Data wydania: 19 maja 2003
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.
Gracze
Rise of Nations to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez studio Big Huge Games, założone przez Briana Reynoldsa, współtwórcę takich tytułów jak Civilization II oraz Alpha Centauri. Łączy ona epicki wymiar strategii turowych (np. Civilization) oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów w stylu Age of Empires. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację (18 narodów, w tym 10 grywalnych) przez pięć tysięcy lat rozwoju (łącznie osiem epok), aż po czasy współczesne. Możemy zająć się wszystkimi aspektami działalności państwa, tj. ekonomią, rozwojem naukowym i technologicznym, dyplomacją, budową armii, walką oraz ekspansją terytorialną.
Stopniowo rozbudowujemy swoją osadę, budujemy nowe budynki, m.in. farmy, tartaki, spichlerze; rozszerzamy granice naszego terytorium i wraz z postępem przekształcamy ją w wielkie państwo składające się z wielu osad i miast, posiadające złożoną gospodarkę (wiele gałęzi gospodarki, kilkanaście surowców: złoto, żywność, drewno, żelazo, itp.) oraz rozwiniętą technologię i naukę (drzewo technologiczne składające się z dziesiątek różnych wynalazków i technologii). Gra posiada rozbudowane opcje dyplomatyczne, przy pomocy których możemy ustanawiać sojusze, układy handlowe, wywierać wpływ na sąsiadów lub też sprowokować przeciwników do wypowiedzenia wojny. Występuje tu 168 różnych typów jednostek bojowych począwszy od zwykłych prehistorycznych oszczepników, aż po nowoczesne czołgi i niewykrywalne myśliwce. Rise of Nations pozwala na rozgrywkę zarówno jedno jak i wieloosobową. W przypadku gry w trybie single player czeka na graczy pięć kampanii. Gra posiada dopracowaną grafikę (izometryczny widok akcji, trójwymiarowe jednostki).
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
28 marca 2025
Tylko jeden rok 2003 i aż trzy topowe gry jednego wydawcy – Ubisoftu! Takie to były wtedy czasy. Zapraszamy Was w kolejną nostalgiczną podróż do złotych lat gamingu. Przed Wami nasza lista najlepszych gier 2003 roku.
12 marca 2002
Rise of Nations to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez studio Big Huge Games, założone przez Briana Reynoldsa, współtwórcę takich tytułów jak Civilization II oraz Alpha Centauri.
Studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za świetną strategię Rise of Nations, zostało uratowane przed zamknięciem przez firmę 38 Studios, należącą do gwiazdy baseballa Curta Shillinga. Drugie przedsiębiorstwo przejęło wszystkie materiały, technologie i marki Big Huge Games, w tym nieukończone produkcje (God: The Game, Ascendant), o których pisaliśmy w kwietniu tego roku.
gry
Szymon Liebert
27 maja 2009 19:24
Problemów THQ ciąg dalszy. Firma ogłosiła wczoraj, że związane z nią studio Big Huge Games, odpowiedzialne między innymi za przygotowanie świetnej serii gier RTS – Rise of Nations, zostanie wystawione pod młotek.
pozostałe
Maciej Śliwiński
18 marca 2009 10:21
Wobec dużej popularności gier elektronicznych praktycznie na całym świecie, co jakiś czas raczeni jesteśmy bardziej lub mniej przekonywującymi badaniami na ich temat. Dzisiaj przykładowo, dowiedzieliśmy się, że wymagające skupienia i uwagi gry strategiczne prawdopodobnie wpływają pozytywnie na funkcjonowanie osób starszych, polepszając ich kondycję umysłową.
pozostałe
Szymon Liebert
21 grudnia 2008 13:25
Już wkrótce studio Big Huge Games przestanie być niezależnym producentem gier komputerowych. Amerykańską firmę przejmie koncern THQ, z którym autorzy serii Rise of Nations aktualnie pracują nad nowym produktem z gatunku RPG.
pozostałe
Krystian Smoszna
15 stycznia 2008 09:46
Wczoraj jeden z moich kolegów zaprezentował Wam ciekawe informacje na temat kolejnej odsłony Rise of Nations, która według plotek ma znacznie różnić się tematyką od pierwowzoru. Dziś wiemy na ten temat nieco więcej, w dodatku oficjalnie...
gry
Krystian Smoszna
11 maja 2005 08:37
Na stronie Idle Forums pojawił się post, który dla fanów gry Rise of Nations może stanowić spore zaskoczenie. Dotyczy od sequela wspomnianej gry, który jak się okazuje będzie zupełnie inny, niż nam się to wydaje.
gry
Maciej Myrcha
10 maja 2005 09:59
Firma Microsoft Game Studios poinformowała, iż na półki sklepowe w USA trafiła właśnie złota edycja Rise of Nations. W pakiecie znajdziemy podstawową wersję gry oraz dodatek Thrones & Patriots. Jednocześnie przedstawiciele firmy podali do wiadomości, iż gra wraz z dodatkiem została już sprzedana w ponad milionie kopii na całym świecie.
gry
Maciej Myrcha
2 listopada 2004 09:00
Producenci gier Rise of Nations: Thrones and Patriots oraz Ground Control 2: Operation Exodus, studia Big Huge Games i Massive Entertainment ogłosiły, że w przyszłym tygodniu globalną sieć powiększą dwa nowe patche do ich autorskich produkcji.
gry
Adam Włodarczak
24 października 2004 17:13
Microsoft na swojej stronie internetowej zapowiedział wydanie złotej edycji swojej sztandarowej strategii Rise of Nations. Owa specjalna edycja składać się będzie z oryginalnego Rise of Nations i z oficjalnego dodatku Thrones and Patriots. Przyszli amatorzy RoN: Gold Edition będą mogli stanąć na czele jednego z 24 narodów, z czego każdy odznacza się unikatowymi cechami oraz posiada specjalne jednostki. Oprócz tego gra oferuje 5 pełnych kampanii, ponad 130 pojedynczych scenariuszy (w tym mapy przeznaczone do rozgrywki wieloosobowej) oraz niemal 250 różnych jednostek.
gry
Andrzej Mielczarek
25 sierpnia 2004 12:08
Duet Microsoft – Big Huge Games ujawnił właśnie, że ciężko pracuje nad dodatkiem do swojej gry strategicznej Rise of Nations. Ów expansion pack, nazwany Throne and Patriots, na półki sklepowe powędruje co prawda dopiero na wiosnę przyszłego roku, ale już teraz dowiedzieliśmy się, jakie zmiany wprowadzi do oryginalnej gry.
gry
Szymon Krzakowski
21 listopada 2003 08:02
Popularne pliki do pobrania do gry Rise of Nations.
Wymagania sprzętowe gry Rise of Nations:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Procesor Pentium III 500 MHz, 128 MB RAM, 16 MB akcelerator 3D, 800 MB HDD.
Lista dodatków do gry Rise of Nations:
Dodatek
27 kwietnia 2004
Strategiczne
Pełnoprawne rozszerzenie strategii czasu rzeczywistego (RTS), pt. Rise of Nations. Za opracowanie dodatku – podobnie zresztą jak pierwowzoru – odpowiada zespół developerski Big Huge Games, na którego czele stoi Brian Reynolds (projektant m.in. drugiej części Cywilizacji czy Alpha Centauri).
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 832 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
wwad
Ekspert
2018.06.25
Fajna gierka szukałem czegoś podobnego do Age of Empires 2 i kupiłem na steam RofN EE z ciekawości i całkiem dobrze się w to pyka wciąga :)Graficznego moda jakiegoś z warsztatu zainstalowałem i nawet nie razi w oczy po tylu latach jest średnio ale akceptowalnie.Mechanika grupowania i ruchu jednostek jedynie trochę mnie boli widać że to z innej epoki gra no ale teraz takich gier już się nie robi :(Nawet zrobili osiągnięcia steam to nie często się zdarza przy klasykach za to + też się należy.
zanonimizowany1048474 Junior
Zapraszam do gry na sieci! Jest dobra zabawa i super turnieje :D Jestem najlepszym graczem w tę grę więc jeżeli ktoś ma podobne zdanie to chętnie przyjmę wyzwanie 1 vs 1 z każdymi zasadami... Gram od 2004 roku i nie natrafiłem na lepszego od siebie i dalej szukam! Jest to jedna z najlepszych strategii (oprócz Polanie 2) jaka istnieje tak więc zapraszam i pozdrawiam!// _Xutzl_ & _[$K]yr!M_ !
zanonimizowany1120963 Junior
gra kapitalna, uwielbiam skirmishe aczkolwiek miałem bardzo mało okazji do grania przez internet. posiadam również dodatek Thrones & Patriots, który dodatkowo urozmaica rozgrywkę. grałem prawdopodobnie setki godzin, najlepiej grało mi się Niemcami, inwestowałem we flotę, broń pancerną i przemysł oparty na wydobyciu metalu
wwad Generał
Fajna gierka szukałem czegoś podobnego do Age of Empires 2 i kupiłem na steam RofN EE z ciekawości i całkiem dobrze się w to pyka wciąga :)
Graficznego moda jakiegoś z warsztatu zainstalowałem i nawet nie razi w oczy po tylu latach jest średnio ale akceptowalnie.
Mechanika grupowania i ruchu jednostek jedynie trochę mnie boli widać że to z innej epoki gra no ale teraz takich gier już się nie robi :(
Nawet zrobili osiągnięcia steam to nie często się zdarza przy klasykach za to + też się należy.
Vorightaun Pretorianin
Dobra gra strategiczne i przyznaje lubię epoka współczesne a szczególnie broń nuklearna ;=