American Truck Simulator zostanie udostępnione w przeciągu kilku godzin
Premiera American Truck Simulator była zapowiedziana dopiero na jutro, twórcy nie mają jednak zamiaru czekać do północy i już rozpoczęli proces wypuszczania gry. Powinna być ona dostępna w przeciągu kilku godzin.
Miłą niespodziankę przygotowało fanom wirtualnych ciężarówek (których przecież w naszym kraju wcale mało nie jest) studio SCS Software. Kolejna odsłona symulatora tych potężnych maszyn, American Truck Simulator, miała zadebiutować dziś o północy, jednak jak wynika z tego wpisu na blogu dewelopera, będzie dostępna nieco wcześniej. Powód jest bardzo prosty: twórcy chcą się wyspać.

„Mieliśmy zamiar wypuścić grę o północy czasu środkowoeuropejskiego. Jednak przechodzenie przez cały ten proces o tak późnej godzinie, a następnie sprawdzenie, czy nasza produkcja nie ma jakichś niedoróbek wymagających natychmiastowych poprawek, z pewnością zajęłoby sporo czasu” - tłumaczą przedstawiciele SCS Software – „Osoby odpowiedzialne za wypuszczenie gry poszłyby więc spać po czwartej nad ranem”. Produkcja powinna być zatem dostępna już za kilka godzin, w zależności od tego, jak sprawnie przebiegnie cały proces. Wtedy też zaczną działać klucze zarówno w wersjach pudełkowych, jak i cyfrowych. Raczej trudno sobie wyobrazić, by ktokolwiek miał być na Czechów obrażony za tę małą zmianę w planach.
Tym bardziej, że – jak możecie przeczytać w naszej recenzji – American Truck Simulator to świetna propozycja dla fanów wirtualnych osiemnastokołowców. Rzucając nas do Stanów Zjednoczonych, twórcy nie ograniczyli się jedynie do stworzenia nowych tras i (wyraźnie większych!) miast. System dróg stał się bardziej rozbudowany, a przez to skomplikowany, duże znaczenie odgrywa obecność policji, zaś sama gra wygląda ładniej, niż Euro Truck Simulator 2. Na razie deweloperzy oddają do dyspozycji graczy dwa stany – Kalifornię i Nevadę, o naprawdę sporej powierzchni – jednak już wkrótce za darmo dołączy do nich Arizona, a później, już jako DLC, także inne obszary. Podobnie zapewne będzie z ciężarówkami, bowiem na starcie twórcy udostępniają zaledwie dwa modele.
- Recenzja gry American Truck Simulator – ETS 2 może przejść na emeryturę
- Oficjalna strona internetowa firmy SCS Software
- American Truck Simulator w serwisie Steam

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- SCS Software
- PC
Komentarze czytelników
Buran Centurion
Amłerika mnie nie kręci, wolałbym żeby skupili się na rozbudowywaniu ETS2, tragicznie te miasta tam wyglądają, tutaj już jest dużo lepiej. Przydały by się jakieś pory roku i CB na podobę HT. No cóż, kasiorki by za to pewnie nie skasowali, ale reputacja by się podniosła.
Tymczasem tak jak mówią koledzy, wypuszczają jakieś śmieciowe dodatki na poziomie prostych modów i ładują portfel.
Co do Skandynawii, ceny szybko maleją, jak zejdzie do 2 dyszek to może kupię.
Ksanth Konsul

Czyli w skrocie.. najlepiej jakby gre wydali za 20 zl a potem wszystkie dodatki wydawali za darmo. Po co maja zarabiac pieniadze skoro reputacja jest wazniejsza.
acer884 Junior
Ksanth, chodzi o to, że gra nie zmieniła się w żaden sposób jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki. Sam fakt stworzenia nowej gry poprzez dodanie 2 pojazdów i małej mapy w sytuacji kiedy SCS przyznaje, że ich produkty żyją dzięki scenie moderskiej jest tragiczny. Nikt nie oczekuje, że będą wydawać gry po kosztach i pracować charytatywnie( jak większość grup moderskich) ale kiedy po kilku latach oczekiwania wydają coś takiego, nasuwa się pytanie czy nie powinni nakreślać nowych kierunków rozgrywce i pozostawić reszty scenie? Tutaj brak czegokolwiek nowego. Ludzie w bazach załadunkowych? Są od lat w mod mapach. Wysoki poziom trudności przy parkowaniu? Tak samo. Bardziej rozwinięte miasta również. To tylko szczegóły. Pozostaje system wag który działa chyba na zasadzie wjechania na podjazd i wypuszczenia go w dalszą drogę( przynajmniej ja nie spotkałem się z karami za tonaż) Gdzie są zmiany w ekonomii, fizyce pojazdów i dróg, cb radio, przyczepy i wiele wiele wiele innych sugestii które gracze przekazują za pośrednictwem SCS forum?? Tego moderzy nie są w stanie zrobić dlatego gra stanęła w miejscu i a wręcz zaliczyła regres. Możemy zaklinać rzeczywistość i wmawiać sobie że powinniśmy spojrzeć jak wyglądał ETS2 w chwili premiery i z jego perspektywy oceniać nowa grę tylko, że ja osobiście w kolejnych patchach nie zaobserwowałem diametralnych zmian a gram od momentu premiery (Pomijam tutaj 2 czy 3 nowe modele ciągników i DLC cabin) . Oczywiście patche związane ze szczegółami pojawiają się często tylko przypomina to trochę polerowanie auta po szlifowaniu a przed malowaniem. Czy 60 zł to dużo? Zależy dla kogo. Powiem tylko tyle, że w realu robię samochodem dziesiątki tysięcy kilometrów rocznie, ale grając w ATS pierwszy raz prawie zasnąłem za kierownicą, wiec dla mnie odpowiedź jest jednoznaczna. Dla tych którzy maja w planach komentarz typu: " nie lubisz to nie komentuj", opowiadam, że na premierę ATS czekałem z niecierpliwością od 1,5 roku.
manriusz Pretorianin

Kupiłem i widzę że dużej różnicy pomiędzy ETS2 to nie ma.Nie wygląda najgorzej.Martwi mnie tylko obecna polityka firmy.Każdy stan jako DLC.Rąbną nas po kieszeni.
Inna rzecz to brak w dzisiejszych czasach zapisów w chmurze to jakaś pomyłka.Mam biegać z pendrivem żeby przenieść save pomiędzy kompami?Zaakceptowałem brak tego w ETS2 ale tutaj?
Szymon_1904 Generał

Kurcze, tak fajnie poprawili sobie reputację tym ETS2, tak bardzo wybili się na tle innych swoich produkcji, później go bardzo długo wspierali, a teraz znowu zamiast ponownie zaskoczyć tym ATS'em jak dawniej ETS'em2 to...
Chociaż jakby z drugiej strony patrzeć, pamiętacie ETS2 na początku? Porównajcie sobie go z tą dzisiejszą wersją. Różnice są ogromne! Ogrom aktualizacji zmienił grę nie do poznania. Cała masa rzeczy została nam dodana... za nic. Gdyby studio SCS nie dodawało tyle rzeczy w aktualizacjach do ETS2 tylko zostawiłoby ATS'ie, to znowu mięlibyśmy dużo różniącą się produkcję...
Ale skoro mięli już podstawę, to czemu są tylko dwa stany i dwie ciężarówki? Rozumiem, trzeci stan w drodze, a te dwa są sądząc wielu opiniom dość rozbudowane, ale czy jest to tak duży obszar albo i większy od Europy z ETS2? Z ciężarówkami mogę zrozumieć, nie było licencji, ale nie można było zrobić nielicencjonowanych trucków a później w miarę czasu zmieniać ich loga i nazwę na prawdziwą jak to miało miejsce w ETS2? Lepiej by było mieć 2 ciężarówki prawdziwe a resztę "zmyślonych", niż tylko dwie prawdziwe i... no właśnie, nic więcej.
Mimo to w najbliższym czasie ATS'a kupię. Chciałbym z Europy przenieść się na Amerykańskie drogi. :-)