
Data wydania: 30 listopada 1997
Ciekawa poboczna odsłona serii strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od poprzednich części Command & Conquer, w tej grze każdy z graczy kontroluje jedną jednostkę i staje do walki z innymi uczestnikami w sieciowych potyczkach. Rozgrywka przypomina więc strzelanki pierwszoosobowe, chociaż jest zaprezentowana w typowym stylu dla serii (widok z góry). Twórcy przygotowali 23 jednostki. W bitwach brało udział nawet do 51 osób.
Gracze
Sole Survivor Online łączy koncepcję oryginalnego Command & Conquer z Doomem. Gracze wybierają po jednej jednostce i zostają rzuceni na planszę, w której próbują zniszczyć się nawzajem. Za każdy rozbity pojazd wroga, otrzymujemy punkty. Jeżeli to nas zabiją, respawnujemy się w losowo wybranej części mapy i próbujemy walczyć dalej - zupełnie jak w grach FPS, z tą różnicą jednak, że akcję gry obserwujemy z góry, podobnie jak w oryginalnej wersji programu.
Gra pozwala stoczyć boje za pomocą dwudziestu trzech różnych jednostek. Wśród nich znajdziemy także te, którymi w podstawowej wersji Command & Conquer kierować się nie dało, jak np. dinozaury. Po kilku pierwszych rozgrywkach okazuje się jednak, że tak duży wybór jest jednak bardzo dyskusyjny. Piechota nie nadaje się do niczego, chyba że wszyscy gracze wybiorą żołnierzy, wtedy rozgrywka ma jeszcze jakiś sens. Lekkie pojazdy bojowe i Visceroid także się nie sprawdzają, w sumie więc z 23 jednostek zostaje 8, plus wspomniane wyżej dinozaury. Poszczególne plansze żywcem przypominają to, co widzieliśmy w oryginalnym Command & Conquer. Pewnym ułatwieniem są porozrzucane tu i ówdzie power-up'y, które mogą np. przyspieszyć nasz wehikuł, tudzież zwiększyć siłę rażenia jego broni. I to w zasadzie wszystko, co można o grze powiedzieć. Słabo, jak na „dynamiczną grę akcji, osadzoną w świecie Command & Conquer”.
Jak na pełnoprawny produkt, wydany w dodatku dwa lata później po oryginale, Sole Survivor Online prezentuje się bardzo blado. Można było pokusić się o większą ilość jednostek, dodatkowe urozmaicenia rozgrywki i tego typu kwestie. Niestety, programiści stwierdzili najwyraźniej, że wszyscy zadowolą się tym co jest i nikt nie będzie narzekał. Mylili się. Program okazał się totalną klapą. Fani serii, w ogromnej fali krytyki zrównali Westwood Studios z ziemią, posądzając ich o próbę wyciągnięcia pieniędzy na oklepanym temacie. Idea gry, choć niewątpliwie oryginalna, nie spotkała się z należytym odzewem i trudno się temu dziwić, skoro po kilku godzinach, Sole Survivor Online stawał się, najprościej rzecz ujmując, nudny. Jedynym jasnym punktem programu, była ilość osób, która mogła równocześnie wziąć udział w potyczce - aż 51, absolutny rekord w tej dziedzinie...
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Westwood Studios
Wydawca: Westwood Studios
Ograniczenia wiekowe: 12+



18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).
16 grudnia 2003
Brett W. Sperry, jako twórca oprogramowania rozrywkowego, ale także gracz z krwi i kości, od dawna marzył o strategii, w której nudny schemat walki z podziałem na tury, zastąpiłaby możliwość dowodzenia oddziałami w czasie rzeczywistym...
Dobra wiadomość dla wszystkich fanów Command & Conquer. Już za niespełna dwa tygodnie ujawnione zostaną oficjalne informacje, które rzucą światło na przyszłość cyklu. Czy doczekamy się nowej odsłony Red Alert? A może będzie to pozycja rozwijająca wątki zaprezentowane w dwóch grach z serii Generals?
gry
Piotr Doroń
6 lutego 2008 09:26
Wczoraj informowaliśmy Was, że Electronic Arts zapowiedziało zestaw Command & Conquer Saga, składający się z 13 dotychczasowych gier z tej serii. Okazuje się jednak, że nie ukaże się on na Starym Kontynencie.
gry
Rafał Skierski
5 października 2007 13:17
Electronic Arts przygotowało nie lada gratkę dla miłośników gier z serii Command & Conquer. Będzie to kompilacja trzynastu produkcji ze wspomnianego cyklu, wśród których znajdziemy zarówno te starsze, które znalazły się w zestawie C&C: The First Decade, jaki i najnowszą odsłonę – C&C 3: Tiberium Wars.
gry
Artur Falkowski
3 października 2007 09:33
Zapraszamy do lektury szóstego i ostatniego odcinka opowieści o historii cyklu Command & Conquer. Jak nietrudno się domyślić, poświęcony jest on grze, która wzbudziła wśród fanów chyba najwięcej kontrowersji. Jej tytuł to Command & Conquer: Generals.
gry
Krystian Smoszna
31 marca 2007 13:29
Zapraszamy do lektury piątej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Dziś przyjrzymy się grze Red Alert 2 oraz pierwszoosobowej strzelaninie, zatytułowanej Renegade.
gry
Krystian Smoszna
30 marca 2007 09:03
Zapraszamy do lektury czwartej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na nietypowym eksperymencie o nazwie Sole Survivor Online, dzisiejszy odcinek poświęcimy w całości grze Tiberian Sun.
gry
Krystian Smoszna
29 marca 2007 11:27
Zapraszamy do lektury trzeciej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj zakończyliśmy naszą opowieść na grze Red Alert, dziś nieco więcej o jej oficjalnych rozszerzeniach oraz o wynalazku znanym jako Sole Survivor Online.
gry
Krystian Smoszna
28 marca 2007 11:52
Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, w którym możecie zapoznać się z historią cyklu Command & Conquer. Wczoraj mogliście dowiedzieć się więcej o pierwszej części gry (nieoficjalnie znanej pod tytułem Tiberian Dawn), dziś czas na jej rozszerzenie oraz Red Alert.
gry
Krystian Smoszna
27 marca 2007 11:15
Jest jedną z najsłynniejszych serii gier strategicznych czasu rzeczywistego i jedną z najlepiej sprzedających się zarazem. W ciągu jedenastu lat swego istnienia, produkty z cyklu Command & Conquer rozeszły się w nakładzie przekraczającym 25 milionów sztuk. Dzięki temu wynikowi, marka ta znajduje się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych tytułów w historii elektronicznej rozrywki.
gry
Krystian Smoszna
26 marca 2007 09:17
Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Sole Survivor Online:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
PC 486DX2 66MHz, 8MB RAM, SVGA.
Średnie Oceny:
Średnia z 30 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.