Blizzard nie chce zaczynać z WoW-em od nowa. Reżyser gry komentuje problematyczny „schemat” z eventami

Reżyser World of Warcraft tłumaczy, czemu nie widzi sensu w zaczynaniu od nowa z grą, oraz dlaczego Blizzard ma tendencję do „zachowawczego” podejścia w kwestii eventów (czytaj: narzucania grindu).

Jakub Błażewicz

Blizzard nie chce zaczynać z WoW-em od nowa. Reżyser gry komentuje problematyczny „schemat” z eventami.
Blizzard nie chce zaczynać z WoW-em od nowa. Reżyser gry komentuje problematyczny „schemat” z eventami.

World of Warcraft nie czeka drastyczna przebudowa lub sequel, przynajmniej nie w najbliższym czasie. Takiego zdania jest Ion Hazzikostas, reżyser WoW-a, o czym mówił w wywiadzie dla serwisu Games Radar.

Twórca przyznaje, że Blizzard być może będzie zastanawiać się nad tym, czy „zacząć wszystko od nowa”. Niemniej według Hazzikostasa to kwestia odległej przyszłości, bo na razie twórcy World of Warcraft mają „ogromną, pełną życia i rosnącą społeczność graczy” do zadowolenia.

Statek WoW-a do przebudowy

Reżyser wskazał, iż WoW to niejako growy odpowiednik statku Tezeusza (w nawiązaniu do znanego greckiego paradoksu). Przez 20 lat niemal każdy element tego MMORPG był stopniowo „odtwarzany i przebudowywany”, by zmodernizować tę wiekową produkcję.

Zdaniem Hazzikostasa priorytetem dla twórców jest „służenie” milionom graczy WoW-a, by mieli jeszcze więcej przygód w tętniącym życiem świecie Azeroth, a jednocześnie otrzymywali ulepszenia pod współczesnych odbiorców. Świadectwem tego, jak bardzo zmieniła się gra od 2004 roku, jest istnienie WoW Classic.

Nieustannie burzymy jakiś stary, fundamentalny system i zastępujemy go czymś, co będzie skalować się do obsługi naszej nowej architektury serwerów, potoków graficznych oraz aspektów interakcji w trybie wieloosobowym, których oryginalna gra nie mogła sobie wyobrazić.

Kiedy mamy ten tętniący życiem świat pełen milionów graczy, naszym priorytetem jest służenie im najlepiej, jak potrafimy – ciągłe rozszerzanie tych podróży, światów, które budujemy, a na każdym kroku wprowadzanie ulepszeń, które naszym zdaniem najlepiej pasują do współczesnych odbiorców.

Zbyt konserwatywny Blizzard nie chce przesadzać z hojnością

Oczywiście nie znaczy to, że pod każdym względem obecny World of Warcraft jest lepszy od oryginału (nawet pomijając czysto subiektywne kwestie). Reżyser WoW-a odniósł się do narzekań graczy na grind towarzyszący eventom w grze i przyznał, że Blizzard „nie rozumiał” problemu do czasu, aż gracze zwrócili na to uwagę.

Hazzikostas zaprzeczył przy tym, że jest to celowy zabieg, tj. że Blizzard za każdym razem celowo wymaga przesadnego grindu w celu zdobycia nagród i zawczasu planuje przyspieszenie progresji. Tak, przyznaje, że po czterech różnych eventach może to wydawać się „schematem”. Niemniej, jak zwraca uwagę, Blizzard po prostu woli postawić na bardziej „zachowawcze” postępy w zdobywaniu nagród i zwyczajnie ma problem z uzyskaniem złotego środka.

Jeśli bowiem zespół będzie „zbyt hojny”, to nie będzie mógł tego cofnąć (nie bez gwałtownej reakcji graczy). Natomiast deweloper zawsze może szybko zwiększyć tempo progresji, jeśli okaże się, że w pierwotnych założeniach byli zbyt skąpi.

Zawsze możemy wzmocnić nagrody. Za to nie będziemy mogli ich osłabić, prawda? Jeśli [ścieżka nagród – przyp. red.] pójdzie zbyt szybko i będzie zbyt hojna, nigdy tego nie cofniemy.

World of Warcraft

World of Warcraft

PC
po premierze

Data wydania: 23 listopada 2004

Informacje o Grze
8.9

GRYOnline

8.6

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Plotki o remasterze Dark Souls 3 na nowo rozbudziły dyskusje o przyszłości Bloodborne

Następny
Plotki o remasterze Dark Souls 3 na nowo rozbudziły dyskusje o przyszłości Bloodborne

Zack Snyder wyreżyseruje dla Netflixa film akcji - i to bez mieczy świetlnych, sci-fi oraz zombie. Nadchodzi nowy thriller o policji w Los Angeles

Poprzedni
Zack Snyder wyreżyseruje dla Netflixa film akcji - i to bez mieczy świetlnych, sci-fi oraz zombie. Nadchodzi nowy thriller o policji w Los Angeles

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl