
Data wydania: 24 października 1995
Osadzona w przyszłości, izometryczna gra akcji stworzona przez twórców cyberpunkowego System Shock’a. Jako komandos i członek Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), nasz bohater zostaje zdradzony, po czym postanawia przyłączyć się do wcześniej wrogiego Ruchu Oporu by pomścić swoją krzywdę.
Gracze
Futurystyczna gra akcji rozgrywająca się w dystopijnym XXII wieku, przedstawiająca przebieg wydarzeń za pomocą rzutu izometrycznego. Tytuł został przygotowany przez programistów z firmy Origin na komputery osobiste i po roku doczekał się sequela zatytułowanego Crusader: No Regret.
Główny bohater jest żołnierzem działającym na zlecenie Światowego Konsorcjum Ekonomicznego (WEC), a jego głównym zadaniem jest przeciwdziałanie aktom terrorystycznym, dokonywanym w siedzibach organizacji przez lokalny Ruch Oporu. Podczas jednej z rutynowych misji oddział protagonisty zostaje zmasakrowany przez mechy należące do jego mocodawcy. Jest on jedyną osobą, której udaje się ujść z życiem. Pałający rządzą zemsty najemnik przystępuje do zwalczanych przez niego wcześniej rebeliantów w celu pomszczenia poległych towarzyszy i ukarania zdrady.
Program oferuje kilkanaście rozbudowanych misji rozgrywanych w widoku izometrycznym, w których głównym zadaniem gracza jest wysadzanie wskazywanych przez nowych mocodawców obiektów oraz ratowanie kluczowych dla fabuły gry postaci. Budynki WEC pełne są rozmaitego sprzętu, który można do woli dewastować. W odwiedzanych lokacjach nie brakuje bezbronnych techników, wrogich żołnierzy wykorzystujących rozmaite uzbrojenie oraz potężnych robotów. Do dyspozycji gracza twórcy oddali interesujący arsenał, składający się z karabinów maszynowych, strzelb, wyrzutni rakiet, czy nawet działek mikrofalowych i plazmowych. Ważnym aspektem rozgrywki jest przeszukiwanie baz i zabitych przeciwników, dzięki czemu można zdobyć pieniądze niezbędne na zakup amunicji w siedzibie Ruchu Oporu.
Gra na PC i PS1 charakteryzowała się, jak na czasy swojego wydania, znakomitą oprawą graficzną przygotowaną w wysokiej rozdzielczości. Produkcja została stworzona na bazie silnika graficznego gry Ultima VIII: Pagan, jednakże poddanym dużej modyfikacji, aby móc sprostać szybkiej akcji przedstawionej na ekranie.
Autor opisu gry: Przemysław Zamęcki
Platformy:
PlayStation 1 1 marca 1997Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 24 października 1995Angielskie napisy i dialogi
Producent: Realtime Associates
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Crusader: No Remorse:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
PC 486DX2 66MHz, 8MB RAM, VGA.
Średnie Oceny:
Średnia z 142 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.