BioWare zdradziło, że w dniu premiery nawet na konsolach Xbox One X i PlayStation 4 Pro gra Anthem nie będzie działała w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p. Deweloper nie ma też na razie w planach udostępnienia funkcji cross-play.

Za miesiąc na rynku zadebiutuje Anthem, czyli strzelanka MMO studia BioWare. Nic więc dziwnego, że ostatnio regularnie otrzymujemy świeże informacje na temat tego projektu. Najnowsze doniesienia będą jednak rozczarowujące dla użytkowników najpotężniejszych modeli konsol.
Odpowiadając na pytanie fana Michael Gamble, czyli główny producent gry, stwierdził, że w dniu premiery nawet na Xboksie One X oraz PlayStation 4 Anthem nie będzie działał w 60 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p. Wytłumaczył to tym, że zespół koncentruje się przede wszystkim na jakości grafiki, a nie liczbie FPS-ów.
Michael Gamble poinformował, że w przyszłości deweloperzy zwrócą większą uwagę na liczbę klatek na sekundę, ale w dniu premiery nie ma szans na 60 FPS-ów. Co do rozdzielczości, twórcy celują w 1080p na Xboksie One i PlayStation 4 oraz w 4K na Xboksie One X i PlayStation 4 Pro. Oczywiście, najpewniej nie będzie to prawdziwe 4K. Ponadto autorzy badają możliwość udostępnienia opcji cross-play, pozwalającej na wspólną zabawę posiadaczom różnych platform, choć na razie nie są w stanie obiecać niczego konkretnego w tej kwestii.
Przypomnijmy, że Anthem powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Gra ukaże się 22 lutego tego roku i na wszystkich trzech platformach sprzętowych zaoferuje lokalizację kinową, czyli z polskimi napisami.
Warto wspomnieć, że otrzymamy możliwość przetestowania Anthem przed premierą dzięki wersji demonstracyjnej. Subskrybenci usługi EA Access lub Origin Access zagrają w demo w dniach 25-27 stycznia. Reszta zainteresowanych będzie mogła to zrobić od 1 do 3 lutego.
GRYOnline
Gracze
17

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.