72. Science fiction
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 72. Najpopularniejsze gry o tematyce Science fiction.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Star Trek: Legacy
Strategiczne 5 grudnia 2006
Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.

Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2
RPG 11 października 2005
Shin Megami Tensei: Digital Devil Saga 2 to kontynuacja popularnego w Japonii tytułu, należącego do gatunku RPG. Utrzymana w mangowych klimatach produkcja wyszła spod skrzydeł programistów z firmy Atlus.

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu
Strategiczne 21 lutego 2006
Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Battlezone (1983)
Akcji 10 kwietnia 1983
Osadzona w realiach science fiction strzelanina z widokiem z pierwszej osoby, uważana za jeden z pierwszych FPS-ów w historii elektronicznej rozgrywki. W grze Battlezone zasiadamy w kokpicie futurystycznego czołgu, a naszym zadaniem jest eliminacja pojawiających się na horyzoncie jednostek przeciwnika, zanim zdążą one zrobić to samo z nami.

Star Fox Adventures
Akcji 22 września 2002
Wcielisz się w rolę Foxa McCluda, legendarnego pilota. Być może znane są Ci poprzednie tytuły z serii Starfox, będące dosyć prostymi acz wciągającymi strzelaninami „na szynach”.

Star Wars: TIE Fighter
Symulacje 26 marca 1994
Po sukcesie symulatorów kosmicznych z serii X-Wing, Lucas Arts postanowił pójść za ciosem i wydał Star Wars: TIE Fighter. Tym razem zostajemy pilotem Imperium walczącym z niedobitkami sił rebelianckich.

Star Trek: Starfleet Command III
Strategiczne 18 listopada 2002
Kolejna cześć znanej taktycznej symulacji opartej na motywach popularnej gwiezdnej sagi Star Trek. Podobnie jak we wcześniejszych częściach gracz zostaje dowódcą statku Federacji, musi dowodzić jego załogą i decydować o strategii ataku na wroga.

Star Wars: Shadows of the Empire
Akcji 10 maja 1997
Nowy rozdział Gwiezdnych Wojen, w którym jako najemnik Dash Rendar, musimy powstrzymać niecne plany organizacji Black Sun zgładzenia Luka Skywalker'a, oraz uwolnić zamrożonego Hana Solo z karbonitowej tafli.

Yager
Akcji 23 maja 2003
Futurystyczny symulator o zręcznościowym charakterze, w którym jako pilot bojowych samolotów Magnus Tide, przeżywamy niezwykle ciekawe przygody, pełne niespodzianek, tajemnic i zdrady.

Space Empires: Starfury
Strategiczne 5 października 2003
Kosmiczna strategia turowa oparta na słynnym systemie znanym ze Space Empires IV, w której w odróżnieniu od poprzednich części skupiamy się na historii jednego statku.

Crusader: No Remorse
Akcji 24 października 1995
Osadzona w przyszłości, izometryczna gra akcji stworzona przez twórców cyberpunkowego System Shock’a. Jako komandos i członek Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), nasz bohater zostaje zdradzony, po czym postanawia przyłączyć się do wcześniej wrogiego Ruchu Oporu by pomścić swoją krzywdę.

Frontier: Elite II
Symulacje 15 czerwca 1992
Sequel przełomowego symulatora kosmicznego Elite, gdzie ponownie możemy przemierzać galaktyczne szlaki w realistycznie wykonanym wszechświecie.

Wing Commander: Prophecy
Symulacje 13 grudnia 1998
Spotkaj się ze starymi znajomymi Blairem, Maniackiem oraz Rachel i znowu stań do walki w obronie ludzkości. Odkryj też tajemnice zawarte w mrocznej historii autorstwa Syda Meada.

Ground Control
Strategiczne 1 czerwca 2000
Stań do toczącej się na lądzie i w powietrzu walki o ziemie Nowego Świata. Ciekawym rozwiązaniem jest całkowity brak klasycznego dla RTS-ów zarządzania surowcami, co powoduje koncentrację gracza na rozwiązaniach taktycznych.

Abomination: Nemesis Project
Akcji 4 listopada 1999
Abomination: Nemesis Project jest drużynową grą taktyczną w realiach science-fiction. Gracz kieruje poczynaniami grupy komandosów, która staje do walki z niebezpiecznym kultem zagrażającym światu. Deweloperzy ze studia Hothouse Creations przygotowali spory arsenał dostępnej broni, a także losowy generator misji. Poza kampanią trybu solowego gra oferuje również funkcjonalny multiplayer, przeznaczony dla maksymalnie 8 uczestników zabawy.

Dragonriders: Chronicles of Pern
Przygodowe 15 lipca 2001
Epicka epopeja osadzona w świecie wykreowanym przez serię książek autorstwa Anne McCaffrey pod tytułem Jeźdźcy Smoków z Pern. Miła dla oka i klimatyczna grafika 3D.

Quake III: Team Arena
Akcji 15 grudnia 2000
Oficjalny pakiet dodatków do sieciowej strzelaniny FPS Quake III: Arena studia id Software. Zgodnie z nazwą, rozszerzenie koncentruje się przede wszystkim na dopracowaniu aspektu rozgrywki drużynowej, dzięki czemu idzie ono znacznie dalej niż znany dotąd klasyczny tryb Team Deatmatch.

Crusader: No Regret
Akcji 30 lipca 1996
Crusader: No Regret to sequel doskonałej gry akcji, która swego czasu poruszyła środowisko graczy olbrzymim ładunkiem przemocy, atakującym z ekranu monitora, w przyprawiającym o konwulsje tempie.

BorderZone
RPG 6 maja 2005
BorderZone to kolejny tytuł, którego fabułę osadzono w odległej przyszłości. Mowa tu o okolicach roku 9000. Produkt ten stanowi połączenie klasycznej gry akcji oraz prostego RPG-a.

Space Rangers
Strategiczne 27 grudnia 2002
Połączenie klasycznego kosmicznego symulatora (space-sima) z grą strategiczną. Całość przypomina takie tytuły jak „Frontier”, „Homeworld” czy „X2”. Podstawowym elementem wyróżniającym „Space Rangers” spośród gier o zbliżonej tematyce jest ciągłość zdarzeń.

Alien Breed: Tower Assault
Akcji 3 kwietnia 1994
Druga i ostatnia gra z serii dwuwymiarowych strzelanin. Najważniejszą jej cechą, jest nielinearność rozgrywki. Jeśli wierzyć programistom, istnieje około 250 dróg prowadzących do zwycięstwa.

Command & Conquer: Sole Survivor Online
Strategiczne 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.

Unreal: Return to Na Pali
Akcji 15 lipca 1999
Oficjalny dodatek do wydanej w 1998 roku przebojowej strzelaniny FPS Unreal firmy Epic Games. Rozszerzenie zatytułowane Return to Na Pali zawiera siedemnaście nowych misji, w których powracamy na tytułową planetę, aby odnaleźć załogę innego statku kosmicznego, jaki rozbił się gdzieś na jej powierzchni. Jeżeli nasz protagonista – były więzień nr 849 – poradzi sobie z wypełnieniem zadania, zostanie uwolniony i oczyszczony z wszelkich zarzutów.