37. Gry Zręcznościowe - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 37. Gry z gatunku zręcznościowe ułożone według daty premiery.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

RAD Boarding
Zręcznościowe 5 marca 2015
Opracowana przez studio Other Ocean Interactive dynamiczna zręcznościówka mobilna z gatunku endless runnerów. W grze RAD Boarding wcielamy się w rolę snowboardzisty uciekającego przed nadciągającym potokiem lawy. Mechanika zabawy przypomina inne produkcje z tego gatunku, a kluczem do sukcesu w grze jest precyzyjne sterowanie naszym bohaterem, które pozwala mu osiągnąć możliwie jak największą prędkość oraz siłę odbicia.

OlliOlli 2: Welcome to Olliwood
Zręcznościowe 3 marca 2015
Kontynuacja dwuwymiarowej zręcznościówki w stylu retro, którą w 2014 roku zadebiutowało na "poważnych" platformach niezależne brytyjskie studio Roll7. Zgodnie z tytułem gry, w OlliOlli 2: Welcom to OlliWood znany z pierwowzoru sympatyczny skater trafia do zupełnie nowych miejsc, związanych tym razem z branżą filmową. Sama mechanika zabawy nie uległa zmianom, a jej istotą jest nadal pokonywanie przy pomocy deskorolki kolejnych lokacji i wykonywanie szeregu karkołomnych trików i ewolucji.

Paparazzi
Zręcznościowe 27 lutego 2015
Humorystyczna niezależna gra zręcznościowa 2D sfinansowana na Kickstarterze. Tematyką produkcji jest rywalizacja pomiędzy sławnym celebrytą a napastliwym paparazzo. Akcja gry toczy się na ulicach fikcyjnego miasta Follywood. Pod względem mechaniki mamy do czynienia z klasyczną zabawą w kotka i myszkę, w której premiowane są przede wszystkim refleks oraz zdolność koncentracji. Rozgrywka przeznaczona jest dla 2 osób, rywalizujących w lokalnym trybie multiplayer.

Blackhole: Complete Edition
Zręcznościowe 27 lutego 2015
Dwuwymiarowa platformówka science fiction będąca pierwszym poważniejszym projektem niezależnego czeskiego studia FiolaSoft. Gracz wciela się w jednego z członków załogi statku kosmicznego Endera, który rozbił się na obiekcie zwanym Entity, zlokalizowanym we wnętrzu czarnej dziury. Zadaniem bohatera jest naprawienie szkód wyrządzonych przez kolizję, ocalenie kolegów oraz zniszczenie od środka czarnej dziury, która zagraża Ziemi.

Magic Touch: Wizard for Hire
Zręcznościowe 25 lutego 2015
Zabawna gra zręcznościowa, opracowana przez niezależne studio Nitrome, stanowiąca remake flashowej produkcji o tym samym tytule. Gracz wciela się w czarodzieja, którego zadaniem jest obrona zamku przed najeźdźcami atakującymi z powietrza – rozgrywka dobiega końca w momencie, w którym pierwszy agresor postawi bezpiecznie stopę na murach fortecy.

Aaru's Awakening
Zręcznościowe 24 lutego 2015
Dynamiczna i wymagająca platformówka opracowana przez niezależne studio Lumenox Games. Gracze trafiają do fantastycznego świata, którego istnienie gwarantuje równowaga pomiędzy czterema przenikającymi go domenami – Świtem, Dniem, Zmierzchem i Nocą. W pewnym momencie ostatnia z wymienionych rozpoczęła ekspansję, starając się zająć miejsce pozostałych, przez co kraina stanęła na krawędzi zagłady. By zażegnać niebezpieczeństwo, Świt wystawił do walki swojego czempiona – tytułowego Aaru.

Tap Heroes
Zręcznościowe 22 lutego 2015
Hybryda gry RPG i tak zwanego klikera, opracowana przez Daniela Hjelma ze studa VaragtP. Gracz trafia do fantastycznego świata, który przemierza w skórze wojownika. Zabawa w Tap Heroes polega na toczeniu kolejnych starć z adwersarzami, sprowadzających się do szybkiego klikania we wrogów (w ten sposób zadajemy im obrażenia), członków stopniowo rozrastającej się drużyny (by ich uleczyć) oraz w złote monety, które pełnią tutaj rolę waluty.

Alto's Adventure
Zręcznościowe 19 lutego 2015
Nieskomplikowana zręcznościówka z gatunku endless runnerów opracowana przez niezależne studio Snowman. Bohater Alto's Adventure jest pasterzem lam; gdy rozbiegły się one po okolicy, jego zadaniem jest złapanie wszystkich uciekających zwierząt.

King of Thieves
Zręcznościowe 12 lutego 2015
Mobilna gra zręcznościowa łącząca mechaniki platformówki i tower defense. King of Thieves jest dziełem twórców Pudding Monsters oraz serii Cut the Rope, ale w odróżnieniu od tamtych tytułów kierowana jest do tzw. midcore'owych graczy i skupia się na zmaganiach wieloosobowych przez sieć. W King of Thieves wcielamy się w tytułowego Króla Złodziei, który włamuje się do najeżonych pułapkami lochów, zaprojektowanych przez innych graczy.

Harold
Zręcznościowe 12 lutego 2015
Oryginalna platformówka, której głównym atutem jest ciekawa oprawa wizualna. Produkcja jest debiutem studia Moon Spider, w którego skład wchodzą osoby wcześniej pracujące m.in. w wytwórniach Pixar, Dreamworks czy w studiu Ghibli. Tak więc tła i postacie zostały ręcznie narysowane przez specjalistów z dużym doświadczeniem w branży. Oprócz tego wrażenie robi ścieżka dźwiękowa, nagrana dzięki pomocy chóru gospel. Gra Harold pozwala nam się wcielić w anioła stróża o imieniu Gabe.

Super Stardust Ultra
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Czwarta część serii zręcznościowych strzelanin typu shoot ‘em up, od zawsze kojarzonej z konsolami firmy Sony. W produkcji zespołów D3T oraz XDEV wcielamy się w pilota statku kosmicznego, którzy przemierza kosmos celem eliminacji sił wrogiej cywilizacji zagrażającej gatunkowi ludzkiemu. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, zmagania toczą się na orbitach różnych planet. Korzystając z obu gałek analogowych, poruszamy statkiem oraz ostrzeliwujemy przeciwników.

Hyper Void
Zręcznościowe 10 lutego 2015
Zręcznościowa strzelanina typu shoot ‘em up, inspirowana klasykami gatunku (m.in. Gradius, Tempest). W debiutanckim dziele niezależnego studia deweloperskiego IN|Framez przejmujemy kontrolę nad statkiem kosmicznym przemierzającym tunele czasoprzestrzenne i stawiamy czoła obcej cywilizacji, mającej zamiar wymazać z kart historii wszelkie wzmianki o ludzkiej rasie.

Castle in the Darkness
Zręcznościowe 5 lutego 2015
Dwuwymiarowa platformówka autorstwa niezależnego twórcy Matta Kapa, inspirowana klasykami gatunku pokroju serii Metroid oraz Castlevania. Gracz przejmuje kontrolę nad bohaterem pragnącym wyzwolić królestwo Alexandrii spod jarzma okrutnego czarnoksiężnika i uwolnić więzioną przez niego księżniczkę. Pod względem rozgrywki tytuł żywo przypomina oldskulowe gry platformowe, a w szczególności produkcje określane aktualnie mianem metroidvanii, które królowały na 8-bitowych platformach, takich jak NES.

Grow Home
Zręcznościowe 4 lutego 2015
Oryginalna gra zręcznościowa, której tematem przewodnim jest wspinaczka. Produkcja została opracowana przez studio Ubisoft Reflections, znane m.in. z The Crew, serii Driver oraz klasycznego Destruction Derby. Podczas zabawy wcielamy się w robota imieniem BUD, którego zadaniem jest przemierzanie galaktyki w poszukiwaniu nieznanych gatunków roślin.

SpongeBob: HeroPants
Zręcznościowe 3 lutego 2015
Pełna akcji platformówka z elementami logicznymi, stworzona na licencji serialu SpongeBob Kanciastoporty i stanowiąca kontynuację filmu The SpongeBob Movie: Sponge Out of Water. W produkcji studia Behaviour Interactive przejmujemy kontrolę nad tytułową gąbką oraz jej dziwacznymi przyjaciółmi celem przywrócenia dawnego blasku podwodnej metropolii Bikini Dolne.

Kick & Fennick
Zręcznościowe 3 lutego 2015
Platformówka 2,5D stworzona przez holenderskie studio Jaywalkers Interactive. Produkcja przybliża historię przyjaźni chłopca o imieniu Kick oraz robota Fennicka. Dokonuje tego w klasycznej, platformówkowej konwencji – z jednym zastrzeżeniem. Grę wyróżnia bowiem sposób, w jaki główny bohater pokonuje przeszkody. Mianowicie dokonuje tego z pomocą pozyskanego w międzyczasie, potężnego miotacza.

MagNets: W pełni naładowana
Zręcznościowe 30 stycznia 2015
Zręcznościówka autorstwa weterana branży, Richarda Weeksa, w której staramy się okiełznać bunt maszyn paraliżujący Polarity City. Dokonujemy tego, kontrolując androida Faradaya robiącego użytek z sieci elektromagnetycznej. Z jej pomocą bohater niszczy zbuntowane roboty i pozyskuje z nich cenne materiały, z których – przy wykorzystaniu tzw. recycletrona – tworzy przedmioty niezbędne do ukończenia danego zadania oraz gadżety zapewniające dodatkową ochronę podczas kolejnych starć z bloxbotami.

Touchdown Hero
Zręcznościowe 29 stycznia 2015
Dwuwymiarowa zręcznościówka typu runner. Produkcję warszawskiego studia Cherry Pick Games wyróżnia otoczka zainspirowana futbolem amerykańskim – gracz bierze udział w meczu i stara się zaliczyć jak największą liczbę przyłożeń. Nie jest to proste zadanie, gdyż cała drużyna przeciwna czyha na naszego zawodnika, próbując zwalić go z nóg, a z każdą kolejną rundą liczba przeciwników i ich natarczywość rośnie.

Baboon!
Zręcznościowe 28 stycznia 2015
Dwuwymiarowa zręcznościówka, w której wcielamy się w małpkę Tumbili i próbujemy odzyskać skradzione banany. Choć na pierwszy rzut oka tytuł wygląda jak klasyczna platformówka, w rzeczywistości oferuje znacznie więcej, a to za sprawą wzbogacenia go o rozmaite elementy przygodowe i logiczne. Poza skakaniem po platformach i zbieraniem znajdziek, gracz spędza więc czas na poszukiwaniu sekretów i rozmowach z postaciami niezależnymi. W grze nie zabrakło również wyzwań natury umysłowej, wymagających m.

Gravity Ghost
Zręcznościowe 26 stycznia 2015
Oryginalna platformówka, w której wcielamy się w bohaterkę przemierzającą galaktykę w poszukiwaniu swego zaginionego przyjaciela. Protagonistka Gravity Ghost skacze po rozmaitych ciałach niebieskich, manipulując ich grawitacją.

TorqueL
Zręcznościowe 22 stycznia 2015
Nietypowa dwuwymiarowa platformówka, zainspirowana popularną w kręgach indie produkcją Thomas Was Alone. W dziele japońskich deweloperów zrzeszonych pod egidą FullPowerSideAttack.com kontrolujemy pewnego dżentelmena, którego ktoś postanowił zamknąć w kolorowej skrzynce. Pułapka, w jakiej znalazł się bohater, ma pewną ciekawą właściwość: oznaczone kolorami ściany są rozszerzalne w kierunku zewnętrznym, co – należycie wykorzystane – pozwala wprowadzić całość w ruch.

SpongeBob: Sponge on the Run
Zręcznościowe 22 stycznia 2015
Gra zręcznościowa typu runner wyprodukowana na licencji popularnego serialu animowanego o SpongeBobie Kanciastoportym. Tytuł jest jedną z kilku produkcji towarzyszących pełnometrażowemu filmowi o gąbczastym bohaterze. Ukazana w nim rozgrywka sprowadza się do kontrolowania automatycznie poruszającego się SpongeBoba podczas próby pokonania jak największego dystansu na losowo generowanej planszy, złożonej z trzech niekończących się torów upstrzonych rozmaitymi przeszkodami i znajdźkami.

Kirby and the Rainbow Paintbrush
Zręcznościowe 22 stycznia 2015
Dwuwymiarowa platformówka z Kirbym – jednym z najsłynniejszych bohaterów firmy Nintendo – w roli głównej. Tytuł, będący duchowym spadkobiercą Kirby: Power Paintbrush z konsoli DS, powstał specjalnie z myślą o Wii U. Produkcja robi użytek z kontrolera GamePad, w tym z zamontowanego w nim ekranu dotykowego. Za jego pomocą gracz rysuje w glinianym świecie gry tęczowe platformy, dzięki którym Kirby przemieszcza się, a także unika przeszkód i przeciwników.

Game Wizard Pora na Przygodę!
Zręcznościowe 19 stycznia 2015
Zwariowana, pełna humoru platformówka, stworzona na licencji serialu animowanego stacji Cartoon Network zatytułowanego Pora na przygodę! (ang. Adventure Time). W ręce magicznego psa Jake’a i jego kompana Finna wpada szkicownik niejakiego Doodle Wizarda. Za jego pomocą bohaterowie tworzą własne światy i historie, co przekłada się oczywiście na udział w najbardziej niezwykłych przygodach, jakie tylko mogli sobie wyobrazić.