Wyszukiwarka gier
Styx: Shards of Darkness

Styx: Shards of Darkness

PCPlayStationXbox
po premierze

Data wydania: 14 marca 2017

Akcji, TPP, Fantasy, Skradanki, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Pełnoprawna kontynuacja ciepło przyjętej, trzecioosobowej skradanki Styx: Master of Shadows autorstwa francuskiego studia Cyanide. W grze wcielamy się ponownie w znaną z jedynki oraz RPG Of Orcs and Men postać goblina-zabójcy, który tym razem trafia do miasta Körangar, będącego bastionem Mrocznych Elfów.

7.3

GRYOnline

8.0

Gracze

8.4

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

Styx: Shards of Darkness jest kontynuacją pozytywnie przyjętej, trzecioosobowej skradanki Styx: Master of Shadows, inspirowanej kultową serią Thief, choć osadzonej w zupełnie innych realiach fantasy. Za wydaną przez firmę Focus Home Interactive kolejną odsłonę serii odpowiadają autorzy pierwowzoru z francuskiego studia Cyanide, znanego głównie za sprawą takich serii, jak Blood Bowl czy Pro Cycling Manager (wraz z jej konsolowym odpowiednikiem Tour de France).

Produkcja została zapowiedziana w październiku 2015 roku, a więc niemal dokładnie w pierwszą rocznicę premiery pierwowzoru i ukazała się pod koniec następnego roku – podobnie jak jej poprzedniczka na komputerach PC oraz konsolach ósmej generacji. Poza tradycyjnie szerszą paletą opcji konfiguracyjnych, dostępną dla graczy pecetowych, pod względem rozgrywki wersje na poszczególne platformy w niczym nie różnią się od siebie.

Fabuła

Głównym bohaterem Styx: Shards of Darkness jest ponownie tytułowy goblin zabójca, którego mieliśmy okazję poznać w innej produkcji studia Cyanide – Of Orcs and Men, grze RPG z 2012 roku. Po upadku wieży Akenash, skrywającej złoże drogocennego bursztynu, nowe okoliczności zmuszają Styxa do infiltracji miasta Körangar, będącego bastionem Mrocznych Elfów. Okazuje się, że odbywające się tam w ścisłej tajemnicy dyplomatyczne spotkanie elfów oraz krasnoludów to w istocie nic innego, jak zręczna przykrywka dla groźnego spisku i sojuszu, jaki nawiązują połączone nienawiścią do goblinów rasy. Zadaniem protagonisty jest odkrycie tajemnic związanych z ową intrygą i uratowanie swoich pobratymców przed pogromem.

Czytaj więcej

Gry z serii

Styx: Shards of Darkness
Styx: Shards of Darkness
Styx: Shards of Darkness

3GRY

Gry z serii Styx

Cykl przygodowych gier akcji reprezentujących podgatunek skradanek. Seria została wykreowana przez francuskie Cyanide Studio, które czuwa nad jej rozwojem. Choć dwie pierwsze produkcje spod tego szyldu zostały wydane przez Focus Entertainment, trzecia ukazała się nakładem firmy Nacon, która w 2018 roku przejęła stojący za nim zespół.

Gry z serii Styx

Publicystyka

7.5
dobra

Recenzja GRYOnline

Styx: Shards of Darkness

Styx: Shards of Darkness to bezpieczna kontynuacja. Twórcy przygotowali więcej tych elementów, które tak spodobały się graczom w poprzedniej odsłonie ich dzieła. Formuła zabawy też została taka sama, z delikatnymi poprawkami. Gra jest więc naprawdę dobra, ale nie zaskakuje w taki sam sposób, jak jedynka. Oto wyśmienicie odgrzany kotlet dla fanów skradania się.

Recenzja gry Styx: Shards of Darkness – goblin niechętnie uczy się nowych sztuczek
Recenzujący:
Platforma:
PlayStation 4 PlayStation 4
Data recenzji:
14 marca 2017
Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry
Poradnik

Aktualizacja: 14 marca 2017

Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry

Poradnik do gry Styx: Shards of Darkness zawiera m.in. dokładny opis przejścia zadań głównych i pobocznych, lokalizacje wszystkich odznaczeń, listę trofeów czy opis najważniejszych elementów rozgrywki.

