49. sandbox - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 49. Gry o tematyce sandbox ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

RollerCoaster Tycoon II
Strategiczne 14 października 2002
RollerCoaster Tycoon II to sequel jednej z najlepiej sprzedających się strategii ekonomicznych w historii, w którym ponownie zarządzamy parkiem rozrywki konstruując niesamowite kolejki i inne atrakcje.

The Sims: Deluxe Edition
Symulacje 16 września 2002
Deluxe Edition zawiera oryginalną grę The Sims, wraz z pierwszym dodatkiem Światowe Życie. Do tego dodano specjalny edytor postaci i zupełnie nowe, niespotykane nigdzie indziej elementy wyposażenia domu.

Way of the Samurai
Akcji 31 maja 2002
Way of the Samurai to gra akcji, dzięki której w zasadzie od podszewki poznajemy fach samuraja. Jej fabuła została osadzona w 1878 roku. Jak wiadomo z historii upadek szoguna Tokugawa i początek ery Meiji zakończył na zawsze okres szogunatu.

The Elder Scrolls III: Morrowind
RPG 1 maja 2002
Trzecia część epickiego cyklu gier RPG akcji. Fabuła TES III: Morrowind przenosi nas ponownie do świata Tamriel. Wcielamy się w więźnia, który zostaje uwolniony przez cesarza i wysłany z tajną misją. Wkrótce okazuje się, iż jest wcieleniem legendarnego bohatera Nerevara.

Jet Set Radio Future
Sportowe 25 lutego 2002
Oficjalna kontynacja gry "Jet Set Radio", wydanej na konsolę Dreamcast. Do przemieszczania się po okolicy używamy rolek, a naszym zadaniem jest malowanie graffiti i unikanie stróżów prawa.

Jak and Daxter: The Precursor's Legacy
Zręcznościowe 5 grudnia 2001
Jak and Daxter: The Precursor's Legacy to wydana w grudniu 2001 roku trójwymiarowa gra przygodowo-platformowa. Produkcja wyróżnia się na tle innych tytułów liczbą detali, zróżnicowaniem rozgrywki oraz świetnie zaprojektowanym otwartym światem. Za stworzenie tego tytułu odpowiada legendarne studio Naughty Dog, znane z takich hitów jak The Last of Us, Uncharted czy Crash Bandicoot. Głównymi bohaterami są zielonowłosy elfin Jak oraz jego wierny przyjaciel, futrzany Daxter.

Cywilizacja 3
Strategiczne 31 października 2001
Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii turowych gier strategicznych. Za jej powstanie odpowiada założone przez Sida Meiera po odejściu z Microprose studio Firaxis Games. Podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu, w Civilization III obejmujemy pieczę nad wybraną cywilizacją, a naszym zadaniem jest poprowadzenie jej poprzez kolejne ery rozwoju, począwszy od roku 4000 p.n.e. aż do czasów współczesnych. Do naszych obowiązków należy m.in.

Grand Theft Auto III
Akcji 23 października 2001
Kolejna część kontrowersyjnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1997 roku. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału ze szkockiego studia DMA Design, działający obecnie pod skrzydłami firmy Rockstar. Trzecia odsłona gry wprowadza do serii istną rewolucję, po raz pierwszy przenosząc graczy do otwartego i tętniącego życiem, w pełni trójwymiarowego świata, stworzonego dzięki technologii RenderWare. W grze przenosimy się do miasta Liberty City, stanowiącego wirtualną adaptację Nowego Jorku.

RollerCoaster Tycoon: Zwariowane Krajobrazy
Strategiczne 16 września 2000
Podwójny dodatek do RollerCoaster Tycoon zawierający Loopy Landscapes i Corkscrew Follies z nowymi scenariuszami, rodzajami kolejek do budowania i nowymi krajobrazami parków rozrywki.

The Sims
Symulacje 2 lutego 2000
Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową.

Theme Park World
Strategiczne 3 listopada 1999
Theme Park World to przygotowana przez zespół deweloperski studia Bullfrog Productions strategia ekonomiczna, pozwalająca wcielić się w rolę dyrektora wirtualnego parku rozrywki. Gracz nie tylko może zarządzać wesołym miasteczkiem, ale także projektować jego atrakcje, a nawet zwiedzać go i bawić się w nim.

Grand Theft Auto 2
Akcji 22 października 1999
Kontynuacja niezwykle popularnej i kontrowersyjnej gry studia DMA Design, w której mieliśmy okazję zasmakować życia przestępcy. Akcja GTA 2 toczy się na ulicach miasta podzielonego na 3 dzielnice, znajdujące się pod panowaniem 3 lokalnych gangów. Zadaniem gracza jest wykonywanie kolejnych zlecanych przez nie zadań, a każda misja zakończona sukcesem oznacza wzrost respektu i przychylności danego gangu.

Grand Theft Auto: London 1961
Akcji 1 czerwca 1999
Niewielkie darmowe rozszerzenie do kontrowersyjnej gry akcji Grand Theft Auto. Dodatek wzbogaca zawartość wcześniejszego rozszerzenia London 1969, oferując nowe misje i samochody, nową cutscenkę oraz mapę do rozgrywki multiplayer.

Grand Theft Auto: London 1969
Akcji 29 kwietnia 1999
London 1969 to oficjalny dodatek do gry Grand Theft Auto, która pod koniec lat dziewięćdziesiątych wywołała ogromne kontrowersje ze względu na swoją tematykę. Podobnie jak to miało miejsce w pierwowzorze, tak i tutaj wcielimy się w rolę gangstera, który wykonując określone zadania (zabójstwa, kradzieże, itp.) będzie piął się coraz wyżej w przestępczej hierarchii.

Civilization: Call to Power
Strategiczne 31 marca 1999
Alternatywna wersja kultowej “Cywilizacji”, której nie przygotował twórca serii, czyli Sid Meier. W produkcji wcielamy się w przywódcę jednej z dostępnych nacji i dbamy o jej rozwój. Autorzy postanowili wprowadzić do zabawy sporo nowych pomysłów i jednocześnie zrezygnowali z paru klasycznych rozwiązań. Mimo tego, gra zasługuje na uwagę, bo zawiera pokaźną liczbę jednostek, cudów, budynków i technologii.

RollerCoaster Tycoon
Strategiczne 22 marca 1999
RollerCoaster Tycoon jest strategią ekonomiczną stworzoną przez firmę Microprose. Gracze mają za zadanie zarządzać wirtualnym wesołym miasteczkiem, dbając o jego rozwój, generowane zyski oraz zadowolenie odwiedzających. Gra umożliwia także projektowanie własnych atrakcji, w tym chociażby tytułowych kolejek górskich.

Sid Meier's Alpha Centauri
Strategiczne 10 lutego 1999
Skolonizowanie obcej planety, pokonanie jej rdzennych mieszkańców i innych pretendentów do władzy to wyzwanie jakie stawia przed graczem Alpha Centauri, kolejna gra legendarnego Sida Meiera.

SimCity 3000
Strategiczne 27 stycznia 1999
SimCity jest trzecią pełnoprawną odsłoną cyklu strategii ekonomicznych, rozwijanego przez firmę Maxis. Gracz ponownie ma okazję spróbować swoich sił w roli budowniczego i zarządcy dużej metropolii. Twórcy gry położyli nacisk na aspekt symulacji życia miasta, co przełożyło się na wzrost liczby zależności pomiędzy poszczególnymi czynnikami społeczno-ekonomicznymi.

Batman & Robin
Akcji 31 lipca 1998
Gra akcji stanowiąca luźną adaptację filmu pod tym samym tytułem. Gracze wcielają się w tytułowych bohaterów, którym towarzyszy Batgirl i starają się pokrzyżować plany złoczyńcom zagrażającym Gotham City, na czele z Mr. Freeze’em i Poison Ivy.

Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition
Strategiczne 30 kwietnia 1998
Specjalne wydanie gry Sid Meier’s Civilization II, strategii turowej od studia Microprose. W tej wersji pojawił się długo wyczekiwany tryb wieloosobowy. Cel i zasady rozgrywki w Sid Meier's Civilization II: Multiplayer Gold Edition pozostały bez zmian – nadal prowadzimy wybraną cywilizację do dominacji nad innymi poprzez rozwój militarny lub podbój ekonomiczny na przestrzeni kilku tysiącleci.

Grand Theft Auto
Akcji 27 października 1997
Pierwsza odsłona popularnej serii i jednocześnie jedna z najbardziej kontrowersyjnych produkcji lat 90. XX wieku. W GTA gracze wcielają się w kryminalistę, który pnie się powoli po szczeblach kariery, łamiąc prawo na rozmaite sposoby.

Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds
Strategiczne 20 lipca 1997
Drugi oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Tym razem twórcy ze studia Microprose przygotowali kilkanaście nowych scenariuszy osadzonych w uniwersach fantasy i science fiction. Sid Meier's Civilization II: Fantastic Worlds rozszerza dotychczasową zawartość o dziewiętnaście misji, rozgrywających się w fantastycznych światach znanych z mitologii (Midgard, Atlantyda), literatury (np.

Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios
Strategiczne 20 listopada 1996
Pierwszy oficjalny dodatek do strategicznej gry turowej Sid Meier’s Civilization II. Sid Meier's Civilization II: Conflicts in Civilization Scenarios to zestaw złożony z dwudziestu nowych scenariuszy. Co ciekawe, 12 z nich przygotowali twórcy produkcji, a pozostałe 8 fani gry przy użyciu wbudowanego edytora map. Wśród scenariuszy zaproponowanych przez programistów Microprose dominują potyczki nawiązujące do historycznych konfliktów, np.

Tail of the Sun
Przygodowe 26 kwietnia 1996
Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.