Grupa CD Projekt zaproponowała ambitny plan zysków na lata 2025-2028. Studio spodziewa się zarobić dużo pieniędzy, w czym niewątpliwie istotną rolę odegra Wiedźmin 4.
 
CD Projekt RED zakończył trwający wiele lat rozwój Cyberpunka 2077 i obecnie skupia się na nowej odsłonie cyklu Wiedźmin o kodowej nazwie Project Polaris, a w międzyczasie powstaje również remake pierwszej części. Cała grupa najwyraźniej mocno wierzy w sukcesy przyszłych projektów, gdyż przedstawione właśnie plany wyglądają niezwykle ambitnie.
CD Projekt zaproponował dziś nowy cel na lata 2025-2028 w programie motywacyjnym. Zostanie on osiągnięty poprzez wygenerowanie skumulowanego zysku netto w wysokości 4 miliardów złotych. Głosowanie nad jego przyjęciem zaplanowane zostało na 28 listopada.
Warto dla porównania przytoczyć skonsolidowany zysk netto grupy w latach 2020-2023, kiedy to zarabiały głównie Cyberpunk 2077 oraz w mniejszym stopniu Wiedźmin 3. Po zsumowaniu opublikowanych danych otrzymujemy 2,191 mld złotych. Wynik jest więc niemal 2-krotnie mniejszy niż zaproponowano na nachodzące 4 lata.
Może to oznaczać, że grupa jest pełna nadziei w kwestii następnych projektów i wierzy w ich sukces sprzedażowy. W szczególności należy tu wskazać Wiedźmina 4, który ma spore szanse ukazać się we wskazanym okresie, ale trzeba również pamiętać o remake’u jedynki. Ten co prawda wydany zostanie po wspomnianej kontynuacji, ale możliwe, że do 2028 r. CD Projekt zdąży wystartować z preorderami. Nie możemy również zapominać o cały czas majaczącym gdzieś na horyzoncie Projekcie Sirius, współtworzonym razem z The Molasses Flood.
Czy przedstawiony plan jest możliwy do zrealizowania? Tego dowiemy się dopiero z czasem, jednak dzisiejsza wiadomość jasno wskazuje, że grupa CD Projekt mierzy wysoko i chce wygenerować naprawdę duże zyski.
 
4

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).