Styx: Shards of Darkness - poradnik do gry
Opinie

29 października 2021

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście

Kupujemy gry i potem ich nie odpalamy, albo porzucamy po paru godzinach. Wybraliśmy więc paczkę niezłych gier, których pewnie nie skończyliście, a jeśli tak, to czujcie się wybrani – należycie do mniejszości.

Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Znasz zakończenie GTA 5? Pewnie nie. 16 niezłych gier, których nie skończyliście
Opinie

1 marca 2017

Gry marca 2017 – najciekawsze premiery i konkurs

Marzec będzie wypchany wielkimi premierami w nie mniejszym stopniu niż luty. Na szczycie bój stoczą Mass Effect: Andromeda i Ghost Recon: Wildlands, a w ich cieniu znajdzie się sporo innych atrakcji dla miłośników gier akcji i RPG.

Gry marca 2017 – najciekawsze premiery i konkurs
Gry marca 2017 – najciekawsze premiery i konkurs
Opinie

25 sierpnia 2016

Podsumowanie Gamescomu 2016 - nowe informacje o grach i inne ciekawe wydarzenia

Tegoroczny Gamescom zakończył się w niedzielę i choć ostatecznie nie przyniósł zbyt wielu informacji na temat niezapowiedzianych jeszcze gier, w trakcie targów dowiedzieliśmy się mnóstwo nowych rzeczy na temat innych projektów. Jakich? Zobaczcie sami.

Podsumowanie Gamescomu 2016 - nowe informacje o grach i inne ciekawe wydarzenia
Podsumowanie Gamescomu 2016 - nowe informacje o grach i inne ciekawe wydarzenia
Opinie

19 sierpnia 2016

Widzieliśmy Styx: Shards of Darkness – ależ to będzie skradanka!

Styx: Shards of Darkness to więcej tego, co uczyniło pierwszą część tytułem w niektórych środowiskach kultowym: hermetyczna, oldskulowa skradanka, która nie przekona do siebie nikogo, kto miłości do przebywania w cieniu nie wyssał z mlekiem matki.

Widzieliśmy Styx: Shards of Darkness – ależ to będzie skradanka!
Widzieliśmy Styx: Shards of Darkness – ależ to będzie skradanka!
Opinie

16 sierpnia 2016

Co zobaczymy na targach Gamescom 2016? 33 gry, które warto mieć na uwadze

Już w środę rozpoczyna się prawdziwe święto europejskich graczy - targi Gamescom w Kolonii. Z jakich tytułów możemy spodziewać się nowych materiałów i informacji? Na co warto zwrócić uwagę?

Co zobaczymy na targach Gamescom 2016? 33 gry, które warto mieć na uwadze
Co zobaczymy na targach Gamescom 2016? 33 gry, które warto mieć na uwadze

Wiadomości

Styx: Shards of Darkness za darmo na GOG z okazji startu Black Friday Sale

Styx: Shards of Darkness za darmo na GOG z okazji startu Black Friday Sale

W serwisie GOG.com ruszyła wielka wyprzedaż z okazji Black Friday. W jej ramach możecie za darmo odebrać cenioną skradankę Styx: Shards of Darkness.

gry

Zuzanna Domeradzka

21 listopada 2023 17:28

Styx: Shards of Darkness za darmo na GOG z okazji startu Black Friday Sale
9,73 zł za świetną skradankę z polską wersją językową w promocji na Steam

9,73 zł za świetną skradankę z polską wersją językową w promocji na Steam

W ramach Steam Sale można tanio kupić wyśmienitą skradankę Styx: Shards of Darkness. Mocno przeceniono również poprzednią odsłonę cyklu.

gry

Adrian Werner

11 lipca 2023 08:29

9,73 zł za świetną skradankę z polską wersją językową w promocji na Steam

Games with Gold w styczniu 2020 - m.in. Batman i Gwiezdne wojny

Poznaliśmy listę gier, które dostępne będą w styczniu w ramach abonamentu Xbox Live Gold. Posiadacze konsol Xbox będą mogli pograć w Styx: Shards of Darkness, Batman: The Telltale Series, Tekkena 6 oraz LEGO Star Wars II: The Original Trilogy.

