Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Strategiczne wojenne - Gry Strategiczne

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne o tematyce strategiczne wojenne ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Po premierze 280 Przed premierą 9
Strategiczne
strategiczne wojenne
Czas
PlayStation
Sony PlayStation 49Sony PlayStation 34Sony PlayStation 22Sony PlayStation 13
PlayStation Portable
PlayStation Vita4
Xbox
Microsoft XBOX ONE5Microsoft Xbox 3601
Microsoft Xbox
Mobile
Android15Apple iOS21Windows Phone3
Nintendo
Nintendo Switch6Nintendo Wii1Nintendo DS1
Nintendo Wii U
Nintendo 3DS
Game Boy Advance
Nintendo GameCube
Więcej
Mniej
Hearts of Iron IV
Hearts of Iron IV

Strategiczne 6 czerwca 2016

Czwarta pełnoprawna odsłona cyklu rozbudowanych strategii, który zadebiutował w 2002 roku jako spin-off popularnej serii Europa Universalis. Za powstanie obu gier od lat niezmiennie odpowiada ekipa Paradox Interactive. W grze pokierujemy polityką jednego z państw w okresie 1936-1948, a więc nie tylko podczas samej II wojny światowej. Do naszych obowiązków należy dbanie o stosunki międzynarodowe, zawierane sojusze, jak również rozwój wojska, wybór strategii i bezpośrednie działania militarne swojego narodu. Wzorem poprzednich edycji, rozgrywka łączy w sobie wiernie odwzorowane realia historyczne (w tym autentyczne postacie przywódców czy też wojska i technologie poszczególnych krajów) z możliwością swobodnego kreowania alternatywnej rzeczywistości. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami, ograniczono nieco mikrozarządzanie, skupiając się na ogólnej strategii. Dodano też cykl dobowy/roczny i wprowadzono możliwość grupowania prowincji w regiony, co znacznie ułatwiło zarządzanie.

PC

Total War: Rome II
Total War: Rome II

Strategiczne 3 września 2013

Widowiskowa gra strategiczna, wyprodukowana przez brytyjskie studio deweloperskie Creative Assembly. Total War: Rome II pozwala graczom wcielić się w role przywódców państw z okresu starożytnego Rzymu i stanąć do walki o władzę oraz terytoria. Wzorem wcześniejszych gier z serii Total War (np. Total War: Shogun 2 oraz Empire: Total War) rozgrywka łączy elementy strategii turowej oraz czasu rzeczywistego (RTS). Do zadań graczy należy zarządzanie państwem i podległymi prowincjami, a także dowodzenie armiami. Atutem gry są spektakularne bitwy z udziałem tysięcy jednostek. Twórcy Total War: Rome II dołożyli starań o zachowanie historycznych realiów związanych m.in. z formacjami wojskowymi, ich uzbrojeniem oraz taktyką walki. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze jest zasługą zmodyfikowanego silnika Warscape Engine.

PC

Europa Universalis IV
Europa Universalis IV

Strategiczne 13 sierpnia 2013

Czwarta odsłona cieszącego się dużą popularnością cyklu gier strategicznych Europa Universalis. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Paradox Development Studio. Zgodnie ze schematem serii, Europa Universalis IV pozwala pokierować rozwojem wybranej nacji na przestrzeni kilku wieków. Tym razem ramy historyczne wyznaczone są datami 11 listopada 1444 roku oraz 2 stycznia 1821 roku Rozgrywka opiera się na klasycznych regułach gatunku 4X (eksploracja, ekspansja, eksploatacja i eksterminacja), a do obowiązków gracza należy m.in. zarządzanie podległymi prowincjami, opracowywanie nowych technologii, dowodzenie armiami oraz prowadzenie działań dyplomatycznych. Poza opcją zmagań z komputerową sztuczną inteligencją, gra oferuje również sieciowy tryb zabawy wieloosobowej dla maksymalnie 32 uczestników.

PC

Sid Meier's Civilization VI
Sid Meier's Civilization VI

Strategiczne 21 października 2016

Szósta odsłona legendarnego cyklu turowych strategii, pozwalających na pokierowanie wybraną cywilizacją na przestrzeni kilku tysięcy lat jej rozwoju. Za powstanie gry odpowiada tradycyjnie studio Firaxis Games, a patronat nad produkcją objął sam twórca serii, Sid Meier. Pod względem mechaniki, Civilization VI łączy sprawdzone rozwiązania poprzednich części cyklu, jednak w grze pojawiło się także kilka rewolucyjnych zmian. Najważniejszą z nich stanowi nowy sposób rozwijania miast, które teraz zajmować mogą więcej niż jedno pole i składać się z czterech rodzajów dzielnic: przemysłowej, naukowej, handlowej oraz wojskowej. Modyfikacji uległ system rozwoju technologii, w którym do każdego wynalazku przypisany został dodatkowy miniquest, zapewniający przydatną premię. Istotne zmiany dotknęły także system dyplomacji oraz mechanikę walki, łagodzącą nieco obostrzenia wprowadzone w piątej części serii. Całość uzupełnia tradycyjnie rozbudowany i w pełni konfigurowalny tryb wieloosobowy.

PCPS4XONESwitchiOS

Total War: Three Kingdoms
Total War: Three Kingdoms

Strategiczne 23 maja 2019

Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War, która zabiera graczy do starożytnych Chin - w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Gra łączy w sobie cechy RTS-a oraz strategii turowej na dużą skalę (ang. grand strategy game).

PC

Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Crusader Kings II: Mroczne Wieki

Strategiczne 14 lutego 2012

Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza. Podczas zabawy odpowiedzialni jesteśmy za szereg aspektów funkcjonowania naszego królestwa: społecznych, militarnych, dyplomatycznych, religijnych czy feudalnych. Najbardziej zauważalną zmianą w porównaniu do poprzedniczki jest znaczące rozbudowanie aspektu psychologicznego, dzięki któremu większą rolę odgrywać będą relacje społeczne oraz indywidualne motywacje naszych poddanych. Inne zmiany dotknęły m.in. obecności baronów zarządzających prowincjami, usług nadwornego szpiega, zwiększenia roli kobiet czy rozbudowania stosunków z Kościołem.

PC

Imperator: Rome
Imperator: Rome

Strategiczne 25 kwietnia 2019

Stworzona przez Paradox Interactive strategia na dużą skalę (grand strategy game), pozwalająca pokierować wybranym państwem w starożytności, począwszy od śmierci Aleksandra Wielkiego. Obowiązki gracza są liczne, obejmują zarządzanie wojskiem, administracją, gospodarką, populacją oraz kontaktami z innymi nacjami.

PC

Total War: Warhammer
Total War: Warhammer

Strategiczne 24 maja 2016

Kolejna odsłona cyklu epickich gier strategicznych, zapoczątkowanego przez studio Creative Assembly w 2000 roku. Po serii tytułów osadzonych w różnych okresach historycznych, twórcy zabierają nas do jednego z najpopularniejszych światów fantasy, wykreowanego przez firmę Games Workshop. W znanym uniwersum Warhammera różne rasy toczą ze sobą ustawiczną walkę o władzę i panowanie nad światem, jednocześnie są one nieświadome faktu, że prawdziwe zagrożenie stanowi nadciągająca z północy potężna siła. W Total War: Warhammer możemy stanąć po stronie jednej z ras, takich jak ludzie, orki, gobliny, krasnoludy czy wampiry. Poza wprowadzeniem do zabawy elementów fantastycznych, rozgrywka nie odbiega w znaczącym stopniu od rozwiązań znanych z poprzednich części serii, a jej sednem są w dalszym ciągu epickie potyczki, rozgrywane w czasie rzeczywistym. W przerwie pomiędzy bitwami zajmujemy się prowadzoną w trybie turowym rozbudową państwa, rozwijaniem ekonomii i nawiązywaniem stosunków dyplomatycznych.

PC

Company of Heroes 2
Company of Heroes 2

Strategiczne 25 czerwca 2013

Druga część cieszącej się dużą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Tytuł wyprodukowało studio Relic Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma SEGA. Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy. Mechanika rozgrywki bazuje na rozwiązaniach znanych z Company of Heroes, jednak twórcy pokusili się także o szereg nowości, w tym kompletnie przebudowany system osłon oraz warunki atmosferyczne wpływające na mobilność jednostek. Gra stworzona została w oparciu o nowy silnik graficzny Essence 3.0, co przełożyło się na efektowną oprawę wizualną.

PC

Command & Conquer: Red Alert
Command & Conquer: Red Alert

Strategiczne 9 listopada 1996

Kontynuacja entuzjastycznie przyjętej strategii czasu rzeczywistego Command & Conquer, opracowanej przez Westwood Studios. Tym razem autorzy przedstawiają alternatywną wersję świata, w którym II wojna światowa miała zupełnie inne strony konfliktu niż te znane z kart historii.

PCPS1

Medieval II: Total War
Medieval II: Total War

Strategiczne 10 listopada 2006

Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową. Kolejne scenariusze rozgrywają się na Starym Kontynencie, jak również w Ameryce Środkowej i Południowej oraz na Bliskim Wschodzie. Rozgrywka podzielona została tradycyjnie na część turową, w trakcie której zarządzamy swoim królestwem oraz toczone w czasie rzeczywistym bitwy. W stosunku do poprzednich części cyklu, w grze znacznie rozbudowano możliwości taktyczne, wprowadzając m.in. nowe machiny oblężnicze i ciężką artylerię. Znacznie poprawiono też szatę graficzną, animacje oraz system zniszczeń.

PC

Empire: Total War
Empire: Total War

Strategiczne 3 marca 2009

Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu. W grze możemy dowodzić zarówno całymi flotami, jak i pojedynczymi statkami, a wpływ na przebieg walki wywrzeć mogą np. zmieniające się warunki pogodowe. W grze poprawiono zachowanie doradców i dodano nowe opcje dotyczące handlu, dyplomacji oraz szpiegostwa. Dzięki powszechnemu wykorzystaniu broni palnej, rozgrywka wymusza także konieczność zastosowania nowych rozwiązań taktycznych. Niezmienne zostały za to charakterystyczne cechy serii, jak turowa warstwa strategiczna oraz epickie bitwy, zrealizowane na modłę gier RTS.

PC

Sid Meier's Civilization V
Sid Meier's Civilization V

Strategiczne 21 września 2010

Rozbudowana strategia turowa, stanowiąca piątą odsłonę sygnowanego nazwiskiem Sida Meiera cyklu Civilization. Produkcją Sid Meier's Civilization V zajęło się studio Firaxis Games przy wsparciu wydawniczym koncernu Take Two Interactive. Zgodnie ze schematem serii, gracze ponownie mają okazję wcielić się w role przywódców i pokierować rozwojem wybranych nacji na przestrzeni kilku tysięcy lat. Mechanika rozgrywki nie ulegała radykalnym modyfikacjom, a wprowadzone nowe rozwiązania (np. neutralne państwa-miasta, siatka heksagonalna na mapie świata oraz ograniczenie do jednego oddziału na polu) są w większości efektem ewolucji wcześniejszych pomysłów. Widocznych zmian doczekała się natomiast oprawa wizualna Sid Meier's Civilization V, generowana przez zupełnie nowy silnik graficzny.

PC

Men of War: Oddział Szturmowy 2
Men of War: Oddział Szturmowy 2

Strategiczne 15 maja 2014

Oficjalna kontynuacja jednego z samodzielnych rozszerzeń popularnego cyklu Men of War, zapoczątkowanego w 2007 roku przez studio Best Way – znane wcześniej z takich tytułów, jak Faces of War czy Soldiers: Heroes of World War II. Gra pozwala przejąć dowodzenie nad jedną z pięciu nacji, biorących udział w II wojnie światowej i poprowadzić je do walki na wielu frontach Europy, Afryki Północnej i Pacyfiku. Do dyspozycji graczy oddano szereg wymagających odmiennej taktyki scenariuszy, począwszy od tajnych misji snajperskich, aż po wielkie bitwy pancerne. Część z nich stanowić będą opracowane od nowa misje z poprzedniej odsłony gry. Produkcja działa na zmodyfikowanym silniku graficznym poprzedniczki, zapewniającym znacznie lepszą jakość oprawy. Autorzy usprawnili też sztuczną inteligencję komputerowych przeciwników i zadbali o rozbudowany tryb multiplayer, pozwalający na rywalizację nawet w dwóch grupach po 4 graczy.

PC

Kozacy 3
Kozacy 3

Strategiczne 20 września 2016

Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku. Podczas rozgrywki możemy opowiedzieć się po stronie 12 historycznych nacji, z których każda dysponuje własnym zestawem budynków, oddziałów i technologii. Rozgrywka bazuje na klasycznych schematach gatunku RTS, a do naszych obowiązków należy rozbudowa bazy, gromadzenie surowców oraz szkolenie armii, która weźmie udział w kolejnych potyczkach z wrogiem. Mimo że w grze kierujemy potężnymi armiami (do 10 tys. jednostek równocześnie), przewidziano możliwość wydawania rozkazów pojedynczym żołnierzom. Ci z kolei opisani zostali kilkoma podstawowymi parametrami, takimi jak zdrowie, morale, wyszkolenie, doświadczenie czy zmęczenie.

PC

Medieval II: Total War - Królestwa
Medieval II: Total War - Królestwa

Strategiczne 28 sierpnia 2007

Oficjalny dodatek do wydanej pod koniec 2006 roku gry Medieval II: Total War, czyli kolejnej odsłony popularnej serii strategicznej studia Creative Assembly. Trzon rozszerzenia zatytułowanego Królestwa (ang. Kingdoms) stanowią cztery nowe kampanie, w których możemy wziąć udział w konkwiście Hernana Corteza, walce Zakonu Krzyżackiego z pogańskimi ludami Europy Północno-Wschodniej, krucjatach do Ziemi Świętej oraz konfliktach zbrojnych za panowania Henryka III. Oprócz dwudziestu nowych misji, w grze pojawiło się aż trzynaście całkiem nowych frakcji z własnymi drzewkami technologii, dysponujących łącznie ponad setką zróżnicowanych jednostek oraz 50 budynkami. Nie zabrakło także nowych postaci kluczowych, takich jak Saladyn czy Ryszard Lwie Serce. Całość uzupełnia zaś piętnaście nowych map, przeznaczonych do rozgrywki wieloosobowej dla maksymalnie ośmiu graczy.

PC

Company of Heroes: Kompania Braci
Company of Heroes: Kompania Braci

Strategiczne 11 września 2006

Strategia czasu rzeczywistego osadzona w realiach II wojny światowej. Tytuł został opracowany przez kanadyjskie studio Relic Entertainment - znane m.in. z serii Homeworld i Warhammer 40,000: Dawn of War. Akcja gry koncentruje się na działaniach armii amerykańskiej w zachodniej części Europy i rozpoczyna od legendarnego desantu powietrzno-morskiego w Normandii. Kampania stylizowana jest na film fabularny i wyraźnie nawiązuje do kultowego serialu telewizji HBO wyświetlanego w naszym kraju pod nazwą Kompania Braci. W trybie wieloosobowym przygotowana została zabawa dla maksymalnie 8 graczy, którzy muszą opowiedzieć się po stronie wojsk sprzymierzonych lub III Rzeszy. Atutem gry jest silnik Essence Engine wsparty popularną technologią Havok. Dzięki temu świat gry wygląda niezwykle sugestywnie, otoczenie podatne jest na zniszczenia, a dowodzona przez gracza drużyna cechuje się znakomitą AI, pozwalającą m.in. wykorzystywać przeszkody terenowe i błyskawicznie reagować na poczynania przeciwnika.

PC

Napoleon: Total War
Napoleon: Total War

Strategiczne 23 lutego 2010

Kolejny tytuł z uznanej serii epickich gier strategicznych, rozwijanych rzez studio Creative Assembly nieprzerwanie od 2000 roku. Gra wykorzystuje lekko zmodyfikowaną mechanikę swojej poprzedniczki i koncentruje się na osobie Napoleona Bonapartego oraz prowadzonych przez niego na przełomie XVIII i XIX wieku działaniach wojennych. W trakcie trzech kampanii - włoskiej, egipskiej oraz europejskiej - możemy prześledzić wzloty i upadki legendarnego wodza, począwszy od jego dojścia do władzy aż do schyłku cesarstwa. W grze wykorzystano wszystkie sprawdzone rozwiązania Empire: Total War, wzbogacając je garścią nowości. Wśród nich wymienić należy system wyżywienia wojsk oraz naprawy statków, dalsze rozbudowanie opcji dyplomatycznych i wzrost znaczenia szpiegów. W trakcie bitew istotną rolę pełnią generałowie (a także sam Bonaparte), którzy mogą zagrzewać do boju lub karać swoich żołnierzy. Kolejną poprawę odnotowała także oprawa graficzna gry oraz sztuczna inteligencja jednostek.

PC

Rome: Total War
Rome: Total War

Strategiczne 22 września 2004

Trzecia odsłona słynnej strategicznej serii Total War, tworzonej przez studio Creative Assembly. Tym razem gra zabiera nas do czasów rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Możemy uczestniczyć w znanych z historii wydarzeniach, takich jak powstanie Spartakusa, wojny punickie czy też podbój Galii przez Juliusza Cezara. Twórcy Rome: Total War zadbali o wierność historyczną gry, wprowadzając autentyczne jednostki, machiny i technologie używane przez antyczne narody. Tradycyjnie rozgrywka toczy się dwufazowo. Na mapie świata podejmujemy decyzje strategiczne – np. rozbudowujemy miasta, rozwijamy technologię, kierujemy dyplomacją, mobilizacją i ruchem wojsk, itd.; tutaj zabawa odbywa się w turach. Natomiast bitwy toczymy w czasie rzeczywistym, osobiście dowodząc poszczególnymi oddziałami. Rome: Total War korzysta z nowości wprowadzonych w poprzednich odsłonach serii, w tym oblężenia miast, rozpoznania wrogich wojsk czy wprowadzania odwodowych oddziałów. Oprócz kampanii dla jednego gracza tytuł oferuje rozgrywkę wieloosobową dla 8 osób.

PCANDiOS

Steel Division 2
Steel Division 2

Strategiczne 20 czerwca 2019

Kontynuacja wydanej w 2017 roku strategii czasu rzeczywistego Steel Division: Normandy 44 od studia Eugen Systems. Podobnie jak w przypadku poprzednika, akcja gry rozgrywa się podczas II wojny światowej, jednak gracze rzuceni zostają tym razem na wschodni front konfliktu.

PC

Total War: Shogun 2
Total War: Shogun 2

Strategiczne 15 marca 2011

Siódma pełnoprawna odsłona popularnej serii gier strategicznych, stanowiąca kontynuację pierwszej odsłony cyklu. Akcja gry przenosi nas ponownie do XVI-wiecznej feudalnej Japonii, gdzie, stając na czele jednego z klanów, spróbujemy zasłużyć na zaszczyt władania całym krajem jako nowy szogun. Kluczem do sukcesu okaże się odpowiednie pokierowanie rozwojem ekonomicznym podległych nam terytoriów, mądra dyplomacja oraz przede skutecznie prowadzone działania wojenne. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu, poza ogólną koncepcją rozgrywki, w grze zmieniło się niemalże wszystko. Stworzone od nowa algorytmy sztucznej inteligencji wojsk wpłynęły na niespotykany wcześniej realizm walk. Wraz z postępami w grze wzrastają statystyki generałów oraz całych oddziałów. Pojawiły się potyczki morskie i wieloetapowe oblężenia, zaś znacznie większy wpływ na przebieg walki wywierają teraz zmienne warunki pogodowe. Główną kampanię fabularną możemy rozegrać samotnie, bądź współpracując (lub rywalizując) z innym żywym graczem.

PC

Endless Legend
Endless Legend

Strategiczne 18 września 2014

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna z gatunku 4X, za której powstanie odpowiada niezależne studio Amplitude, znane z kosmicznej strategii Endless Space. Akcja gry przenosi nas do fantastycznej krainy Auria, którą w odległej przeszłości nawiedził potężny kataklizm, doprowadzając do zagłady żyjących ówcześnie cywilizacji. W obliczu wydarzeń, mogących wskazywać na powtórną apokalipsę, obejmujemy dowództwo nad niewielką osadą z zadaniem przekształcenia jej w imperium. Do naszych obowiązków należy rozwijanie osady, dbanie o gospodarkę i rozwój technologii, a także prowadzenie działań dyplomatycznych oraz militarnych w stosunku do sąsiadujących nacji. Walka odbywa się w systemie turowym i mimo prostej mechaniki, kładzie duży nacisk na taktykę oraz wykorzystanie rzeźby terenu. Całości dopełniają elementy RPG, przejawiające się w licznych questach, a także możliwości rozwoju umiejętności bohaterów, w zamian za zdobyte punkty doświadczenia.

PC

Twierdza: Władcy
Twierdza: Władcy

Strategiczne 2020

Spin-off cyklu Stronghold, który przenosi nas na Daleki Wschód, a największą nowością w nim wprowadzoną są tytułowi Władcy – dowódcy zarządzający określonymi skrawkami terenu bądź wykorzystywani bezpośrednio na polu walki.

PC

Field of Glory: Empires
Field of Glory: Empires

Strategiczne 11 lipca 2019

Turowa gra strategiczna na dużą skalę (tzw. grand strategy game), która przenosi nas do Europy z lat 310 p.n.e. – 190 n.e. W trakcie rozgrywki przejmujemy kontrolę nad wybraną nacją i prowadzimy ją do zwycięstwa nad pozostałymi. By osiągnąć sukces, musimy podbijać kolejne terytoria oraz dbać o zaplecze kulturowe, ekonomiczne czy polityczne naszego imperium.

PC