6-minutowy film z WRC pokazuje pierwsze urywki gameplayu i ulepszenia wobec DiRT Rally 2.0
Otrzymaliśmy wstępny wgląd w gameplay z EA Sports WRC. Fragmenty rozgrywki zawarto w 6-minutowym zwiastunie, który demonstruje różnorakie ulepszenia nowej gry Codemasters w porównaniu z DiRT Rally 2.0.

Kampania promocyjna EA Sports WRC (lub po prostu WRC) szybko postępuje – nic dziwnego, skoro twórcy muszą rozmieścić wszystkie informacje o swoim nowym dziele na przestrzeni dwóch miesięcy (tyle minie od momentu oficjalnej zapowiedzi do premiery). Dziś do sieci trafiła prawie 6-minutowa „Dokładna analiza rozgrywki”.
Jest to film składający się z szeregu ujęć z gry (w tym fragmentów „czystego” gameplayu), na którym omówiono najważniejsze jej elementy, od wyboru tras i samochodów, przez ulepszenia fizyki, po dostępne opcje asyst dla mniej doświadczonych graczy.
Oto co ciekawsze zmiany względem DiRT Rally 2.0, czyli poprzedniego symulatora rajdów studia Codemasters:
- poprawiono model jazdy na asfalcie – jeden z aspektów fizyki, które krytykowano we wcześniejszej grze – a także „force feedback, symulację aerodynamiki, bezwładność układu napędowego, progresywne hamowanie i wiele innych mechanizmów działających pod maską”;
- dostaniemy dłuższe odcinki specjalne, niekiedy przekraczające 30 kilometrów (ma to być zasługa przesiadki z silnika Ego na Unreal Engine);
- na te same trasy wyjedziemy w różnych porach roku, co oczywiście wpłynie na warunki atmosferyczne (zwłaszcza zimą);
- na jednym z ujęć z menu widać, że dodano opcję regulacji pola widzenia (FoV) dla zewnętrznych kamer – to powinno istotnie poprawić wrażenie prędkości również dla widoków innych niż te z kokpitu;
- mamy też okazję zobaczyć niektóre spośród niedostępnych wcześniej samochodów, np. Citroena Xsarę WRC i Seata Cordobę WRC, nie mówiąc o nowych hybrydowych rajdówkach klasy Rally1 – pełną listę 78 maszyn zawartych w grze znajdziecie tutaj.
Na przyszły tydzień zapowiedziano publikację kolejnego filmu, który przybliży nam dostępne tryby gry, na czele z karierą i konstruktorem (pozwalającym zbudować własny pojazd od podstaw).
Premiera EA Sports WRC nastąpi 3 listopada na PC, PS5 i XSX/S. Osoby, które złożą zamówienie przedpremierowe, rozpoczną zabawę trzy dni wcześniej.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Codemasters Software
- gameplaye
- WRC (marka)
- rajdy samochodowe
- PC
- PS5
- XSX
Komentarze czytelników
zanonimizowany1378531 Senator
Opierajac sie na tym co mozna zobaczyc na tym trailerze, to gra wyglada bardzo plastikowo. EGO mialo te przewage nad UE, ze swietnie symulowalo palete barw, ktora ludzaco przypominala ta prawdziwa za oknem, przez co gry na EGO wygladaly bardzo realistycznie. Tutaj tego nie widze. Gdybym nie wiedzial, ze to WRC od EA, to bym pomyslal, ze to wciaz gra od KT Racing.
Tyle lat doswiadczenia w tworzeniu gier, a Codemasters do dzisiaj nie ogarnelo dszczu :/
Fizyka wydaje sie byc mocno uproszczona i sztywna. Chcialbym wierzyc, ze to tylko tak na powtorkach, ale kilka razy widac faktyczny gameplay i wyglada to strasznie sztucznie. Dalekie od tego, co bylo chociazby w Dirt Rally 2.0.
Pozyjemy, zobaczymy... Mnie nie kupili. Z reszta zmeczony juz jestem tematem WRC i odpuszcze sobie. Ale dla zaspokojenia mojego ego, przeczytam sobie recenzje na Steam i dowiem sie tego i owego.
imightbewrong Centurion
Obawiam się, że przejęcie licencji przez Codemasters to może być krok wstecz dla tej marki. Model jazdy w WRC Generations był świetny, o klasę wyżej niż w Dirt 2.0.
LESZ3u Chorąży
Według mnie prezentuje się to wyśmienicie. Mam nadzieję, że uda się na tyle pomajstrować z modelem jazdy, że gra na padzie będzie sprawiała przyjemność.
No i mam nadzieję, że KT Racing po utracie licencji nie porzuci tematu rajdów, bo ja przy ich serii bawiłem się bardzo dobrze.
Tomek1623 Legionista
Brak jakiejkolwiek polskiej wersji. EA to już się odkleiło fest...