promocje

Paweł Woźniak

19 grudnia 2019 18:44

Games with Gold w styczniu 2020 - m.in. Batman i Gwiezdne wojny

Styx: Shards of Darkness doczekało się wersji demonstracyjnej

Zespół Cyanide Studios wypuścił wersję demonstracyjną skradanki Styx: Shards of Darkness. Demo dostępne jest na pecetach, Xboksie One oraz PlayStation 4.

gry

Adrian Werner

7 czerwca 2017 08:55

Styx: Shards of Darkness doczekało się wersji demonstracyjnej

Styx: Shards of Darkness – kompendium wiedzy [Aktualizacja #3: Wersja demo]

Niniejsze kompendium wiedzy poświęcone jest grze Styx: Shards of Darkness – klasycznej skradance opracowanej przez zespół Cyanide Studio. Premiera tej pozycji odbyła się 14 marca – znajdziecie tu najbardziej interesujące informacje i materiały na jej temat.

gry

Krystian Pieniążek

12 września 2017 13:53

Styx: Shards of Darkness – kompendium wiedzy [Aktualizacja #3: Wersja demo]

Styx: Shards of Darkness - udana kontynuacja jedynki, czyli poprawny sequel

W sieci zaczęły się pojawiać recenzje gry Styx: Shards of Darkness - kontynuacji skradanki sprzed kilku lat. Wynika z nich, że jest to udany sequel i dobra produkcja, ale nic poza tym.

gry

Kamil Zwijacz

14 marca 2017 17:03

Styx: Shards of Darkness - udana kontynuacja jedynki, czyli poprawny sequel

Styx: Shards of Darkness debiutuje bez zabezpieczeń DRM

Dziś ukazuje się Styx: Shards of Darkness - kontynuacja udanej skradanki studia Cyanide. Pierwsze recenzje dopiero zaczynają się pojawiać, tymczasem informujemy o braku zabezpieczeń DRM oraz przypominamy o wymaganiach sprzętowych pecetowego wydania.

gry

Jakub Błażewicz

14 marca 2017 10:23

Styx: Shards of Darkness debiutuje bez zabezpieczeń DRM

Styx: Shards of Darkness to zabawa na minimum 15 godzin

Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Julienem Desourteax ze studia Cyanide na temat Styx: Shards of Darkness. Twórca ujawnił m.in. przewidywany czas potrzebny na ukończenie gry, brak wsparcia dla konsoli PlayStation 4 Pro oraz szanse na trzecią część serii Styx.

gry

Jakub Błażewicz

8 marca 2017 12:20

Styx: Shards of Darkness to zabawa na minimum 15 godzin

Styx: Shards of Darkness z prezentacją trybu kooperacji

Firma Focus Home Interactive opublikowała nowy zwiastun Styx: Shards of Darkness. Tym razem zaprezentowano tryb kooperacji, który pozwoli na przechodzenie dowolnej misji lub mapy wspólnie ze znajomym.

gry

Jakub Błażewicz

3 marca 2017 16:20

Styx: Shards of Darkness z prezentacją trybu kooperacji

Styx: Shards of Darkness ukaże się 14 marca

Firma Focus Home Interactive ujawniła dokładną datę premiery gry Styx: Shards of Darkness. Druga część przygód gobliniego skrytobójcy zadebiutuje 14 marca na PC i konsolach Xbox One oraz PlayStation 4.

gry

Jakub Błażewicz

21 lutego 2017 15:57

Styx: Shards of Darkness ukaże się 14 marca

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Styx: Shards of Darkness.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Styx: Shards of Darkness:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-2500 3.3 GHz/AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560/Radeon R7 260X lub lepsza, 15 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7 3.6 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970/Radeon R9 390 lub lepsza, 11 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.3

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.0

Ocena Graczy

Średnia z 219 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.4

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 4460 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
7.2

Ocena OpenCritic

Gra jest zrecenzowana przez 75 Krytyków OpenCritic.

Ocena Opencritic
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

7.5
Michał Grygorcewicz
PC

Michał Grygorcewicz

Recenzent GRYOnline.pl

2017.03.14

Styx znowu zabija, skrada się, robi się niewidzialny i wymyśla kreatywne zastosowania dla swoich klonów. Niespecjalnie interesuje go natomiast nauczenie się czegokolwiek nowego. Słowem, Shards of Darkness to solidny sequel, ale bez efektu „wow”.

