34. Gry Zręcznościowe - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 34. Gry z gatunku zręcznościowe ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Commander Cherry's Puzzled Journey
Zręcznościowe 11 sierpnia 2015
Oryginalna gra platformowa opracowana przez niezależne studio Grandé Games, wykorzystująca zarówno klasycznego pada, jak i kontrolery ruchowe. Gracz wciela się w tytułowego Komandora Wisienkę, będącego sławnym podróżnikiem i wynalazcą z innego wymiaru. Rozgrywka została oparta na przemierzaniu zróżnicowanych etapów, skakaniu po platformach, omijaniu pułapek i zbieraniu przedmiotów.

Airscape: The Fall of Gravity
Zręcznościowe 11 sierpnia 2015
Oryginalna gra platformowa, opracowana przez niezależną grupę deweloperską dowodzoną przez Daniela Westa. Gracz trafia w odległe rejony wszechświata, by w skórze niezwykłej ośmiornicy odeprzeć najazd zaawansowanych technologicznie maszyn na ojczystą planetę bohaterki. Schemat rozgrywki oparto na eksploracji otoczenia i poszukiwaniu rozmaitych przedmiotów oraz przejść do kolejnych poziomów.

Gal Gunvolt
Zręcznościowe 6 sierpnia 2015
Przygotowany przez studio Inti Creates port wydanej wcześniej na konsolkach 3DS gry zręcznościowej Azure Striker Gunvolt. Pod względem mechaniki, mamy tu do czynienia z dwuwymiarową, side-scrollową grą akcji, w której zabawa sprowadza się do pokonywania kolejnych poziomów oraz walki ze stającymi nam na drodze oponentami i kończącymi każdy etap bossami.

Sling Kong
Zręcznościowe 5 sierpnia 2015
Stworzona z myślą o urządzeniach mobilnych dwuwymiarowa gra zręcznościowa studia Protostar, w której kontrolujemy małpkę, skaczącą w górę drzewa. Mechanika rozgrywki w Sling Kong czerpie nieco z rozwiązań popularnej serii Angry Birds, a cała zabawa sprowadza się do wystrzeliwania naszego podopiecznego z procy. W tym wypadku zwierzak jednak niczego nie burzy, a jego zadaniem jest chwytanie się kolejnych punktów, pozwalających na wspinanie się w górę.

Rare Replay
Zręcznościowe 4 sierpnia 2015
Przygotowany ekskluzywnie z myślą o użytkownikach Xboksa One pakiet gier, w którym znalazło się trzydzieści mniej lub bardziej klasycznych tytułów, stworzonych przez legendarne brytyjskie studio Rare (znane później także pod nazwą Rareware). Wśród wydanych pierwotnie w latach 1983-2008 produkcji znalazły się m.in. takie hity, jak Sabre Wulf, Knight Lore, Killer Instinct Gold, Banjo-Kazooie, Perfect Dark, Kameo: Elements of Power czy Viva Pinata.

GALAK-Z
Zręcznościowe 4 sierpnia 2015
Przygotowana przez studio 17-bit dwuwymiarowa gra zręcznościowa z gatunku shoot’em up. W GALAK-Z wcielamy się w rolę pilota kosmicznego myśliwca, który w nieprzyjaznych warunkach musi zmierzyć się z zastępami uzbrojonych po zęby wrogów. Choć ogólne założenia rozgrywki nie różnią się specjalnie od standardów gatunku, twórcy wprowadzili jednak do zabawy kilka istotnych innowacji.

Angry Birds 2
Zręcznościowe 29 lipca 2015
Druga pełnoprawna odsłona kultowej gry logiczno-zręcznościowej, która rozsławiła na cały świat fińską firmę Rovio. Po serii spin-offów, łączących cechy pierwowzoru z elementami innych gatunków gier, tytuł stanowi swoisty powrót do korzeni serii, wykorzystując znaną mechanikę wzbogaconą garścią zupełnie nowych rozwiązań. Zmianie uległa przede wszystkim konstrukcja poziomów, które tym razem nie są już tylko pojedynczymi planszami, ale segmentami większej całości.

Red Game Without a Great Name
Zręcznościowe 28 lipca 2015
Utrzymana w lekko steampunkowym klimacie dwuwymiarowa gra zręcznościowa autorstwa krakowskiego studia iFun4All (będącego spółką-córką innego polskiego dewelopera, studia Bloober Team). Akcja Red Game Without a Great Name osadzona została w przyszłości, w której jednak wciąż korzysta się z przestarzałych metod komunikacji, takich jak tradycyjna poczta.

N++
Zręcznościowe 28 lipca 2015
Przygotowana przez studio Metanet Software platformowa gra zręcznościowa, będąca rozszerzoną wersją znanego z konsol przenośnych N+. Produkcja nie zmienia podstawowych założeń rozgrywki, a podczas zabawy ponownie wcielamy się w ninję, który przemierza najeżone niebezpieczeństwami etapy, starając się dotrzeć do wyjścia i zebrać przy tym jak najwięcej monet. Ponieważ nasza postać nie jest uzbrojona, to jedynym sposobem na ujście z życiem jest unikanie zagrożeń.

The Swindle
Zręcznościowe 28 lipca 2015
Dwuwymiarowa gra platformowa studia Size Five Games, łącząca estetykę steampunkową z kreskówkowym stylem graficznym. W grze The Swindle wcielamy się w rolę złodzieja włamującego się do różnego rodzaju chronionych kompleksów i kradnącego zgromadzone tam kosztowności. Wraz z postępami w grze zdobywamy kapitał, który możemy spożytkować na liczne ulepszenia sprzętu, w tym przede wszystkim głównego narzędzia pracy, czyli specjalnych, modyfikowalnych rękawic.

Feist
Zręcznościowe 23 lipca 2015
Dwuwymiarowa gra platformowa, przypominająca w swych założeniach kultowe Limbo. Tytuł został stworzony przez dwójkę niezależnych programistów: Adriana Stutza oraz Floriana Fallera i doczekał się wielu nagród oraz branżowych wyróżnień. W grze wcielamy się w małego stworka, który poruszając się cały czas w prawo, przemierza kolejne poziomy, pełne rozmaitych pułapek oraz przeciwników.

Capsule Force
Zręcznościowe 23 lipca 2015
Oldskulowa gra zręcznościowa, opracowana przez niezależne studio Klobit. Inspirację dla twórców stanowiły nie tylko kultowe, 8-bitowe tytuły, lecz także filmy anime z lat osiemdziesiątych. Akcja Capsule Force rozgrywa się w odległej przyszłości, w przededniu międzygalaktycznej wojny. W obliczu zagrożenia, światowi przywódcy decydują się na rozpoczęcie wzmożonej kolonizacji kosmosu przy pomocy futurystycznych kapsuł, co samo w sobie doprowadza do wewnętrznych konfliktów.

Tembo the Badass Elephant
Zręcznościowe 21 lipca 2015
Dynamiczna gra platformowa opracowana przez studio Game Freak. Gracze wcielają się w słonia bojowego, ucharakteryzowanego na kultowego Johna Rambo, a ich zadaniem jest uratowanie Shell City przed najazdem ze strony tajemniczej organizacji Phantom, dowodzonej przez zamaskowanego złoczyńcę. Na Tembo the Badass Elephant składa się siedemnaście zróżnicowanych etapów, w których czekają pojedyncze zagadki do rozwiązania, a także hordy przeciwników przeznaczonych do eliminacji.

Cast of the Seven Godsends: Redux
Zręcznościowe 17 lipca 2015
Niezależna platformowa gra akcji 2D, inspirowana klasycznymi przedstawicielami gatunku z 8- i 16-bitowych konsol oraz automatów. Cast of the Seven Godsends: Redux przenosi graczy do tradycyjnego świata fantasy, w którym zły imperator Zaraaima porywa nowo narodzonego syna władcy królestwa Dareca. Aby odzyskać potomka, król musi poprosić o pomoc siedmiu bogów i wyruszyć w pełną niebezpieczeństw podróż.

Redden
Zręcznościowe 9 lipca 2015
Oryginalna gra zręcznościowa, opracowana przez południowokoreańskie studio Bulosodeuk. Fabuła koncentruje się na losach przedmiotów zalegających na półkach sklepiku znanego pod nazwą „Setka Denarów”. Te ożywają pod nieobecność właściciela i dzielą się opowieściami o swoich poprzednich wcieleniach. W taki oto sposób możemy poznać losy dzbanka, który dawniej był gwiazdką wojownika ninja, czy choćby tasaka stworzonego z pozostałości kuli.

Taiko no Tatsujin: V Version
Zręcznościowe 9 lipca 2015
Gra muzyczno-rytmiczna, opracowana przez firmę Bandai Namco z myślą o konsoli PlayStation Vita. Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich częściach serii, rozgrywka została oparta na nieskomplikowanym schemacie – koncentruje się na wybijaniu rytmu na bębnach taiko przy pomocy kilku przycisków, odpowiadających określonym symbolom przesuwającym się po ekranie. Wybrany przed rozpoczęciem zabawy poziom trudności determinuje częstotliwość ich występowania oraz rodzaj dodatkowych wyzwań.

Down the Mountain
Zręcznościowe 9 lipca 2015
Gra zręcznościowa typu endless runner, opracowana przez niezależne studio Umbrella. Główny bohater zbiega po rozpadającym się, losowo generowanym zboczu, a gracz musi jak najdłużej utrzymać go przy życiu, wykonując jak największą ilość ruchów. W realizacji tego zadania przeszkadzają jednak nie tylko liczne pułapki, lecz także zwierzęta i kierowcy samochodów jeżdżący po drogach przecinających zbocze.

Rocket League
Zręcznościowe 7 lipca 2015
Opracowana przez studio Psyonix futurystyczna gra sportowa, będąca kontynuacją produkcji o nazwie Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars, wydanej w 2008 roku na konsoli PS3. W grze bierzemy udział w rozgrywkach nietypowej odmiany piłki nożnej, w których drużyny złożone ze specjalnie podrasowanych pojazdów z napędem rakietowym próbują umieścić piłkę w bramce przeciwnika.

MUSYNX
Zręcznościowe 6 lipca 2015
Klasyczna gra rytmiczno-muzyczna, korzystająca z modelu rozgrywki znanego chociażby z legendarnej serii DJMAX. Tytuł oferuje setki piosenek stworzonych przez niezależnych twórców z Chin, Tajwanu oraz Japonii, które reprezentują najrozmaitsze gatunki muzyczne. Biblioteka utworów jest stale i bezpłatnie rozszerzana przez deweloperów.

The Executive
Zręcznościowe 2 lipca 2015
Tętniąca absurdem oryginalna gra zręcznościowa od twórców równie zakręconego Pizza vs. Skeletons. The Executive łączy elementy wielu gatunków, w tym runnera, platformówki, gry rytmicznej, klasycznej chodzonej bijatyki, a nawet strategii ekonomicznej. W grze wcielamy się w prezesa korporacji wydobywczej, która została zaatakowana przez wilkołaki i inne potwory. Zadaniem gracza jest ocalenie firmy przed inwazją przy jednoczesnym dbaniu o jej prosperowanie.

Heroki
Zręcznościowe 2 lipca 2015
Kolorowa platformówka osadzona w magicznej krainie, leżącej gdzieś wysoko ponad chmurami. W grze wcielamy się w tytułowego chłopca Heroki. Bohater staje przed nie lada wyzwaniem: musi odzyskać bezcenny artefakt, od którego zależy bezpieczeństwo krainy. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasyczną platformówką, przypominającą nieco ostatnie odsłony cyklu Rayman.

Red Goddess: Inner World
Zręcznościowe 30 czerwca 2015
Niezależna gra zręcznościowo-przygodowa stworzona przez studio Yanim, a sfinansowana dzięki zbiórce na Kickstarterze. W Red Goddess: Inner World wcielamy się w boginię Divine, która usiłuje zbadać własną podświadomość, by odkryć przyczynę nękających ją złych emocji. Podróż w głąb własnego ja przybiera formę eksploracji niebezpiecznej, żyjącej Planety, wykreowanej przez umysł Divine.

Yoshi's Woolly World
Zręcznościowe 26 czerwca 2015
Trójwymiarowa platformówka dla całej rodziny przygotowana przez firmę Nintendo. Yoshi's Wooly World osadzone zostało w świecie stworzonym z kolorowej włóczki. Głównym bohaterem produkcji jest sympatyczny zielony dinozaur o imieniu Yoshi, jedna z najbardziej znanych maskotek japońskiego koncernu. Produkcja rozwija koncepcję zastosowaną po raz pierwszy w Kirby's Epic Yarn. Mamy więc do czynienia z klasyczną platformówką, zrealizowaną w technice 2.5D.

Persona 4: Dancing All Night
Zręcznościowe 25 czerwca 2015
Gra rytmiczna opracowana przez firmę Atlus we współpracy ze studiem Dingo. Akcja Persona 4: Dancing All Night toczy się pół roku po wydarzeniach z Persona 4 – Rise Kujikawa powróciła do show-biznesu, jednak szybko zaczynają pojawiać się pogłoski o tajemniczym klipie, który przenosi „na drugą stronę” widzów oglądających go po północy. Rozgrywka w omawianej produkcji opiera się na tanecznych pojedynkach, a fabuła prezentowana jest w formie pojawiających się pomiędzy nimi przerywników filmowych.