W plikach PC-towej bety gry Call of Duty: WWII znalazło się mnóstwo informacji dotyczących multiplayera gry, trybu zombie, map, broni oraz skrzynek z łupami.
Kamil Zwijacz
Ostatnio odbyły się otwarte beta-testy strzelanki Call of Duty: WWII na komputerach osobistych. Jeden z użytkowników forum Reddit pogrzebał trochę w plikach gry i okazało się, że zawierają one mnóstwo informacji związanych z perkami czy mapami. Wydaje się, że większość z nich dotyczy trybu zombie, ale nie zabrakło także informacji o klasycznym multiplayerze. Szczegółów jest naprawdę sporo i choć nie zdradzają one fabuły gry, to niektóre z nich część z Was może uznać za spoilery, więc czujcie się ostrzeżeni i czytajcie na własną odpowiedzialność.
Zanim przejdziemy do wymienienia poszczególnych elementów, przypominamy, że tytuł ukaże się na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz komputerach osobistych 3 listopada bieżącego roku.

W Call of Duty: WWII znajdziemy trzynaście map:
Tryb ten polega na wykonywaniu rozmaitych celów w trakcie jednego spotkania. Mogliście się z nim zaznajomić m.in. na tym materiale wideo oraz oczywiście w samej becie. Zabawa podzielona jest na kilka etapów, np. w Operation Aachen (Operacja Akwizgran) nasza drużyna musi najpierw przejąć pociąg i w międzyczasie powstrzymywać przeciwników starających się nam przeszkadzać. Następnie trzeba zabrać materiały wybuchowe i zniszczyć czołg (albo go bronić, jeżeli gramy po przeciwnej stronie).
W Operation Griffin (Operacja Griffin) trzeba przedostać się przez broniony most, eskortować lub starać się powstrzymać czołgi, zabrać paliwo i chronić most przed zniszczeniem.
Operation Breakout (Operacja Breakout) polega na niszczeniu dział przeciwlotniczych, przejęciu punktu obserwacyjnego, budowaniu mostu, zniszczeniu składu amunicji i eskorcie opancerzonych pojazdów.
Natomiast w Operation Neptune (Operacja Neptun) trzeba przejąć dwa bunkry, odprowadzić inżynierów do dział i bronić się przed kontratakiem przeciwników.

Z udostępnionych informacji wynika, że w trybie zombie dostępne będą cztery klasy postaci: Offense, Control, Support i Medic. Pierwsza z nich ma dysponować zdolnością Freefire, dzięki której nie tracimy amunicji i możemy strzelać nawet mając pusty magazynek. Przedstawiciele drugiej z klas skorzystają z umiejętności Shellshock, wytwarzającej niewielki wybuch, odtrącający znajdujących się w pobliżu zombie, zadający małe obrażenia oraz oszałamiający potwory. Wsparcie skorzysta z Frontline, które przyciąga wszystkie zombie w naszą stronę, a podczas strzelania zadajemy dwa razy większe obrażenia. Ostatnia z wymienionych klas, czyli medyk, dysponuje umiejętnością Camouflage, która sprawia, że przeciwnicy nas ignorują.
Następne w kolejności mamy perki, czyli specjalne umiejętności. Część z nich nie jest niezwykła, gdyż np. Heilblitz zwiększa maksymalne zdrowie postaci, Kugelblitz daje lepszą siłę ognia, a Schnellblitz skraca czas przeładowania magazynku. Ciekawie za to wypada Panzerblitz. Maszyna wstrzykuje nam energię, która chroni przed utratą zdrowia w ciężkich sytuacjach. Schildblitz odpowiada za wyładowanie elektryczne raniące przeciwników podczas przeładowywania broni. Pozostałe perki to Lebenblitz, który trzy razy przywraca nas do życia, gdy gramy sami i przyspiesza reanimację kolegów, gdy bawimy się w co-opie. Laufenblitz to szybszy i nieograniczony sprint, a Random Blitz Machine (Wunderfizz) daje losowego Blitza, czyli jedną z opisanych już umiejętności.
Te perki wybiera się z menu i wyposaża w nią postać. Jest ich tyle, że po szczegóły odsyłamy do źródła. Natomiast najciekawsze z nich (oczywiście naszym zdaniem) to:
Skrzyneczki, czyli jeden z ulubionych elementów deweloperów w ostatnich latach. Nie zabraknie ich w trybie zombie Call of Duty: WWII. Z ujawnionych informacji wynika, że będziemy je zarówno zdobywać podczas zabawy, jak i kupować. Dostępne mają być w kilku wariantach: pospolite (jedno użycie w trakcie meczu), rzadkie (dwa), legendarne (trzy) i epickie (cztery). Zawierać mają zniżki na zakupy perków, gwarancje broni, klucze (zniżka na zakup bram oraz Jolt i Mystery Box), power-upy, specjalne bronie oraz zwykłe bronie.
W plikach odnaleziono następujące power-upy: Elektromagnet (dwa razy więcej punktów przez określony czas), Full Meter (zwiększa pasek specjalnej zdolności każdego gracza), Reaper Strike (przez krótki czas przeciwnicy giną od jednego strzału), Max Ammo (uzupełnienie amunicji dla wszystkich graczy), Eclipse (osłabieni wrogowie natychmiast umierają).
Bronie dają tymczasowy dostęp do potężnych narzędzi mordu, jak miotacz ognia czy wyrzutnia rakiet. Z kolei gwarancja broni to… gwarancja danego typu broni. Np. MG15 Guarantee zapewnia dostęp do karabinu maszynowego MG 15.
Poznaliśmy także niektóre z elementów rozgrywki. Wiemy np., że pojawią się codzienne wyzwania, notatnik, ukryte scenki przerywnikowe dotyczące postaci czy Photobooth, w którym odzyskamy swoje bronie po śmierci. Ponadto dowiedzieliśmy się o Mystery Box, czyli pudełku, w którym znajdujemy losowe bronie po uiszczeniu opłaty.
Więcej:Masowe zwolnienia w Amazonie. Gigant rezygnuje z gier AAA, ostało się tylko kilka projektów
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
2