7.0
PC

psyh0zzy

Ekspert

2025.04.09

Skradanki to gatunek bliski mojemu sercu. Klasyczne tytuły jak Thief czy Splinter Cell mocno wpłynęły na mój growy gust. W grach gdzie ciche działanie jest opcją, jak np. Cyberpunk, chętnie idę w tym kierunku. Ostatnia dekada to odejście od twardej rozgrywki skradankowej na rzeczy wyboru modelu – Dues Exy z Adamen Jensenem czy Dishonored to gry, gdzie ciche działanie rozwiązane jest bardzo przyjemnie, ale również nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wjechać we wrogów na pełnej kurtyzanie z bronią w ręku i rozrzucenie ich członków w promieniu kilkudziesięciu metrów. I wtedy pojawia się on – mały, wredny, zielony skurczybyk Styx.Pierwsza część – Styx Master of Shadows bardzo przypadła mi do gustu. Miała swoje bolączki, widać było nieduży budżet, ale jako old-schoolowa skradanka, gdzie działanie w cieniu i po cichu to konieczność, a nie opcja, dowoziła. Poza tym miała bardzo fajną historię, zwieńczoną plot-twistem, po którym zbierałem żuchwę z podłogi. Nie jest to może tytuł, który przebojem wdarł się do mojego topu i do którego bym wracał, ale bawiłem się bardzo dobrze. Shards of Darkness leżało sobie w bibliotece GOG dłuższy czas. Recenzje wskazywały, że to co najbardziej ujęło mnie w części pierwszej, czyli sprawnie poprowadzona fabuła, tutaj nie zagrało tak dobrze, więc trochę się obawiałem. I teraz, skończywszy ten tytuł po + 20h rozgrywki stwierdzam, że była to prawda, co pomimo faktu, ze sequel sporo rzeczy robi lepiej, rzutuje na moją ostateczną ocenę.W Styx Shards of Darkness budżet AA jest nieco bardziej ukryty. Lokacje są większe, nie dają takiego poczucia makiety i recyklingu elementów, a mimo tego, że w toku gry wracamy do każdej co najmniej raz, back-tracking nie boli, bo są mocno wertykalne, a rozmieszczenie przeciwników wymusza za każdym razem nieco inne podejście. W mechanikach bez rewolucji. Drzewka umiejętności rozwiązane są przyjemnie, ale o ile w pierwszej części miałem poczucie, że powoli zwiększająca się skala trudności wymusza stosowanie nowych taktyk, o tyle tutaj z niektórych korzystałem bardzo sporadycznie, a innych w ogóle, vide klony, w których drzewku nie rozwinąłem żadnego skilla. Niemniej ciche przemierzanie mrocznych korytarzy elfickiej twierdzy czy więzienia goblinów działa sprawnie i daje sporo frajdy.Styx jest kozakiem – jego teksty, czarny humor i świetny voice acting to jest największa zaleta gry. Niemniej nie rozumiem przyznawania dodatkowego exp za grę bez zabijania przeciwników. Goblin nie sprawia wrażenia kogoś, kto lituje się nad wrogami i droga po trupach do celu byłaby zupełnie uzasadniona. Exp jest cenny, więc starałem się grać bez zarzynania kolejnych strażników, ale wybijało mnie to trochę z immersji. Na koniec fabuła – tym razem bardzo meh. O ile polityczna intryga części pierwszej i plot twist z klonami bardzo przypadły mi do gustu, o tyle tutaj ani nie wciągnęła mnie rozgrywka między krasnoludami i elfami, ani nie zszokowało finalne ujawnienie źródła Żywicy. Od mniej więcej połowy leciałem już od zadania do zadania, bez większego skupiania się na dialogach. A szkoda, bo mimo tego, że lore to kalka standardowego fantasy, jest tu parę fajnych pomysłów zasługujących na głębszą ekspozycję w historii. To sprawia, że sequel plasuje się jednak nieco niżej na mojej liście niż pierwowzór.Ostatecznie jednak bawiłem się przyzwoicie, Styxa lubię, staroszkolne podejście do skradanki bardzo mi pasuję i cieszę się, że powstaje część trzecia. Zagram na pewno, lecz z pewnością nie na premierę. Ode mnie 7/10. Fani skradanek będą ukontentowani.

7.0
czorny50
PC

czorny50

Ekspert

2024.01.09

Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 30:26To co się rzuca pierwsze w oczy to ładniejsza grafika. Może elementy otoczenia nie mają takiego skoku jakościowego, ale już postacie i pejzaże robią wrażenie. Lokacje są różnorodne, a nie jak w jedynce jedna miejscówkę. Styx trochę podróżuje. Nasz gobliński antybohater jest jeszcze bardziej wyszczekany niż w jedynce. Nie licząc że potrafi zrugać gracza za brak umiejętności, to jego potyczki słowne z Helledryn często sprawiały uśmiech na mojej twarzy.Niestety historia jest słabsza niż w jedynce, ale narracja została dobrze poprowadzona wiec nie nudzi.Dla osób chcących zaliczać insygnia, w końcu ich wymogi są widoczne podczas pierwszego przejścia, choć potrzeba znalezienia wszystkich dziesięciu talarów na mapę jest dalej dla mnie solą w oku. Niewidzialność jest znacznie droższa niż w jedynce toteż nie można używać jej cały czas. Styx posiada szafę z ekwipunkiem który asortyment lekko zmienia się podczas wykonywania kolejnych misji i wzrostu umiejętności. Wymienny kaptur i nuż, posiadają bonusy i kary co zmusza nas do zmiany stylu gry. Ma także parę pomysłowych nowych gadżetów . Choćby płyn który kamufluje nasz zapach przed wielko-nosymi krasnoludami. Do stworzenia każdego przedmiotu wymagane jest stół rzemieślniczy oraz 1/3 elementy które szukamy na mapach co z kolei wymaga od nas ekonomicznego kombinowania doboru najbardziej przydatnego.Druga przygoda Styxa jest co najmniej dobra i nawet zauroczył mnie ten bohater i świat. Myślałem nawet by zagrać w Of Orcs and Men. Ogólnie lubię gry RPG, ale ten na gameplay’u prezentuje się strasznie nudno wiec raczej sobie odpuszczę.

7.0
gutosaw
PC

gutosaw

Ekspert

2018.10.14

+++ Bardzo dobre projekty poziomów ++ Dużo możliwości na wykonanie jednej misji ++ W połączeniu z wyzwaniami wysoki poziom trudności +Możliwość wyboru umiejętności i broni przed misjami + Misje poboczne, które urozmaicają rozgrywkę + Trochę humoru + Walki są niemożliwe + Ciekawa walka z ostatnim bossem - - - Powtarzające się poziomy - - Bardzo słaba sztuczna inteligencja - - Dużo przenikania przez tekstury - - Przeciętna fabuła - Słabo zaprojektowana ostatnia walka

8.0
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2021.12.04

7.5
Patrick Homa
PC

Patrick Homa

GRYOnline.pl Team

2017.05.15

Ocena STEAM

8.4

Bardzo pozytywne (4 460)

[title]

Główne zalety gry

  • Ulepszone mechaniki rozgrywki: Gra oferuje poprawione mechaniki skradania się z nowymi narzędziami, umiejętnościami i projektami poziomów, które sprawiają, że rozgrywka jest bardziej angażująca i mniej powtarzalna niż w poprzedniku.
  • Tryb kooperacji: Wprowadzenie trybu kooperacji dla dwóch graczy jest wysoko oceniane, pozwalając graczom na strategizowanie i wspólne wykonywanie misji, co zwiększa przyjemność z gry.
  • Postać i humor: Styx, protagonista, wyróżnia się humorystycznymi dialogami i żartami łamiącymi czwartą ścianę, co dodaje osobowości grze.
  • Projekt poziomów: Środowiska są dobrze zaprojektowane, oferując wiele podejść do misji i zachęcając do eksploracji.
  • Ulepszenia techniczne: Gra korzysta z lepszej grafiki, scenek przerywnikowych w czasie rzeczywistym oraz poprawy wydajności technicznej w porównaniu do pierwszej części.

Główne wady gry

  • Problemy z fabułą: Wiele osób uważa fabułę za nieciekawą, niektórzy opisują ją jako "nieistniejącą" lub "nudną".
  • AI i zachowanie strażników: Pojawiają się skargi na nieprzewidywalne AI przeciwników, co może prowadzić do frustrujących doświadczeń w trakcie gry, zwłaszcza w sytuacjach skradania się.
  • Trudność i frustracja: Niektórzy gracze uważają, że rozgrywka oscyluje między satysfakcjonującą a frustrującą, z mechaniką "umrzyj i spróbuj ponownie", która może stać się męcząca.
  • Problemy z kontrolą kamery: Zgłoszone problemy z kontrolą kamery zostały uznane za szkodliwe dla ogólnego doświadczenia.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Głębsza fabuła: Gracze pragną bardziej angażującej i zapadającej w pamięć narracji, która uzupełniałaby rozgrywkę.
  • Lepsze AI: Wnioskowane są poprawki w zachowaniu AI przeciwników, aby mechaniki skradania się były bardziej niezawodne i mniej chaotyczne.
  • Dłuższa rozgrywka: Niektórzy użytkownicy czują, że gra jest nieco krótka i doceniliby więcej treści lub dłuższe misje.
  • Poprawiona stabilność trybu kooperacji: Zgłoszenia problemów z funkcjonalnością kooperacji sugerują potrzebę lepszej synchronizacji i niezawodności w trybie wieloosobowym.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, "Styx: Shards of Darkness" jest postrzegana pozytywnie za swoje mechaniki skradania się i tryb kooperacji, ale spotyka się z krytyką za problemy z fabułą i AI.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

Ocena OpenCritic

7.2

51% rekomendacji (75)

Opecritic
7 / 10

God is a Geek

Chris White

God is a Geek
7,8 / 10

IGN

Leif Johnson

IGN
6 / 10

GameSpot

Michael Higham

GameSpot
4 / 5

Game Revolution

Game Revolution
7,5 / 10

PlayStation LifeStyle

Martin Patino

PlayStation LifeStyle

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2019-08-14
00:05

butman1 Centurion

Przekombinowana, utrudniona rozgrywka na siłę, niedomagające mechaniki, przestarzały silnik. Przeciętniak.

Komentarz: butman1
2020-12-24
14:05

Subversive Pretorianin

Subversive
👍

Fabuła subiektywnie gorsza od poprzedniczki, ale widoki są piękne a zadania ciekawe, wymagające i oferują pewną swobodą przejścia. Do tego muzyka ma swoje mocne momenty. Zakończenie pozostawia kilka pytań, co daje nadzieję na kontynuację.

Komentarz: Subversive
2024-01-09
20:42

czorny50 Konsul

czorny50

Moja ocena 7.0 ---------------------------------------------------------------------------------- czas gry 30:26

To co się rzuca pierwsze w oczy to ładniejsza grafika. Może elementy otoczenia nie mają takiego skoku jakościowego, ale już postacie i pejzaże robią wrażenie. Lokacje są różnorodne, a nie jak w jedynce jedna miejscówkę. Styx trochę podróżuje. Nasz gobliński antybohater jest jeszcze bardziej wyszczekany niż w jedynce. Nie licząc że potrafi zrugać gracza za brak umiejętności, to jego potyczki słowne z Helledryn często sprawiały uśmiech na mojej twarzy.

Niestety historia jest słabsza niż w jedynce, ale narracja została dobrze poprowadzona wiec nie nudzi.

Dla osób chcących zaliczać insygnia, w końcu ich wymogi są widoczne podczas pierwszego przejścia, choć potrzeba znalezienia wszystkich dziesięciu talarów na mapę jest dalej dla mnie solą w oku. Niewidzialność jest znacznie droższa niż w jedynce toteż nie można używać jej cały czas.

Styx posiada szafę z ekwipunkiem który asortyment lekko zmienia się podczas wykonywania kolejnych misji i wzrostu umiejętności. Wymienny kaptur i nuż, posiadają bonusy i kary co zmusza nas do zmiany stylu gry. Ma także parę pomysłowych nowych gadżetów . Choćby płyn który kamufluje nasz zapach przed wielko-nosymi krasnoludami. Do stworzenia każdego przedmiotu wymagane jest stół rzemieślniczy oraz 1/3 elementy które szukamy na mapach co z kolei wymaga od nas ekonomicznego kombinowania doboru najbardziej przydatnego.

Druga przygoda Styxa jest co najmniej dobra i nawet zauroczył mnie ten bohater i świat. Myślałem nawet by zagrać w Of Orcs and Men. Ogólnie lubię gry RPG, ale ten na gameplay’u prezentuje się strasznie nudno wiec raczej sobie odpuszczę.

