11 lat temu Satoru Iwata podjął nietypową decyzję o redukcji własnej pensji dla ratowania Nintendo

Zamiast zwalniać pracowników, sam zrezygnował z części własnej pensji, aby cały zespół był kompletny.

futurebeat.pl

Anita Zych

11 lat temu Satoru Iwata podjął nietypową decyzję o redukcji własnej pensji dla ratowania Nintendo, źródło grafiki: YouTube | NintendoWiiUUK.
11 lat temu Satoru Iwata podjął nietypową decyzję o redukcji własnej pensji dla ratowania Nintendo Źródło: YouTube | NintendoWiiUUK.

Ostatnio bardzo dużo się słyszy o masowych zwolnieniach w korporacjach, zajmujących się produkcją gier, oprogramowania czy różnych urządzeń elektronicznych. Miesiąc temu Google potwierdziło planowaną, liczną redukcję etatów i to samo mogliśmy usłyszeć o pracownikach Twitcha, gdzie szacuje się, że prawie 35% personelu zakończyło współpracę z gigantem streamingowym. Takie działania często są związane z chęcią poprawy sytuacji finansowej firmy, jednak 11 lat temu Satoru Iwata podszedł do tego problemu nieco inaczej.

Kłopoty firmy i nietypowa decyzja szefa

Na przełomie 2013 i 2014 roku bardzo dużo słyszało się o słabych wynikach sprzedażowych konsoli Nintendo Wii oraz Wii U. W tamtym czasie nad firmą zawisły czarne chmury. Niewystarczająca sprzedana liczba egzemplarzy poskutkowała kłopotami finansowymi korporacji i mogło dojść do masowych zwolnień. Ówczesny prezes Nintendo, Satoru Iwata, postanowił, że zrezygnuje z połowy swojej pensji, aby każdy z jego pracowników mógł nadal współpracować z korporacją. Jak sam twierdził, redukcja etatów poskutkuje tylko chwilową poprawą wyników finansowych, natomiast zespół musi czuć się bezpiecznie bez myśli, że w każdej chwili ktoś może zostać zwolniony.

Jeśli zmniejszymy liczbę pracowników w celu uzyskania lepszych krótkoterminowych wyników finansowych, morale pracowników spadnie, a szczerze wątpię, czy pracownicy obawiający się zwolnienia będą w stanie tworzyć programy, które zrobią wrażenie na ludziach na całym świecie

Skutki podjętych decyzji

Po jakimś czasie okazało się, że decyzja Satoru Iwaty była trafiona - Nintendo wypuściło na rynek konsolę Nintendo Switch, sprzedając od dnia premiery w 2017 roku do dzisiaj około 139 milionów egzemplarzy, zajmując trzecie miejsce, jeśli chodzi o ranking najlepiej sprzedających się konsol. Ta sytuacja sprzed 11 lat jest wspominana w czasie trwających masowych zwolnień wśród korporacji i pokazuje, że zawsze istnieją jakieś alternatywne rozwiązania.

Podobało się?

1

Anita Zych

Autor: Anita Zych

Zainteresowanie technologią oraz światem gier komputerowych rozwijała od najmłodszych lat, rozpoczynając ją od największych klasyków w branży. Zafascynowana rozgrywką w Diablo II, przygodami Bezimiennego w Górniczej Dolinie oraz rozwijaniem cywilizacji w Age Of Empires, chciała kreować własne historie nieustraszonych bohaterów dzięki rysunkowi i pisaniu pierwszych komiksów. W późniejszych latach pogłębiała swoją wiedzę na temat technologii dzięki podjęciu studiów ściśle związanych z inżynierią oprogramowania. Dzięki temu poznała nowe możliwości, jeśli chodzi o gamedev – projektowanie modeli 3D, rysunki koncepcyjne oraz budowanie świata wirtualnego stały się dla niej bardziej przystępne dzięki zrozumieniu zasad programowania. W przyszłości chciałaby stworzyć własną grę.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
4
10
17
18
25

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl