Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Galactic Civilizations II: Dread Lords (PC)

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu PC

Galactic Civilizations II: Dread Lords

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy.

Strategiczne | science fiction | turowe | 4X | sandbox | kosmiczne

PC Windows
Okładka Galactic Civilizations II: Dread Lords (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

21lutego2006

21lipca2006

pudełko PL

Galactic Civilizations II to kolejna odsłona znakomitej strategii turowej sygnowanej logiem Stardock Systems. W porównaniu z poprzednikiem zmianie uległ silnik graficzny, który teraz jest w pełni trójwymiarowy. Wpłynęło to znacząco na polepszenie grafiki, a także umożliwiło przedstawienie występujących w grze obiektów w 3D. Możliwe jest także korzystanie z zooma oraz kilku różnych widoków.

Akcja gry została umieszczona niedługo po wydarzeniach przedstawionych w dodatku Altarian Prophecy. Gracz wciela się w postać przywódcy Zjednoczonej Ziemi w wieku XXIII. Imperium Drengin powoli lecz systematycznie prowadzi podbój galaktyki. W pewnym momencie, zupełnie przypadkowo, odkrywa prawdę o losie Prekursorów, rasy „super istnień”, która zamieszkiwała kosmos w zamierzchłych czasach. Rasa Prekursorów, znana jako Dread Lords, staje się największym zagrożeniem dla wszystkich cywilizacji. Imperium Drengin i jego sprzymierzeńcy stają do walki z Dread Lords, natomiast ludzkość musi się zjednoczyć i stawić czoła zwycięzcy tej wojny.

W Galactic Civilizations II pojawiła się nieliniowa kampania. Dzięki temu niepowodzenie w jakiejś misji nie równa się totalnej porażce, gdyż możemy wziąć udział w kolejnej, alternatywnej. Dzięki takiemu zabiegowi rozwój akcji został podtrzymany. W grze pojawia się 10 cywilizacji, z których każda posiada unikalne cechy (w pierwszej części cywilizacje były podobne, różniły się tylko wyglądem). Ponadto gracze mogą stworzyć swoją własną cywilizację. Pod względem wielkości wszechświat gry porównywalny jest z tym znanym z poprzednika. Do naszej dyspozycji oddano także możliwość projektowania własnych statków. Każdy z nich posiada trzy rodzaje broni (beam weapons, mass drivers, missile weapons) oraz trzy rodzaje środków defensywnych (shields, armor, point defense). Z kolei w dziedzinie nauki i postępu naukowego, czeka na nas ponad 200 technologii do odkrycia.

Największą zmianę odnotować można w „systemie” planet. Podobnie jak w Galactic Civilizations posiadają one klasy (1 - 16), tym razem jednak, klasa wpływa na wielkość „przestrzeni” budowlanej na danej planecie. Dzięki takiemu rozwiązaniu musimy bardziej rozważnie planować, jakie budynki chcemy postawić. Dodatkowo, pewne miejsca kryją różne obiekty, jak ruiny czy surowce naturalne, i aby z nich skorzystać, należy w nich wybudować konkretne budowle.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 8.28 / 10 na podstawie 325 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.8 / 10 na podstawie 10 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Gry podobne do Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Klasyfikacja PEGI Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Wymagania sprzętowe Galactic Civilizations II: Władcy Strachu

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce FX 5200 lub lepsza), Windows XP

Galactic Civilizations II: Władcy Strachu - recenzja gry

Recenzja 1 września 2006, 12:02

Esencję gry stanowią, podobnie jak w Civilization zresztą, po części losowo generowane partie, mogące zająć nam, w zależności od wybranej wielkości mapy wszechświata, od jednego popołudnia do kilku tygodni zabawy. Poza skalą batalii, mamy też możliwość własnoręcznego doboru aktorów dramatu, czyli występujących w grze ras, oraz określenia takich parametrów świata, jak gęstość występowania systemów/planet, ilość surowców i anomalii czy prędkość badań. Wybraną przez nas nację możemy ponadto edytować, samodzielnie zmieniając przypisane jej bonusy cywilizacyjne. Ba, jest nawet opcja stworzenia własnej rasy całkiem od zera. Każdy prawdziwy, strategiczny geek rozwinie tu skrzydła jak mało gdzie.