Komentarz: czorny50
2025-04-09
13:26

psyh0zzy Pretorianin

Skradanki to gatunek bliski mojemu sercu. Klasyczne tytuły jak Thief czy Splinter Cell mocno wpłynęły na mój growy gust. W grach gdzie ciche działanie jest opcją, jak np. Cyberpunk, chętnie idę w tym kierunku. Ostatnia dekada to odejście od twardej rozgrywki skradankowej na rzeczy wyboru modelu – Dues Exy z Adamen Jensenem czy Dishonored to gry, gdzie ciche działanie rozwiązane jest bardzo przyjemnie, ale również nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wjechać we wrogów na pełnej kurtyzanie z bronią w ręku i rozrzucenie ich członków w promieniu kilkudziesięciu metrów. I wtedy pojawia się on – mały, wredny, zielony skurczybyk Styx.

Pierwsza część – Styx Master of Shadows bardzo przypadła mi do gustu. Miała swoje bolączki, widać było nieduży budżet, ale jako old-schoolowa skradanka, gdzie działanie w cieniu i po cichu to konieczność, a nie opcja, dowoziła. Poza tym miała bardzo fajną historię, zwieńczoną plot-twistem, po którym zbierałem żuchwę z podłogi. Nie jest to może tytuł, który przebojem wdarł się do mojego topu i do którego bym wracał, ale bawiłem się bardzo dobrze. Shards of Darkness leżało sobie w bibliotece GOG dłuższy czas. Recenzje wskazywały, że to co najbardziej ujęło mnie w części pierwszej, czyli sprawnie poprowadzona fabuła, tutaj nie zagrało tak dobrze, więc trochę się obawiałem. I teraz, skończywszy ten tytuł po + 20h rozgrywki stwierdzam, że była to prawda, co pomimo faktu, ze sequel sporo rzeczy robi lepiej, rzutuje na moją ostateczną ocenę.

W Styx Shards of Darkness budżet AA jest nieco bardziej ukryty. Lokacje są większe, nie dają takiego poczucia makiety i recyklingu elementów, a mimo tego, że w toku gry wracamy do każdej co najmniej raz, back-tracking nie boli, bo są mocno wertykalne, a rozmieszczenie przeciwników wymusza za każdym razem nieco inne podejście.
W mechanikach bez rewolucji. Drzewka umiejętności rozwiązane są przyjemnie, ale o ile w pierwszej części miałem poczucie, że powoli zwiększająca się skala trudności wymusza stosowanie nowych taktyk, o tyle tutaj z niektórych korzystałem bardzo sporadycznie, a innych w ogóle, vide klony, w których drzewku nie rozwinąłem żadnego skilla. Niemniej ciche przemierzanie mrocznych korytarzy elfickiej twierdzy czy więzienia goblinów działa sprawnie i daje sporo frajdy.

Styx jest kozakiem – jego teksty, czarny humor i świetny voice acting to jest największa zaleta gry. Niemniej nie rozumiem przyznawania dodatkowego exp za grę bez zabijania przeciwników. Goblin nie sprawia wrażenia kogoś, kto lituje się nad wrogami i droga po trupach do celu byłaby zupełnie uzasadniona. Exp jest cenny, więc starałem się grać bez zarzynania kolejnych strażników, ale wybijało mnie to trochę z immersji.

Na koniec fabuła – tym razem bardzo meh. O ile polityczna intryga części pierwszej i plot twist z klonami bardzo przypadły mi do gustu, o tyle tutaj ani nie wciągnęła mnie rozgrywka między krasnoludami i elfami, ani nie zszokowało finalne ujawnienie źródła Żywicy. Od mniej więcej połowy leciałem już od zadania do zadania, bez większego skupiania się na dialogach. A szkoda, bo mimo tego, że lore to kalka standardowego fantasy, jest tu parę fajnych pomysłów zasługujących na głębszą ekspozycję w historii. To sprawia, że sequel plasuje się jednak nieco niżej na mojej liście niż pierwowzór.

Ostatecznie jednak bawiłem się przyzwoicie, Styxa lubię, staroszkolne podejście do skradanki bardzo mi pasuję i cieszę się, że powstaje część trzecia. Zagram na pewno, lecz z pewnością nie na premierę. Ode mnie 7/10. Fani skradanek będą ukontentowani.

Komentarz: psyh0zzy
2025-04-09
13:27

Admin Senator

Admin

Styx: Shards of Darkness - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl