Bomber Crew - kreskówkowy symulator bombowca rozchodzi się jak ciepłe bułeczki
Przed kilkoma dniami na komputerach osobistych ukazała się gra Bomber Crew. Tytuł okazał się sporym hitem sprzedażowym - na tyle dużym, że koszty produkcji zwróciły się już po 36 godzinach obecności na rynku.
Kamil Zwijacz

Wypuszczona przed kilkoma dniami gra niezależna Bomber Crew osiągnęła spory sukces. Firma Curve Digital, wydawca produkcji, pochwaliła się, że koszty stworzenia tytułu zwróciły się w zaledwie 36 godzin od momentu premiery. Wiadomo, w przypadku niewielkiej pozycji, która została stworzona przez dwuosobowe studio Runner Duck, budżet produkcji zapewne nie był zbyt wielki. Niemniej wynik w granicach 50 tysięcy sprzedanych egzemplarzy (dzięki, Steam Spy) robi wrażenie. Jednocześnie jest to najlepsza premiera w historii Curve Digital, które wydało chociażby udane Stealth Inc: A Clone in the Dark.
„Premiera była genialna. Znaki pojawiały się już wcześniej – najbardziej wyczekiwana gra w historii Curve, ruch na steamowej karcie lepszy niż wszystko, co widzieliśmy do tej pory, ale w wydawaniu gier jest tak, że nigdy nie jesteś pewny, dopóki nie nastąpi oficjalny debiut. 20 minut po premierze wiedzieliśmy, że to będzie hit (…) To nasza największa premiera w historii. Gra absolutnie zmiażdżyła nasze początkowe cele” – stwierdził Simon Byron, szef Curve Digital.
Rezultat ten sprawił, że Bomber Crew najpewniej przerodzi się w nową serię gier, ale najpierw zostanie przeniesiona na inne platformy sprzętowe.
„Planujemy aktualizacje gry i szykujemy się na jej przyszłoroczną premierę na konsolach PlayStation 4, Xbox One i Switch” – powiedział Byron.
- symulator bombowca z elementami strategii i gry RPG;
- dostępny na komputerach osobistych;
- od 19 października sprzedano około 50 tysięcy egzemplarzy na Steamie.
Przypominamy, że akcja Bomber Crew ma miejsce podczas II wojny światowej. Gracze zarządzają załogą bombowca, wykonującą rozmaite misje. By jednak zacząć latać, najpierw musimy zebrać ludzi i ich wyszkolić. Co ważne, straceni załoganci przepadają na zawsze, więc warto o nich dbać, by nasza praca nie poszła na marne. Ponadto możemy modyfikować samolot, zmieniając silniki, kolor, dodając napisy itd. W powietrzu musimy korzystać z usług mechanika, który naprawia uszkodzone elementy, celować i robić zdjęcia. Na przebieg misji ma także wpływ szereg innych czynników – od warunków atmosferycznych, przez ilość paliwa, aż po zapas amunicji. Krótko pisząc, jest co robić i jak widać graczom odpowiada takie podejście do tematu.

Gracze
Steam
OpenCritic
- II wojna światowa
- wyniki sprzedaży (gry)
- symulatory lotnicze
- Curve Digital / Curve Studios
- Runner Duck
- PC
Komentarze czytelników
T_bone Senator

Mała, fajna gra zrobiona z sercem :)
Kilka tipów z głowy dla początkujących:
- po starcie zawsze wysyłajcie strzelców po dodatkową amunicję, można mieć aż 3 magazynki.
- szybko zamontujcie dolną wieżyczkę, jeśli w drugim/trzecim rozdziale spotkacie Bf-110 wyposażone w Schräge Musik (https://68.media.tumblr.com/1882eaddfd41f85fa215bf88811b7d1e/tumblr_od1swn41Ol1s3cxuno1_500.jpg) ,a bombowiec jest jej pozbawiony, to kaplica.
- pamiętajcie o używaniu zdolności "lean" na mechaniku żeby oszczędzać paliwo przy dłuższych lotach.
- zalecana druga kariera dla bombardiera to strzelec, jako że przeważnie obsługuje dziobową wieżyczkę.
- luk bombowy otwierajcie na chwilę przed atakiem, nie chcecie żeby bomby zostały trafione jeszcze we wnętrzu przez flak lub myśliwce.
- odradzam manewrowanie kiedy ktoś siedzi na skrzydle i próbuje naprawić silnik ;)
- ochrona przed temperaturą na poziomie 40 gwarantuje, że nikt nie zamarznie przy lotach na dużej wysokości. Żeby wbić 40 potrzeba podgrzewanych butów i rękawiczek (termal).
- robiąc zdjęcia warto też zbombardować w tym samym momencie cel dla dodatkowych punktów.
- do lądowania awaryjnego nadal warto wystawić podwozie.
- tylna wieżyczka z automatycznym doprowadzaniem amunicji znacznie odciąża gracza.
- czytajcie komunikaty, strzelcy informują na jakiej wysokości prowadzony jest ostrzał obrony przeciwlotniczej.
manriusz Pretorianin

"adminowi łapek się nie daje :)". LOL. Dlaczego? Nie zasługuje? ;-) Dzięki za rady.
Reavek Legend

Super admin, bym łapkował. Dzięki za rady, o dwóch rzeczach nie wiedziałem ;)