Avatar: Frontiers of Pandora kontynuuje trend gier z wysokimi wymaganiami sprzętowymi
Ubisoft podał wymagania sprzętowe Avatar: Frontiers of Pandora. Pod tym względem tytuł nie wyróżni się na tle współczesnych gier.

Ubisoft ujawnił oficjalne wymagania sprzętowe gry Avatar: Frontiers of Pandora. To niejako pokłosie pokazu dla prasy, który pozwolił dziennikarzom samodzielnie sprawdzić kolejną tegoroczną dużą premierę francuskiego wydawcy. Nasze wrażenia z obcowania z Avatarem możecie sprawdzić w artykule oraz materiale wideo zamieszczonym na naszym kanale YouTube (poniżej).
Avatar: Frontiers of Pandora – wymagania sprzętowe PC
Minimalne wymagania sprzętowe (30 fps w 1080p przy niskich ustawieniach graficznych, FSR 2 w trybie jakości)
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11
- Procesor: AMD Ryzen 5 3600 / Intel Core i7-8700K
- Karta graficzna: Nvidia GTX 1070 / AMD RX 5700 (8 GB VRAM) / Intel Arc A750 (8 GB VRAM; funkcja REBAR włączona)
- Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
- Miejsce na dysku: 90 GB SSD
- Inne: DirectX 12
Zalecane wymagania sprzętowe (60 fps w 1080p przy wysokich ustawieniach graficznych, FSR 2 w trybie jakości)
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11
- Procesor: AMD Ryzen 5 5600X / Intel Core i5-11600K
- Karta graficzna: Nvidia RTX 3060 Ti (8 GB VRAM) / AMD RX 6700 XT (12 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
- Miejsce na dysku: 90 GB SSD
- Inne: DirectX 12
Wymagania sprzętowe „entuzjasty” (60 fps w 2K przy wysokich ustawieniach graficznych, FSR 2 w trybie jakości)
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11
- Procesor: AMD Ryzen 5 5600X / Intel Core i5-11600K
- Karta graficzna: Nvidia RTX 3080 (10 GB VRAM) / AMD RX 6800 XT (16 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
- Miejsce na dysku: 90 GB SSD
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11
- Inne: DirectX 12
Wymagania sprzętowe „ultra” (60 fps w 4K przy ustawieniach graficznych ultra, FSR 2 w trybie wyważonym)
- System operacyjny: Windows 10 / Windows 11
- Procesor: AMD Ryzen 7 5800X3D / Intel Core i7-12700K
- Karta graficzna: Nvidia RTX 4080 (16 GB VRAM) / AMD RX 7900 XTX (24 GB VRAM)
- Pamięć RAM: 16 GB (Dual Channel)
- Miejsce na dysku: 90 GB SSD
- System operacyjny: Windows 10/Windows 11
- Inne: DirectX 12
W ostatnim czasie mieliśmy sporo przypadków tytułów, które wypadałyby co najmniej nieźle – gdyby nie ich wymagania sprzętowe czy raczej optymalizacja (poza jednym chlubnym wyjątkiem w postaci Alana Wake’a 2). Niestety, ogłoszenie Ubisoftu raczej nie daje nadziei na uruchomienie Avatara: Frontiers of Pandora na słabszym sprzęcie.
Minimalne wymagania nie wypadają źle – w tej konfiguracji do zabawy wystarczy układ sprzed siedmiu lat, który przegrywa choćby z GeForce’em RTX 2060. Inna sprawa, że GTX 1070 ma pozwolić na zabawę tylko w 30 klatkach na sekundę na niskich ustawieniach, a i to ma być możliwe pod warunkiem wykorzystania technologii FidelityFX Super Resolution 2 (odpowiednika DLSS Nvidii od AMD).
To chyba najbardziej rzuca się w oczy: przy każdej z podanych konfiguracji Ubisoft dodał informację o wykorzystaniu FSR 2. Mimo to już w zalecanych wymaganiach (1080, 60 fps, wysokie ustawienia graficzne) pojawia się karta RTX 3060. Do zabawy na ustawieniach ultra w rozdzielczości 4K wymagany jest odpowiednik RTX 4080, a na wysokich w 2K – RTX 3080.
Niemniej – na dobre czy na złe – wymagania sprzętowe Frontiers of Pandora nie odbiegają od tych, które zalecali producenci najnowszych gier (m.in. Alana Wake’a 2). Warto też zaznaczyć, że gra ma zaoferować sporo opcji graficznych, co powinno ułatwić dostosowanie wyglądu i wydajności na różnym sprzęcie (oraz narzędzie do testowania tych ustawień w grze). Szczegóły znajdziecie w naszej poprzedniej wiadomości.
Avatar: Frontiers of Pandora zadebiutuje 7 grudnia 2023 roku. Tytuł ukaże się także na konsolach PlayStation 5 i Xbox Series X/S.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Pulser.X Konsul

Ludzie nie kupujcie tych półproduktów, gdzie w wymaganiach podaje się techniki skalowania obrazu, ta patologia developerska musi się skończyć.
Father Nathan Konsul
Przynajmniej RAM-u wystarczy 16 GB, a nie jak w Hogwart's Legacy 20-22 GB (czyli realnie 32 GB potrzebne, bo mało kto ma konfigurację 24 GB).
zanonimizowany1376576 Generał
Trend z "mamy wywalone na optymalizacje" jest kontynuowany.
A ja kontynuuje trend nie kupowania nowych nie zooptymializowanych gier. Same plusy, za rok będzie w promce za pół darmo i do tego załatane.
Ludzie nie kupujcie tych półproduktów, gdzie w wymaganiach podaje się techniki skalowania obrazu, ta patologia developerska musi się skończyć.
Kiedy wy w końcu zrozumiecie, że to nie wina twórców gier, a po prostu Nvidia i inne korporacje dymają was tak samo jak np. Pfizer.
To oni niszczą optymalizację gier aby wymuszać kupowanie nowych podzespołów także wyjściem jest bojkot korporacji, a nie, że gry "nie kupować".
LukaszKukaszTm Pretorianin

Nie zapominajmy o denuvo,bo to zapewne jeszcze dowali do pieca.A Ubi głupich lubi,wiec chetnych znajdzie na gre kupe.No i exclusive Epica
elathir Legend

Wszystko zależy od tego jak graficznie gra się prezentuje.
Problemem nie są wysokie wymagania sprzętowe, a nieuzasadnione wysokie wymagania sprzętowe. Idealnym przykładem jest tutaj Starfield, gra wygląda dużo gorzej od konkurencji z niższymi wymaganiami. CP2077 czy RDR2 na premiere też miały wysokie, ale wyglądają fenomenalnie i przesunęły granicę tego jak wyglądają gry.