Baszucki chce, by jego popularna, kreatywna gra przyciągała miliard osób dziennie. Plan wydaje się szalony; co 8 człowiek na świecie musiałby grać w Roblox

Prezes Roblox celuje w miliard aktywnych użytkowników dziennie. Jest to niesamowicie ambitny plan, któremu na dzień dzisiejszy daleko do spełnienia.

Marcin Bukowski

Baszucki chce, by jego popularna, kreatywna gra przyciągała miliard osób dziennie. Plan wydaje się szalony; co 8 człowiek na świecie musiałby grać w Roblox, źródło grafiki: Roblox Corporation.
Baszucki chce, by jego popularna, kreatywna gra przyciągała miliard osób dziennie. Plan wydaje się szalony; co 8 człowiek na świecie musiałby grać w Roblox Źródło: Roblox Corporation.

Podczas niedawnego Roblox Developers Conference prezes firmy, David Baszucki, ujawnił swój aktualny cel, który bez dwóch zdań jest niesamowicie ambitny. Twórca chce bowiem, aby w jego grze każdego dnia bawił się miliard użytkowników. Żeby wskazać, o jak dużej skali tu mówimy, przypomnijmy, że według ostatniego raportu ONZ na Ziemi żyje aktualnie 8,2 miliarda ludzi. W Robloxa grałby zatem codziennie co ósmy człowiek.

Miliard graczy dziennie

Rynek gier jest ogromny: 3,4 miliarda ludzi gra w gry, a branża generuje ponad 180 miliardów dolarów rocznego przychodu. Jako naszym kolejnym kamieniem milowym na drodze do miliarda użytkowników dziennie, dzielimy się ambitnym celem: wierzymy, że 10% wszystkich przychodów z gier na świecie będzie przepływać przez ekosystem Roblox i będzie dystrybuowane w obrębie naszej społeczności.

Choć Roblox już w tej chwili jest ogromną grą, daleko mu do tak absurdalnie wysokiej poprzeczki. Baszucki przekazał bowiem, że obecnie tytuł uruchamia dziennie 79,5 miliona osób, z czego 58% ma 13 lat lub więcej. W perspektywie osiągnięcia wspomnianych 10% wszystkich przychodów, wierzy on, iż firmie uda się zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników do 300 milionów.

W drodze do 10% przychodów z treści gier wierzymy, że osiągniemy około 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wierzymy, że około 80% tych osób przyjdzie do Robloxa, aby wspólne grać, a reszta aby robić zakupy, konsumować rozgrywkę, uczyć się lub po prostu komunikować się między sobą.

Twórca nie podał jednak, dlaczego uważa, że tak duża liczba jest w ogóle możliwa do osiągnięcia, przez co wydaję się ona nieco oderwana od rzeczywistości. Możliwe, że chciał w ten sposób po prostu zrobić konkretne wrażenie na inwestorach.

Nowe funkcje

Niemniej ogłoszono również kilka nowych narzędzi, które rzeczywiście mogą przyczynić się do wzrostu liczby graczy. Są to m.in.:

  1. Party – służące do grupowania się, komunikacji i poruszania się po doświadczeniach wraz z innymi użytkownikami;
  2. funkcja „What’s Playing”, pozwalająca na wyszukiwanie popularnych utworów w grze i powiązanych z nimi doświadczeń;
  3. partnerstwo z DistroKid, ułatwiające artystom przesyłanie swojej muzyki.

Trudno powiedzieć, czy cel Baszuckiego ma jakiekolwiek szanse na realizację. Dotarcie do miliarda użytkownik dziennie brzmi jak istne szaleństwo i na dzień dzisiejszy nie wydaje się być niczym innym. Niemniej nawet i bez tego Roblox to bardzo dobrze prosperujący biznes.

Roblox

Roblox

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 27 sierpnia 2006

Informacje o Grze
6.2

GRYOnline

5.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Marcin Bukowski

Autor: Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

Zostawcie Concorda, nie wyciągajcie go, tam ciągle gra muzyka

Następny
Zostawcie Concorda, nie wyciągajcie go, tam ciągle gra muzyka

Znany z kopalni diamentów „Naturalny Stan” otworzy swoje granice przed wirtualnymi kierowcami. ATS: Arkansas ma rychłą datę premiery

Poprzedni
Znany z kopalni diamentów „Naturalny Stan” otworzy swoje granice przed wirtualnymi kierowcami. ATS: Arkansas ma rychłą datę premiery

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl