Ogłoszona przez Electronic Arts restrukturyzacja studia BioWare kryła pod sobą zwolnienia pracowników.
Wczoraj otrzymaliśmy informację o sporych zmianach w BioWare. W opublikowanym oświadczeniu przekazano, że studio przechodzi restrukturyzację w celu skupienia się na tworzeniu Mass Effect 5, a część pracowników została oddelegowana do innych projektów w Electronic Arts.
Z uwagi na niedawne ogłoszenie dotyczące niespełnienia oczekiwań przez Dragon Age: The Veilguard, można było podejrzewać, że w firmie dojdzie do zwolnień, ale rzecznik Electronic Arts nie udzielił w tej sprawie jasnego komentarza. Teraz dowiedzieliśmy się, że część pracowników rzeczywiście pożegnała się ze swoimi miejscami pracy.
Przypomnijmy, że na przestrzeni dwóch ostatnich miesięcy BioWare opuściła co najmniej dwójka pracujących tam od wielu lat deweloperów – Corinne Busche i Sylvia Feketekuty. W ciągu ostatnich godzin w serwisach społecznościowych zaczęły pojawiać się jednak wpisy kolejnych pracowników, którzy odeszli ze studia. Są to m.in.:
Jak widać, na liście znajdują się nawet osoby, które w studiu pracowały od wielu lat. Niewykluczone również, że z czasem się ona powiększy, gdy kolejni pracownicy zamieszczą w sieci swoje ogłoszenia. Martwiąca może być mała liczba weteranów, która pozostanie teraz w BioWare, na co uwagę zwróciła Ann Lemay.
Byłam scenarzystką w BioWare przez 5 lat (2011-2016). W tym czasie wiele się nauczyłam od wyjątkowych osób z wielu dyscyplin, ale także od moich znajomych pisarzy i niesamowitych edytorów, zarówno przy marce Mass Effect, jak i Dragon Age.
Dziś żaden z tamtych pisarzy i edytorów nie jest już zatrudniony w BioWare.
W związku z tym w społeczności narasta zaniepokojenie co do nadchodzącego Mass Effecta 5. Wielu z graczy pokłada coraz mniej wiary w projekt, nie sądząc by był on w stanie spełnić ich oczekiwania. Niektórzy też kierują swój wzrok w stronę Exodusa, zwracając uwagę na fakt, że pracują nad nim weterani BioWare, a w grze czuć ducha oryginalnej trylogii.
Dragon Age: The Veilguard
Data wydania: 31 października 2024
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
5

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).