściciel. Żeby odblokować umiejętności niektórych sztuk oręża będziemy musieli wykonywać misje, a inne zmienią się automatycznie zgodnie ze ścieżką obraną przez gracza.

Co nowego w systemie walki z Fable III? - ilustracja #2

Pomysły dewelopera brzmią pozytywnie, a morfowanie ma być powiązane z trybem kooperacji (niektóre bronie rozwiną się dopiero, gdy sprezentujemy je drugiej osobie). Jednocześnie Peter Molyneux obiecuje przejrzystą i wyważoną grę, w której pojawi się mniej jego osobistych (i nie zawsze dobrych) inicjatyw, ale w dalszym ciągu sporo świeżych pomysłów.

Molyneux powtórzył ponadto, że firmy Lionhead i Microsoft Games Studios chcą aby w Fable III grało grubo ponad 5 milionów graczy na samym Xboksie 360. Zamiary są jak widać ambitne, a zostaną zweryfikowane już w październiku tego roku. Przypominamy, że pecetowa wersja tytułu najwyraźniej zaliczy opóźnienie, chociaż nie wiemy jeszcze jak duże.

Fable III

Fable III

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2010

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

7.5

Gracze

OCEŃ
Oceny
  • Lionhead Studios
  • Microsoft
  • PC
  • X360
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2010-08-12
13:50

Artilio Generał

Artilio

Poohatch jedynkę też

Komentarz: Artilio
2010-08-12
14:40

Invader01 Konsul

Łączenie czarów może być ciekawe, ale najbardziej chciałbym zobaczyć to morfowanie broni. Fable to jedna z tych nielicznych gier, w których nie trzeba zakładać super tonowej zbroi, bo dodaje +500 do do armołra. Ja właśnie lubię, kiedy mój bohater wygląda tak, jak mi się podoba i nie ma przy tym żadnych utrudnień.

Komentarz: Invader01
2010-08-12
17:34

michal5 Legionista

👍

fajnie ze ta gra będzie na PC, też nie mogę się doczekać :)

Komentarz: michal5
2010-08-13
02:46

Radanos Generał

Radanos
👎

Z początku lekki poślizg, potem większy i większy, aż w końcu powiedzą, że wersja na PC nie chce współpracować...

A co do casualizacji - no niestety chcą tyle sprzedać, trzeba wypuścić grę dla mas ;( Nie cierpię noobków

Komentarz: Radanos
2010-08-13
02:51

zanonimizowany688289 Centurion

"
Moja ukochana seria action rpg" z tej gry taki rpg jak ze mnie astronauta ;)

Komentarz: zanonimizowany688289

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl