Digital Foundry opublikowało zestawienie najbardziej imponujących graficznie gier mijającego roku. Na największe wyróżnienie zasłużył Avatar: Frontiers of Pandora, opisywany jako spadkobierca Crysisa.
 
Grudzień to tradycyjnie okres różnorodnych podsumowań. Jedno z nich przygotowała ekipa Digital Foundry, publikując materiał z wyborem dziesięciu najbardziej imponujących graficznie produkcji mijającego roku.
Redaktorzy nie przygotowali listy z numerami od jednego do dziesięciu. Zamiast tego pierwszych siedem produkcji podanych zostało w przypadkowej kolejności:
Warto zwrócić uwagę na obecność w zestawieniu polskiego RoboCopa: Rogue City. Gra miała zasłużyć na to idealnym odtworzeniem filmowego klimatu i stylu świata. Według Digital Foundry dzieło studia Teyon jest najpiękniejszą produkcją z tych, które zbudowano do tej pory w oparciu o silnik Unreal Engine 5, w pełni wykorzystującą możliwości oferowane przez tę technologię.
Natomiast trójka najładniejszych gier mijającego roku została już podana w konkretnej kolejności.
Cyberpunka 2077 wydano w 2020 r., ale w kwietniu tego roku gra otrzymała zachwycający wizualnie tryb RT Overdrive z bardziej zaawansowaną wersją ray tracingu.
Alan Wake 2 zachwyca poziomem detali i technologią oświetlenia. Do tego imponujący silnik został tutaj połączony z doskonałym projektem artystycznym.
Z kolei Avatar: Frontiers of Pandora zrobił na ekipie Digital Foundry ogromne wrażenie nie tylko poziomem detali i technologią (w tym imponującym ray tracingiem), ale również tym, jak przekonujące i naturalne są wykreowane przez autorów lokacje. Nie ma tutaj problemu ze sztucznością otoczenia, która jest widoczna w wielu innych produkcjach z otwartym światem.
Redaktorzy Digital Foundry mieli duży problem w wybraniu najpiękniejszej gry roku pomiędzy Alanem Wakiem 2 i Avatarem: Frontiers of Pandora, ale ostatecznie postawili na drugą z tych produkcji, gdyż pod względem technologicznym jest po prostu bardziej imponująca. Projekt Ubisoftu opisywany jest wręcz jako następca Crysisa, gdyż piękna grafika została uzyskana w dużym stopniu za pomocą systemów i symulacji, a nie tylko ręcznego projektowania poszczególnych elementów.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
18

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.