Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 sierpnia 2010, 13:42

autor: Piotr Doroń

Call of Duty: Modern Warfare 2 najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii

Z informacji udostępnionych przez firmę Chart-Track wynika, że na szczycie listy najlepiej sprzedających się gier w historii brytyjskiego rynku elektronicznej rozrywki nastąpiła niezwykle istotna zmiana. Otóż, na pierwsze miejsce w notowaniu wskoczyła strzelanina Call of Duty: Modern Warfare 2.

Z informacji udostępnionych przez firmę Chart-Track wynika, że na szczycie listy najlepiej sprzedających się gier w historii brytyjskiego rynku elektronicznej rozrywki nastąpiła niezwykle istotna zmiana. Otóż, na pierwsze miejsce w notowaniu wskoczyła strzelanina Call of Duty: Modern Warfare 2.

Ostatniemu dziełu studia Infinity Ward udało się dokonać tej niewątpliwej sztuki po 41 tygodniach obecności na półkach tamtejszych sklepów. W tym czasie jeden z najgłośniejszych tytułów ostatnich lat przebywał poza pierwszą dziesiątką najlepiej sprzedających się tytułów w Wielkiej Brytanii tylko przez 3 tygodnie.

Call of Duty: Modern Warfare 2 najlepiej sprzedającą się grą w Wielkiej Brytanii - ilustracja #1

Call of Duty: Modern Warfare 2

Dotychczasowym liderem zestawienia był zestaw gier logicznych Dr. Kawashima's Brain Training (znany również jako Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day). Wydana w 2006 roku produkcja firmy Nintendo nie zagościła na czele rankingu zbyt długo. Wynika to z faktu, że grze dopiero po trzech latach, czyli w połowie 2009 roku, udało się poprawić rezultat ustalony przez Grand Theft Auto: San Andreas.

Zważywszy na fakt, że rozrywka intelektualna spod znaku dr Kawashimy sprzedała się na Wyspach Brytyjskich w nakładzie około 3,5 miliona egzemplarzy, możemy założyć, że rezultat Modern Warfare 2 już niedługo osiągnie poziom blisko 4 milionów sztuk. Jest to oczywiście wynik, o którym większość produkcji może zapomnieć nawet w kontekście sprzedaży na całym świecie.

Przypominamy, że Modern Warfare 2 zostało wydane w listopadzie 2009 roku na PC, Xboksa 360, a także PlayStation 3. Produkcja osiągnęła niezwykły sukces, w czym pomogła jej nie tylko zakrojona na szeroką skalę kampania reklamowa, ale przede wszystkim wzbudzane przez nią kontrowersje. Twórcy kolejne miliony zarobili na sprzedających się jak ciepłe bułeczki dodatkach DLC (po kilkanaście dolarów za sztukę). Wielkie straty poniosło tak naprawdę jedynie studio Infinity Ward, które opuściło wielu kluczowych pracowników (najważniejsi z nich założyli ekipę Respawn Entertainment). Wielki udział w tym fakcie miał koncern Activision.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

gry