Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 grudnia 2008, 09:35

autor: Piotr Doroń

Call of Duty: Modern Warfare 2, Guitar Hero 5 i inne perły z konferencji Activision

Firma Activision, w trakcie przeprowadzonej wczoraj konferencji dla reklamodawców, ujawniła informacje na temat swoich przyszłych planów, związanych m.in. z rozwojem serii Call of Duty, Guitar Hero, a także Tony Hawk. Ponadto dowiedzieliśmy się, ze popularny wydawca zdecydował się na podpisanie porozumienia z firmą Massive, zajmującą się zamieszczaniem w grach różnego rodzaju reklam.

Firma Activision, w trakcie przeprowadzonej wczoraj konferencji dla reklamodawców, ujawniła informacje na temat swoich przyszłych planów, związanych m.in. z rozwojem serii Call of Duty, Guitar Hero, a także Tony Hawk. Ponadto dowiedzieliśmy się, ze popularny wydawca zdecydował się na podpisanie porozumienia z firmą Massive, zajmującą się zamieszczaniem w grach różnego rodzaju reklam.

Wśród podanych informacji zdecydowanie najgorętszą jest oczywiście fakt, zgodnie z którym kolejna odsłona Call of Duty ma być bezpośrednią kontynuacją Call of Duty: Modern Warfare. Na konferencji padł nawet tytuł - Call of Duty: Modern Warfare 2. W odstawkę powinny tym samym pójść plotki, według których nowe CoD miałoby zostać osadzone w dosyć odległej przyszłości. Dzieło studia Infinity Ward powinno ukazać się na rynku w przyszłym roku, najpewniej jesienią. Czy będzie na tyle dobre, by powtórzyć sukces „jedynki”? Przypomnijmy, że same tylko edycje konsolowe sprzedały się według różnych źródeł w ponad 10-milionowym nakładzie. W związku z tym osiągnięcie podobnego rezultatu może być trudne. Zważywszy jednak na doświadczenie twórców możemy być mimo wszystko spokojni o jakość gry.

Druga informacja dotyczy świetnie sprzedającego się cyklu Guitar Hero, który zostanie rozbudowany o kolejną odsłonę. Guitar Hero 5 (najpewniej tytuł roboczy) także trafi do sprzedaży w przyszłym roku. W trakcie konferencji Activision przedstawiło zgromadzonym zrzut z rozgrywki, na którym oprócz standardowych dla serii elementów, w tym pola z nutami, umieszczony został baner reklamujący sieć Burger Kinga. W obliczu podpisania umowy z firmą Massive tego typu zagrywki wydają się być nieuchronne, więc gracze będą musieli przyzwyczaić się do reklam.

Przejdźmy zatem do nowej odsłony skateboardowej produkcji Tony Hawk, która ma się ukazać na Xboxa 360, PlayStation, Wii i Nintendo DS. W obliczu nieustającego spadku formy studia Neversoft (Proving Ground było już bardzo ubogie i zdecydowanie przegrało ze Skate) koncern zdecydował się na przeprowadzenie swoistej rewolucji. W czym ma się ona objawiać? Przede wszystkim w zmianie podejścia do kwestii kontroli skatera. Póki co nie wiemy na czym dokładnie ma polegać owa zagrywka, jednakże pewnym jest, że „nie będziemy grać w te grę przy użyciu pada trzymanego w dłoniach ”, jak to oznajmili przedstawiciele Activision. Czy nowy Tony Hawk zostanie zatem wydany wraz ze specjalnym kontrolerem (np. deską)? Tego typu rozwiązanie nie jest problemem w przypadku konsoli Wii, której użytkownicy mogą zaopatrzyć się w Balance Board dodawany do Wii Fit. Posiadacze pozostałych konsol musieliby już jednak zdecydować się na nabycie takowego urządzenia, a trzeba zauważyć, że jego cena z pewnością nie byłaby niska. Dosyć jednak gdybania – z wyrokami zaczekajmy lepiej na kolejne oficjalne informacje na temat gry. Na koniec wspomnijmy tylko, że jej światowy debiut zostanie przeprowadzony w październiku 2009 roku.

Wiadomość kończymy informacjami z obozu Bizarre Creations, studia słynącego z cyklu Projekt Gotham Racing. Okazuje się, że pracuje ono nad dwoma produkcjami. Obie będą grami wyścigowymi, z tym że dosyć poważnie różniącymi się od siebie. Pierwsza zostanie najpewniej osadzona w uniwersum Jamesa Bonda (premiera w sierpniu, brak powiązania z jakimkolwiek filmem), druga natomiast ma stanowić mariaż Forzy Motorsport oraz Mario Kart, o ile tylko takowe połączenie jest możliwe.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej