Bethesda poszukuje pracowników do tworzenia nowej gry RPG
Studio Bethesda umieściło na swojej stronie internetowej cztery ogłoszenia o pracę. Firma poszukuje programistów, którzy będą zaangażowani w tworzenie nowej gry RPG. W proces deweloperski nieujawnionej jeszcze produkcji włączeni są także Jeff Gardiner – producent wiodący Fallouta 4 – oraz Dave Schreiber – projektant dźwięku w Skyrimie.
Janusz Guzowski

Firma Bethesda rekrutuje nowych pracowników. Na oficjalnej stronie amerykańskiego wydawcy pojawiły się cztery ogłoszenia o pracę. Studio poszukuje dwóch programistów zajmujących się grafiką, osoby odpowiedzialnej za tworzenie gry oraz specjalisty od silników graficznych. Po dwa stanowiska zostaną utworzone w oddziale w Montrealu oraz w Waszyngtonie. Co istotne, w opisie oferty znajduje się informacja, że pracownicy będą zaangażowani w tworzenie „nowatorskiej (ang. cutting-edge) gry RPG na PC i konsole”.
Także inne źródła wskazują na to, że studio Bethesda pracuje nad nowym tytułem. Jeff Gardiner, pełniący funkcję producenta wiodącego w trakcie tworzenia Fallouta 4, na swoim profilu w serwisie społecznościowym LinkedIn, specjalizującym się w kontaktach zawodowo-biznesowych, ujawnił, że pracuje obecnie nad „niezapowiedzianym projektem”. Podobnie swoje aktualne obowiązki określił Dave Schreiber, odpowiedzialny za dźwięk w Skyrimie, który swoje obecne zajęcie nazwał „niezapowiedzianym przyszłym projektem”. Nad „niezapowiedzianym projektem” pracuje także ilustrator Diego de Almeida, który dołączył do zespołu Bethesdy w listopadzie ubiegłego roku (a więc w okolicach premiery Fallouta 4). Profesja tego ostatniego i moment jego zatrudnienia zdaje się potwierdzać, że studio myśli o jakiejś nowej produkcji.
Blisko miesiąc temu informowaliśmy, że Bethesda pracuje nad trzema dużymi grami. Jak zaznaczył wówczas prezes firmy, Todd Howard, produkcje te mają mocno odbiegać od dwóch najpopularniejszych marek studia, czyli serii Fallout oraz The Elder Scrolls. Mimo to wydaje się, że wydawca nie zmienia diametralnie swoich zainteresowań, pozostając w kręgu tytułów z gatunku RPG. Warto dodać, że w ostatnim czasie pojawiły się doniesienia, jakoby Fallout 5 znajdował się w fazie preprodukcji.
Z pewnością więcej szczegółów poznamy w trakcie targów E3 2016, które odbędą się w połowie czerwca w Los Angeles. Studio Bethesda zapowiedziało swój aktywny udział w wydarzeniu. Z dużym prawdopodobieństwem wydawca podzieli się informacjami dotyczącymi gry Dishonored 2, jednak oprócz tego konferencja będzie dobrym momentem do odkrycia asów w rękawie.
Komentarze czytelników
legolas93 Konsul

Trochę się spóźniliście. Rekrutacja była rozpoczęta jeszcze przed premierą Fallouta 4, już wtedy było rozpisane wszystko na stronie Zenimaxu. I było tego więcej, nie tylko 4. Do tego czasu już widocznie zatrudnili trochę osób.
legolas93 Konsul

Poza tym nawet nie chciało wam się wejść w link. Popatrzcie sobie dokładnie ile tych osób poszukują. Do samego głównego studia w Maryland poszukują 6 osób w tym level i quest designera.
Irek22 Legend

strelnikov [7.3]
M jak Milosc tez ogladaja miliony i masy tego pragna a czy jest to w ogole warty uwagi produkt?
Co by nie mówić śmiercią Hanki żyła cała Polska... ;)
czyżby skrypt automatycznego generowania questów zatrudniony przy pracach nad F4 nie sprawdzał się na tym stanowisku?
w grze tej wiele questów jest ot automatycznie generowanych
W Skyrimie jest podobnie. Co nie zmienia faktu, że masz rację (także z tym, że zainteresowanie nie świadczy o jakości danego produktu).
Podobnie jak w przypadku bethesdowego level-scallingu uważam, że system automatycznego/losowego generowania zadań to złe, a w niektórych przypadkach wręcz głupie rozwiązanie - jedna z największych wad ostatnich gier tego studia.
dj_sasek Legend

Jak kolejny TES czy Fallout ma być na tym archaicznym badziewiu to znowu nic z tego nie wyjdzie... Chociaż po sukcesie finansowym Fallouta (bo sukcesem growym to on nie był) sądzę, że oni będą jechać na tym samym... Oby jakieś zmiany nastały, to jeszcze przywróci się moja wiara w tą markę.
Sandro Legend

strelnikov - produkty rozrywkowe mają to do siebie, że ich jakość jest definiowana przez konsumentów, a ci - jak widać - lubią F4. F4 sprzedało się dobrze, i pomimo wielu narzekań na tę grę w Internecie, jej nabywcy spędzili w niej całkiem sporo czasu. Średnia czasu spędzonego w grze to 82h, a mediana to 56h (wg SteamSpy). Dla porównania wyniki Wiedźmina to 62h / 36h. To pozwala stwierdzić, że gra znalazła swoją grupę odbiorców i przypadła jej do gustu. Według tych osób, gra zapewne cechuje się wysoką jakością.
Gracze zagłosowali portfelami i czasem, który zdecydowali się przeznaczyć na grę.
I tak, M jak Miłość jest wartym uwagi produktem w oczach widzów tego serialu :)
Być może Ty i ja zwyczajnie nie jesteśmy odbiorcami takich produktów jak M jak Miłość i Fallout 4? :)