Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCPS4XONE
Okładka Sniper: Ghost Warrior Contracts (PC)

Sniper: Ghost Warrior Contracts

Czwarta odsłona serii Sniper: Ghost Warrior od polskiego CI Games. W Contracts gracze trafiają na Syberię, ponownie zajmując się eliminacją celów jako strzelcy wyborowi. Nowością są tu tytułowe kontrakty - zadania poboczne, dzięki którym możemy zdobyć dodatkowe fundusze.

Akcji | FPP | skradanki | współczesne konflikty | taktyczne | FPS | polskie | strzelanki

Okładka Sniper: Ghost Warrior Contracts (PC)

data premiery gry:

22lis2019

PC XONE PS4

Sniper: Ghost Warrior Contracts to czwarta odsłona serii Sniper: Ghost Warrior rozwijanej przez polską firmę CI Games. Tym razem gracze trafiają na Syberię, by raz jeszcze wyeliminować wyznaczone cele.

Fabuła

Akcja rozgrywa się w niedalekiej przyszłości na terenie Syberii, która po wojnie z Rosją uzyskała niepodległość. Nowe władze nie są jednak w niczym lepsze od dawnych. W państwie tworzą się zbrojne oddziały ruchu oporu, których celem jest obalenie rządów bezmyślnych bogaczy. Główny bohater o pseudonimie Seeker zostaje wynajęty przez partyzancką bojówkę, a jego celami stają się ważne osobistości nowych władz.

Mechanika

Tak jak w poprzednich odsłonach, w Sniper: Ghost Warrior Contracts nie ma miejsca dla wartkiej akcji typowej dla klasycznych FPS-ów. Jako tytułowy snajper gracz trafia na teren wroga z zadaniem zabicia określonych osób bądź przejęcia wyznaczonych przedmiotów. Bohater nie jest typowym zabijaką, zdolnym samodzielnie wybić hordy przeciwników. Dlatego kluczową kwestią jest unikanie wykrycia, czy to przez przemykanie za plecami wrogów, czy też eliminowanie ich po cichu.

W przeciwieństwie do Sniper: Ghost Warrior 3, w grze zabrakło otwartego świata. Twórcy postawili na bardziej ograniczone, a przez to skondensowane doświadczenie. Zamiast eksploracji rodem z sandboksów gracz otrzymuje półotwarte lokacje, w których znalazło się zarówno kilka obowiązkowych celów głównych, jak i sporo wyzwań pobocznych. Mniejsze mapy nadal dają sporo swobody, gdyż do celów można podejść w dowolnej kolejności i zwykle z kilku kierunków.

Istotną nowinką jest system kontraktów. Za wykonanie zadania gra nagradza z góry określoną kwotą, ale gracz może też wypełnić cele dodatkowe w celu otrzymania premii. Każdy kontrakt można podejmować wielokrotnie, co pozwala zarobić dodatkowe fundusze oraz wypróbować odmienne sposoby ukończenia misji. Za uzyskane waluty rozwijamy swoją postać oraz kupujemy lepszą broń i gadżety pomagające w walce.

Tryby gry

Sniper: Ghost Warrior Contracts oferuje zarówno kampanię single player, jak i rozgrywki wieloosobowe.

Kwestie techniczne

Twórcy Sniper: Ghost Warrior Contracts nie wprowadzili rewolucji w oprawie wizualnej względem trzeciej odsłony. Zamiast tego skupiono się na poprawieniu wydajności gry, w tym skróceniu czasów ładowania.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Nośnik: 12,5+ GB

Ocena czytelników: 7,4 / 10 na podstawie 275 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,5 / 10 na podstawie 310 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 89,90 PLN

Gry podobne do Sniper: Ghost Warrior Contracts

Klasyfikacja PEGI Sniper: Ghost Warrior Contracts

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Sniper: Ghost Warrior Contracts

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Intel Core i5-4690K 3.5 GHz / AMD Ryzen 5 1600X 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 580X lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-4460 3.2 GHz / AMD FX-6350 3.9 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7870 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit

Recenzja gry Sniper: Ghost Warrior Contracts – snajper trafia za czwartym razem
Recenzja gry Sniper: Ghost Warrior Contracts – snajper trafia za czwartym razem

Recenzja 25 listopada 2019, 13:45

Do tego wszystkiego notorycznie szwankował dźwięk. Raz nie było jakichś efektów wcale, raz pojawiały się bardzo wyciszone dialogi. Czasem zdarzały się też teleportacje przeciwników na moich oczach czy rentgenowski ostrzał snajperów, mimo że czołgałem się w ufortyfikowanej lokacji z wąskimi oknami. Biorąc jednak pod uwagę, że wrogowie w takiej grze są głównie odkrytymi celami na strzelnicy, zachowanie sztucznej inteligencji nie jest jakieś totalnie złe, choć ma ona bardzo ograniczony zakres animacji czy ruchów w porównaniu z takim Sniperem Elite 4. Ogólnie widać jednak jakieś postępy w rozpracowywaniu silnika CryEngine, ale nadal są to małe kroczki, a nie zupełnie nowa jakość.

PC
XONE
PS4