Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 listopada 2009, 13:30

autor: Adrian Werner

Amnesia: The Dark Descent - nowa gra twórców Penumbry

Donosiliśmy już o pracach nad nową grą twórców serii Penumbra. Teraz na światło dzienne wyszły nowe informacje o tym projekcie. Przede wszystkim gra ma wreszcie oficjalny tytuł: Amnesia: The Dark Descent.

Donosiliśmy już o pracach nad nową grą twórców serii Penumbra. Teraz na światło dzienne wyszły nowe informacje o tym projekcie. Przede wszystkim gra ma wreszcie oficjalny tytuł: Amnesia: The Dark Descent.

Z tej okazji ekipa Frictional Games udostępniła nowe screeny oraz nowy film demonstrujący jak wyglądać będzie mechanika rozgrywki.

Amnesia: The Dark Descent - nowa gra twórców Penumbry - ilustracja #1
Amnesia: The Dark Descent - nowa gra twórców Penumbry - ilustracja #2

Twórcy ujawnili, że gra ukaże się nie tylko na systemy operacyjne z rodziny Windows, ale przygotowywane są również wersje na Linuxa oraz dla Maków. Ponadto Frictional Games zgłosiło swoją grę do tegorocznej edycji konkursu Independent Games Festival.

Na koniec wypada zainteresowanych samą grą jak i ogólnie grami z gatunku horroru odesłać na bloga twórców, gdzie zawarte są interesujące przemyślenia na temat projektowania gier tego typu. W najnowszym wpisie projektanci narzekają na to jak współczesne gry podchodzą do zagadnienia ciemności i światła. Zwracają uwagę zwłaszcza na to, że niewystarczająco pomagają graczom właściwie skalibrować jasność, co jest niezmiernie istotne w grach, które z założenia mają przecież straszyć. Ponadto Amnesia wzorując się na pierwszym Silent Hill wprowadzi coś na kształt czarnej mgły, tym ciemniejszej im dalej od gracza będzie się znajdować. Takie rozwiązanie wzmaga wrażenie zaszczucia, jakie wywołuje brak światła i umożliwia dodanie efektu wyłaniających się z ciemności wrogów, który tak dobrze wykorzystywało Konami w swojej grze.

Premiera Amnesia: The Dark Descent zapowiedziana jest na następny rok.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej