Prezes Roblox celuje w miliard aktywnych użytkowników dziennie. Jest to niesamowicie ambitny plan, któremu na dzień dzisiejszy daleko do spełnienia.
Podczas niedawnego Roblox Developers Conference prezes firmy, David Baszucki, ujawnił swój aktualny cel, który bez dwóch zdań jest niesamowicie ambitny. Twórca chce bowiem, aby w jego grze każdego dnia bawił się miliard użytkowników. Żeby wskazać, o jak dużej skali tu mówimy, przypomnijmy, że według ostatniego raportu ONZ na Ziemi żyje aktualnie 8,2 miliarda ludzi. W Robloxa grałby zatem codziennie co ósmy człowiek.
Rynek gier jest ogromny: 3,4 miliarda ludzi gra w gry, a branża generuje ponad 180 miliardów dolarów rocznego przychodu. Jako naszym kolejnym kamieniem milowym na drodze do miliarda użytkowników dziennie, dzielimy się ambitnym celem: wierzymy, że 10% wszystkich przychodów z gier na świecie będzie przepływać przez ekosystem Roblox i będzie dystrybuowane w obrębie naszej społeczności.
Choć Roblox już w tej chwili jest ogromną grą, daleko mu do tak absurdalnie wysokiej poprzeczki. Baszucki przekazał bowiem, że obecnie tytuł uruchamia dziennie 79,5 miliona osób, z czego 58% ma 13 lat lub więcej. W perspektywie osiągnięcia wspomnianych 10% wszystkich przychodów, wierzy on, iż firmie uda się zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników do 300 milionów.
W drodze do 10% przychodów z treści gier wierzymy, że osiągniemy około 300 milionów aktywnych użytkowników dziennie. Wierzymy, że około 80% tych osób przyjdzie do Robloxa, aby wspólne grać, a reszta aby robić zakupy, konsumować rozgrywkę, uczyć się lub po prostu komunikować się między sobą.
Twórca nie podał jednak, dlaczego uważa, że tak duża liczba jest w ogóle możliwa do osiągnięcia, przez co wydaję się ona nieco oderwana od rzeczywistości. Możliwe, że chciał w ten sposób po prostu zrobić konkretne wrażenie na inwestorach.
Niemniej ogłoszono również kilka nowych narzędzi, które rzeczywiście mogą przyczynić się do wzrostu liczby graczy. Są to m.in.:
Trudno powiedzieć, czy cel Baszuckiego ma jakiekolwiek szanse na realizację. Dotarcie do miliarda użytkownik dziennie brzmi jak istne szaleństwo i na dzień dzisiejszy nie wydaje się być niczym innym. Niemniej nawet i bez tego Roblox to bardzo dobrze prosperujący biznes.
GRYOnline
Gracze
1

Autor: Marcin Bukowski
Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).