Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 października 2020, 20:48

Assassin's Creed: Valhalla - wymagania sprzętowe PC

Firma Ubisoft udostępniła wymagania sprzętowe AC: Valhalla. Wydawca podał sześć konfiguracji pozwalających na uruchomienie gry, przy czym niemal wszystkie uwzględniają dysk SSD.

Wielkimi krokami zbliża się premiera Xboksa Series X/S. A także Assassin’s Creed: Valhalla, bo nowa odsłona skrytobójczej (przynajmniej z nazwy) serii Ubisoftu ukaże się dokładnie tego samego dnia. Oczywiście nie tylko na nowej konsoli Microsoftu – w tytuł zagrają również m.in. pecetowcy. Wypadałoby więc sprawdzić, czy nasze komputery poradzą sobie z inwazją wikingów. Odpowiedź na to pytanie przynoszą wymagania sprzętowe Assassin’s Creed: Valhalla, udostępnione dziś na oficjalnej stronie gry. W artykule zamieszczono też filmik, w którym deweloperzy opisują cechy wydania PC.

Assassin’s Creed: Valhalla – wymagania sprzętowe

1080p / 30 FPS – niskie ustawienia graficzne

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 3 1200 3,1 GHz / Intel i5-4460 3,2 GHz lub lepszy
  • Pamięć RAM: 8 GB (Dual-channel)
  • Karta grafiki: AMD R9 380 / GeForce GTX 960 lub lepsza (4 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB HDD (zalecany dysk SSD)

1080p / 30 FPS – wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 5 1600 3,2 GHz / Intel i7-4790 3,6 GHz
  • Pamięć RAM: 8 GB (Dual-channel)
  • Karta grafiki: AMD RX 570 (8 GB VRAM) / GeForce GTX 1060 (6 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB wolnej przestrzeni (dysk SSD)
  • Inne: DirectX 12

1080p / 60 FPS – wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 7 1700 3,0 GHz / Intel i7-6700 3,4 GHz lub lepszy
  • Pamięć RAM: 8 GB (Dual-channel mode)
  • Karta grafiki:: AMD Vega 64 / GeForce GTX 1080 lub lepsza (8 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB wolnej przestrzeni (dysk SSD)
  • Inne: DirectX 12

1440p / 30 FPS – bardzo wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 7 2700X 3,7 GHz / Intel i7 7700 3,6 GHz lub lepszy
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual-channel)
  • Karta grafiki: AMD Vega 56 / GeForce GTX 1070 (8 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB wolnej przestrzeni (dysk SSD)
  • Inne: DirectX 12

1440p / 60 FPS – wysokie ustawienia graficzne:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 5 3600X 3,8 GHz / Intel i7 8700K 3,7 GHz
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual-channel)
  • Karta grafiki: AMD RX 5700XT / GeForce RTX 2080 S (8 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB wolnej przestrzeni (dysk SSD)
  • Inne: DirectX 12

4K / 30 FPS – ustawienia ultra:

  • System operacyjny: Windows 10 64-bitowy
  • Procesor: AMD Ryzen 7 3700X 3,6 GHz / Intel i7 9700K 3,6 GHz
  • Pamięć RAM: 16 GB (Dual-channel)
  • Karta grafiki: AMD RX 5700XT / GeForce RTX 2080 (8 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku twardym: 50 GB wolnej przestrzeni (dysk SSD)
  • Inne: DirectX 12

Źródło: Ubisoft.

Sześć podanych konfiguracji (podsumowanych na grafice powyżej) daje nam dobre pojęcie o tym, jak wymagający będzie nowy „Asasyn”. Miłośnicy gry w 60 klatkach na sekundę będą musieli pożegnać się z DirectX 11 i dyskami HDD (albo rozdzielczością Full HD) – jedynie najsłabsza konfiguracja nie wymaga SSD, a i w tej jest on zalecany. Zabrakło natomiast opcji pozwalającej utrzymać tyle FPS w rozdzielczości 4K – GeForce RTX 2080 z wysokobudżetowymi modelami Intela i AMD mają zapewnić tylko 30 klatek na sekundę. Być może zmienią to układy pokroju nowych i rozchwytywanych GeForce’ów, ale brak wzmianki na temat tychże w przypadku Assassin’s Creed: Valhalla każe w to wątpić, skoro wspomniano o nich we wcześniej ujawnionych wymaganiach sprzętowych Watch Dogs: Legion.

Assassin’s Creed: Valhalla zadebiutuje 10 listopada na komputerach osobistych. Wtedy też w tytuł zagramy na Xboksie One, Xboksie Series X/S oraz PlayStation 4. Tytuł będzie dostępny również na PlayStation 5 w dniu premiery tej konsoli, która w Polsce nastąpi 19 listopada. W międzyczasie możecie sprawdzić nowy gameplay udostępniony przez Ubisoft.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej