Demonstracja procesora Cell - (prawie) doskonałe naśladowanie ludzkich ruchów?

Na niedawno zakończonych targach CEATEC, zaprezentowano m.in. moc drzemiącą w procesorze Cell. Na uwagę zasługują jego możliwości naśladowania ruchów oraz emocji widocznych na twarzy modela, oczywiście wszystko to w czasie rzeczywistym.

futurebeat.pl

Maciej Myrcha

Na niedawno zakończonych targach CEATEC, zaprezentowano m.in. moc drzemiącą w procesorze Cell. Na uwagę zasługują jego możliwości naśladowania ruchów oraz emocji widocznych na twarzy modela, oczywiście wszystko to w czasie rzeczywistym.

Osoba służąca za wspomniany model została umieszczona przed kamerą, która następnie przekazywała do procesora wszelkie informacje o obrazie. Na tej podstawie, procesor stworzył trójwymiarowy, cyfrowy model tego, co "widziała" kamera. Cell przetwarzał 500 unikalnych współrzędnych odświeżanych 100 razy na sekundę tworząc coś na kształt lustrzanego odbicia twarzy postaci, włącznie z wszelkimi zmianami w mimice czy grymasami.

Demonstracja procesora Cell - (prawie) doskonałe naśladowanie ludzkich ruchów? - ilustracja #1

Podczas opisywania chipu graficznego, który był umieszczony w konsoli PS2, przedstawiciele Sony często stosowali termin Emotion Engine, sugerując, iż jest on w stanie wiernie odtworzyć emocje widoczne na twarzach postaci. Wspomniana demonstracja możliwości procesora Cell pokazuje, iż ma on potencjał do tego, aby termin Emotion Engine spełnił wreszcie oczekiwania zarówno twórców jak i odbiorców, czyli graczy. Wyobraźmy sobie połączenie Cella oraz ulepszonej wersji EyeToy - praktycznie całe ciało gracza mogłoby się wtedy stać jednym, "wielkim" kontrolerem. Oczywiście, na razie są to tylko daleko wybiegające w przyszłość gdybania, ale czy naprawdę tak daleko?

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2005-10-10
15:17

Soulcatcher Legend

Soulcatcher

Pyskacz ---> co Pyskacz znowu nic nie kumamy, ale zastrzeżenia mamy?

Komentarz: Soulcatcher
2005-10-10
16:04

karpiu_87 Senator

karpiu_87
😱

Alez ta technika powala ;o co to będzie za 10 lat ;)

Komentarz: karpiu_87
2005-10-10
16:38

zanonimizowany1647 Legend

DeLordeyan - wybacz ale w tym momencie obrażasz coponiektóre osoby, ja waże 90 kg a nie jesttak ze odchodze od komputera po chipsy frytki czy inną cole, a skakanie by nie było dla mnei wielkim problemem :P (chociaz bo godzinnej zabawie to i atleta by się zmeczyl :P), poprostum imo tej wagi po mnei teog nie widać, a dlaczego ? bo mam 195 cm wzrostu...

ps. nie mierz wszystkich swoją miarą

Komentarz: zanonimizowany1647
2005-10-10
18:42

zanonimizowany670 Senator

DeLordeyan i Vein - Nie wyobrazam sobie raczej tego "biegania". Bo przeciez w miejscu to sie raczej nie da? Trzeba miec po czym smigac.

Komentarz: zanonimizowany670
2005-10-10
23:32

zanonimizowany135328 Generał

kurde widzę że Sony już maksymalnie przegina z zachwalaniem swojego dzieła. Pamiętam jak przy EmotionEngine piali z zachwytu: że niby jakieś rakiety, że Gwiezdne Wojny w realtime, że Lucas zemdlał na widok procka itp. Teraz zaczyna się tak samo. Pokazu tu, pokazy tam, procek gotuje, sprząta, zamiata. Widzieliśmy już chyba wszystko, tylko nie gry. A do nich został przecież stworzony. Dziwna polityka.

Komentarz: zanonimizowany135328

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl