Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Akcji PlayStation 2

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku akcji na platformę Sony PlayStation 2 ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

PS2
Akcji
Tematyki
Czas
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 25 października 2004

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

God of War II
God of War II

Akcji 13 marca 2007

Kontynuacja bestsellerowego slashera firmy Sony z 2005 roku, którego fabuła luźno nawiązuje do postaci i wydarzeń znanych z mitologii greckiej. W God of War II wcielamy się ponownie w postać szukającego zemsty spartańskiego wojownika Kratosa, który po zabiciu Aresa stał się nowym bogiem wojny. Dręczony koszmarami z przeszłości heros, mimo ostrzeżeń bogini Ateny, zstępuje ponownie na Ziemię, aby pomóc Spartanom opanować Rodos. Fakt ten budzi wzburzenie Zeusa, który osłabia i zabija naszego bohatera. Trafiając do Hadesu, Kratos dowiaduje się, że aby móc cofnąć się w czasie i odmienić swoje przeznaczenie, musi odnaleźć i zabić trzy mityczne Siostry Przeznaczenia. Pod względem mechaniki druga odsłona od of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru. Twórcy oddali jednak do dyspozycji graczy szereg zupełnie nowych ataków i zaserwowali Kratosowi masę zagadek natury logicznej, wymagających oprócz zręcznych palców także wysilenia szarych komórek.

Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: Vice City

Akcji 27 października 2002

Kontynuacja bestsellerowego cyklu gier akcji, stanowiąca swoiste rozwinięcie wydanej w 2001 roku trzeciej części serii. Za jej powstanie odpowiadają niezmiennie twórcy oryginału, którzy po wykupieniu przez amerykańskiego giganta przekształcili się w studio Rockstar North. Akcja gry przenosi nas do zupełnie nowego miasta Vice City i pamiętnych lat 80-tych XX wieku. Wcielamy się w niejakiego Toma Vercetti, który zostaje wysłany przez swojego szefa, by zrobić porządek z miejscowymi gangami oraz skorumpowaną policją. Rozgrywka bazuje na identycznej mechanice co poprzedniczka i sprowadza się do wykonywania szeregu nieliniowych misji fabularnych. Nie obyło się rzecz jasna bez szeregu usprawnień, wśród których wymienić warto m.in. dostępność motocykli, łodzi motorowych, a nawet helikoptera. Gra oferuje znacznie ulepszoną oprawę graficzną, utrzymaną w stylistyce lat 80-tych, a naszym zmaganiom towarzyszy zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, nadawana przez kilka odmiennych rozgłośni radiowych.

Red Dead Revolver
Red Dead Revolver

Akcji 3 maja 2004

Utrzymana w westernowej stylistyce trzecioosobowa gra akcji, za której powstanie odpowiada znana m.in. z serii Grand Theft Auto i Midnight Club firma Rockstar Games. Akcja gry rozpoczyna się pod koniec XIX wieku, a my wcielamy się w postać niejakiego Reda, który w młodości był świadkiem śmierci rodziców z rąk meksykańskich bandytów, ostrzących sobie zęby na odnalezioną na ich ziemiach żyłę złota. Po latach nasz protoplasta powraca w rodzinne strony wiedziony chęcią zemsty, a jego głównym celem jest posłanie do piachu możliwie jak największej ilości rzezimieszków. Określana jako Grand Theft Auto na Dzikim Zachodzie rozgrywka polega w głównej mierze na realizacji kolejnych zadań fabularnych i licznych pojedynkach rodem z najlepszych filmowych westernów. Autorzy zadbali o charakterystyczny klimat Dzikiego Zachodu, odwzorowując typowe dla gatunku lokacje, budynki i postacie. W ręce graczy oddano też bogaty arsenał ok. 30 zróżnicowanych broni, takich jak rewolwery, strzelby, karabiny i ładunki wybuchowe.

God of War (2005)
God of War (2005)

Akcji 22 marca 2005

Trzecioosobowa przygodówka akcji w konwencji hack-and-slash, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2. Fabuła God of War skupia się na perypetiach Kratosa, legendarnego spartańskiego wojownika, pełniącego obecnie na Olimpie niewdzięczną rolę specjalisty od tzw. mokrej roboty. Kiedy grecki bóg wojny Ares rozpętuje w Atenach prawdziwe piekło, wypuszczając na świat setki żołnierzy-zombie oraz innych przerażających bestii, Kratos zostaje wysłany na Ziemię celem odnalezienia puszki Pandory i zgładzenia przy jej pomocy oszalałego Aresa. Istotą rozgrywki są widowiskowe pojedynki naszego protagonisty, dysponującego w swoim arsenale dwoma śmiercionośnymi ostrzami, pozwalającymi na wykonywanie efektownych kombosów. W trakcie rozgrywki zbieramy też magiczne artefakty, które pozwalają nam wykorzystywać szereg przydatnych zaklęć o kilku poziomach mocy. Całość uzupełniona została okazjonalnymi zagadkami logicznymi, dzięki którym gracze muszą też od czasu do czasu wysilić swoje szare komórki.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Akcji 17 listopada 2004

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu skradankowych gier akcji firmy Konami. Akcja gry osadzona została w roku 1964 w ZSRR, a podczas zabawy wcielamy się ponownie w żołnierza oddziałów specjalnych o kryptonimie Snake, którego zadaniem jest tym razem przechwycenie odkrytej właśnie technologii, pozwalającej na przenoszenie ładunków nuklearnych. Metal Gear Solid 3: Snake Eater po raz pierwszy w historii cyklu przenosi akcję z terenów industrialnych do dżungli, co zaowocowało m.in. zupełnie nowym wachlarzem ruchów naszego bohatera, który walczy teraz nie tylko z ludźmi, ale także ze zwierzętami. Twórcy zaimplementowali też nowy system walki wręcz oraz usprawniony model poruszania się z przeciwnikiem wykorzystywanym w formie żywej tarczy. W warstwie fabularnej znalazło się zaś sporo odniesień do poprzednich części, wyjaśniających nurtujące fanów fakty z życiorysu Snake’a.

Half-Life
Half-Life

Akcji 30 listopada 2001

Osadzona w realiach science-fiction strzelanina FPS z silnym wątkiem fabularnym, opracowana przez debiutujące amerykańskie studio Valve Software. Akcja gry toczy się w tajnym laboratorium Black Mesa, gdzie przybywa do pracy bohater gry – fizyk Gordon Freeman. W wyniku nieudanego eksperymentu otwierającego przejście między wymiarami, do laboratorium dostają się obcy ze świata Xen, a nasz protagonista rozpoczyna walkę o życie. Na jego drodze stają nie tylko pozaziemskie istoty, ale także żołnierze ze specjalnego oddziału, wysłanego by zatuszować katastrofę. Celem rozgrywki jest ucieczka ze zniszczonego kompleksu, w czym pomogą nam także inni ocaleli pracownicy laboratorium. Half-Life uznany został za grę przełomową, która w umiejętny sposób połączyła cechy klasycznych strzelanin FPP z elementami horroru i rozbudowaną fabułą. Tytuł cechuje się ponadto przesyconym atmosferą grozy klimatem oraz wysoką inteligencją komputerowych przeciwników.

Ojciec chrzestny
Ojciec chrzestny

Akcji 21 marca 2006

Gra akcji stworzona w oparciu o prozę Maria Puzo oraz filmu Francisa Forda Coppoli o tym samym tytule. Gracz wciela się w rolę złodziejaszka, który trafia w objęcia rodziny Corleone. Wykonując dla niej rozmaite zlecenia, pnie się po szczeblach mafijnej kariery i zyskuje coraz większy szacunek przestępczego światka. Akcja gry Ojciec chrzestny ma miejsce w Nowym Jorku z przełomu lat czterdziestych i pięćdziesiątych ubiegłego stulecia. Nieliniowy charakter rozgrywki pozwala graczom na dobór misji wedle własnego uznania. Podobnie jak ma to miejsce w serii Grand Theft Auto, całość rozgrywa się w otwartym świecie, a zabawa obfituje w efektowne pościgi i strzelaniny. Rodzina Corleone ma bowiem wielu wrogów, takich jak choćby Tattagalia, Cuneo czy Stracci. Postacie występujące w grze mają swoje odpowiedniki w filmowym oryginale, a głosów użyczyli im znani z kina aktorzy, w tym Marlon Brando, James Caan i Robert Duvall. Obrazu całości dopełnia wysokiej jakości oprawa graficzna oraz muzyka, wzorowana na tej z filmu.

Harry Potter i Więzień Azkabanu
Harry Potter i Więzień Azkabanu

Akcji 29 maja 2004

Harry Potter i Więzień Azkabanu to czwarta gra oparta na książkach J.K. Rowling opowiadających o przygodach tytułowego ucznia czarodziejskiej akademii Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół - Rona Weasley’a i Hermiony Granger.

Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto III

Akcji 23 października 2001

Kolejna część kontrowersyjnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1997 roku. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału ze szkockiego studia DMA Design, działający obecnie pod skrzydłami firmy Rockstar. Trzecia odsłona gry wprowadza do serii istną rewolucję, po raz pierwszy przenosząc graczy do otwartego i tętniącego życiem, w pełni trójwymiarowego świata, stworzonego dzięki technologii RenderWare. W grze przenosimy się do miasta Liberty City, stanowiącego wirtualną adaptację Nowego Jorku. Bohaterem gry jest młody chłopak imieniem Claude, który marzy o tym by stać się bossem przestępczego świata i dokonać zemsty na ludziach, którzy o mało co nie wpędzili go do więzienia. Fabuła jest nieliniowa i sprowadza się do realizacji kolejnych zadań, zlecanych przez kilkunastu mafijnych szefów. W ich wykonaniu pomoże nam całkiem spory arsenał broni, a także dziesiątki pojazdów, którymi - wzorem poprzednich odsłon - możemy poruszać się bez żadnych ograniczeń.

Tomb Raider: Anniversary
Tomb Raider: Anniversary

Akcji 1 czerwca 2007

Przygotowany z okazji jubileuszu dziesięciolecia marki oficjalny remake kultowej pierwszej odsłony słynnego cyklu Tomb Raider. Za powstanie gry odpowiada studio Crystal Dynamics, które wraz z grą Tomb Raider: Legenda przejęło rozwój serii od jej pierwotnych twórców z Core Design. Fabuła gry Tomb Raider: Anniversary w niczym nie różni się od swojego pierwowzoru sprzed dekady, a podczas zabawy wcielamy się oczywiście w postać Lary Croft, która zostaje wynajęta przez potężną organizację, pragnącą odzyskać mityczny artefakt. W grze znalazła się także ta sama broń, przeciwnicy oraz lokacje (choć dzięki większym możliwościom silnika część z nich została uatrakcyjniona i nieznacznie rozbudowana). Główną różnicę stanowi zaś przygotowana od podstaw oprawa graficzna oraz unowocześniony, zaczerpnięty z ostatnich odsłon cyklu model sterowania, dający bohaterce znacznie większe możliwości oraz swobodę ruchów.

Mafia: The City of Lost Heaven
Mafia: The City of Lost Heaven

Akcji 28 stycznia 2004

Trójwymiarowa gra akcji, przenosząca graczy do Ameryki lat 30. XX wieku, w czasy rozkwitu przestępczego podziemia. Twórcą gry jest czeskie studio Illusion Softworks, znane przede wszystkim z wysoko ocenianej taktycznej strzelaniny Hidden & Dangerous. Fabuła przedstawia historię początkującego gangstera, Tommy’ego Angelo, który, wykonując zlecenia wpływowej mafijnej rodziny, stawia pierwsze kroki w przestępczym półświatku. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wirtualnego miasta i realizacji kolejnych misji fabularnych, wzbogaconych licznymi wątkami pobocznymi. Podczas zabawy nie brakuje ulicznych strzelanin, napadów na banki, pościgów samochodowych czy nawet morderstw na zlecenie. Twórcy zadbali o sugestywne odtworzenie klimatu Ameryki lat 30., nie zapominając o charakterystycznych dla tego okresu modelach broni czy samochodów. Dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu Insanity 2 wykreowano interaktywne, tętniące życiem miasto z ruchem ulicznym i zmieniającymi się porami roku.

Fullmetal Alchemist and the Broken Angel
Fullmetal Alchemist and the Broken Angel

Akcji 18 stycznia 2005

Kolejny wysokobudżetowy przedstawiciel konsolowych RPG spod znaku Square/Enix. Tym razem gra oparta została na popularnym w Japonii serialu anime, opowiadającym o przygodach pewnego młodego alchemika w czarodziejskim świecie pełnym potworów, złych mocy oraz okrutnej technologii.

Shadow of the Colossus (2005)
Shadow of the Colossus (2005)

Akcji 14 października 2005

Osadzona w realiach fantasy oryginalna, trzecioosobowa gra akcji firmy Sony, będąca jednym z najwyżej ocenianych tytułów w historii konsoli PlayStation 2. W grze Shadow of the Colossus wcielamy się w postać młodego wędrowcy imieniem Wander, który przemierzając konno fantastyczny świat, szuka sposobu na przywrócenie do życia swej zmarłej dziewczyny. Jedynym sposobem na osiągnięcie tego celu okazuje się pokonanie szesnastu kolosów, zamieszkujących różne rejony świata. Rozgrywka koncentruje się w całości na poszukiwaniu kolejnych kolosów i toczeniu z nimi epickich, niezwykle wymagających pojedynków. Każdy z przeciwników wielokrotnie przewyższa wzrostem naszego bohatera i stanowi dlań zupełnie inne wyzwanie, a kluczem do jego pokonania jest odnalezienie słabych punktów rywala i ugodzenie go mieczem odpowiednią ilość razy. W zależności od rodzaju przeciwnika, może to wymagać np. strzelania z łuku, wspinania się po ogromnym ciele kolosa czy też wykorzystania przewagi, jaką daje otoczenie.

Shinobido: Way of the Ninja
Shinobido: Way of the Ninja

Akcji 5 lipca 2006

Za Shinobido odpowiedzialni są ludzie, którzy stworzyli pierwsze dwie części słynnej sagi Tenchu, sięgającej historią aż do pierwszej konsoli PlayStation. Podobnie, jak owa powszechnie znana seria, tak i produkcja Acquire podejmuje tematykę ninja - japońskiego mordercy i najemnika, w którego mamy okazję się wcielić.

Call of Duty 3
Call of Duty 3

Akcji 7 listopada 2006

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnej serii Call of Duty. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, za powstanie gry odpowiada studio Treyarch – autorzy konsolowego Call of Duty 2: Big Red One. Akcja rozgrywa się ponownie na kilku różnych frontach II wojny światowej, oferując możliwość pokierowania Amerykanami, Brytyjczykami, Kanadyjczykami i Polakami. W porównaniu z poprzednią odsłoną, mechanika pozostała praktycznie niezmieniona, choć nie obeszło się bez kilku nowości. Twórcy zaimplementowali m.in. zrzuty spadochronowe i pełną obsługę pojazdów oraz łodzi. Wyraźnie zwiększono też interakcję ze środowiskiem oraz realizm – kule zachowują się inaczej w kontakcie z konkretnymi materiałami i podatne są na czynniki atmosferyczne. W grze rozbudowano też wariant rozgrywki wieloosobowej, gdzie gracze mogą podzielić się rolami i porozumiewać za pomocą specjalnych komend.

Call of Duty: World at War - Final Fronts
Call of Duty: World at War - Final Fronts

Akcji 11 listopada 2008

Zrealizowana z rozmachem pierwszoosobowa strzelanina (FPS) w realiach II wojny światowej. Gra wyprodukowana została przez należące do koncernu Activision studio Treyarch. Podzielona na trzy części kampania główna toczy się w latach 1942-1945, a areną działań stanowią wyspy południowego Pacyfiku oraz front wschodni. Wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzech żołnierzy (dwóch Amerykanów i Rosjanina), uczestniczących w słynnych operacjach militarnych jak oblężenie Stalingradu czy bitwa o Okinawę. Zgodnie ze schematem serii Call of Duty, przebieg poszczególnych misji jest mocno oskryptowany, co jednak zapewnia dużą widowiskowość akcji. Rozgrywka opiera się głównie na sekwencjach strzeleckich z wykorzystaniem rozmaitych rodzajów historycznego uzbrojenia. Uzupełnieniem zabawy jednoosobowej jest sieciowy multiplayer z nowymi trybami – co-op oraz Nazi Zombie.

Spider-Man 2: The Game
Spider-Man 2: The Game

Akcji 28 czerwca 2004

Druga część cyklu trzecioosobowych gier akcji o przygodach Spider-Mana, opartych o fabułę filmu kinowego pod tym samym tytułem. W grze wcielamy się ponownie w postać Petera Parkera, który na skutek wypadku w laboratorium zyskał nadprzyrodzone, pajęcze moce. Głównym przeciwnikiem protagonisty jest zaś niejaki Otto Octavius (znany w światku przestępczym jako Doctor Octopus), czyli naukowiec wyposażony w mechaniczne, sterowane za pomocą fal mózgowych macki. Pod względem mechaniki, w zależności od platformy sprzętowej mamy do czynienia z zupełnie innymi produkcjami, opracowanymi przez różne studia deweloperskie. Podczas gry wersje na czołowe konsole domowe oferują w pełni trójwymiarowy, otwarty świat z zaawansowaną fizyką i osadzone są w dość wiernie odwzorowanej, wirtualnej wersji Manhattanu, wersje na pozostałe platformy odznaczają się uproszczoną mechaniką rozgrywki, wykorzystującą elementy side-scrollowej gry akcji oraz platformówki.

Harry Potter and the Sorcerer’s Stone
Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

Akcji 9 grudnia 2003

Pierwsza gra przygodowa powstała na podstawie bestsellerowej powieści J.K. Rowling o młodym adepcie magii Harrym Potterze, pragnącym uwolnić drzemiące w nim magiczne umiejętności. Przenosimy się do szkoły dla czarodzieju Hogwart, gdzie poznajemy podstawy sztuki magicznej.

Tomb Raider: The Angel of Darkness
Tomb Raider: The Angel of Darkness

Akcji 21 czerwca 2003

Szósta odsłona cieszącego się niesłabnącą popularnością cyklu przygodowych gier akcji z niezastąpioną Larą Croft w roli głównej. W grze Tomb Raider: The Angel of Darkness protagonistka zostaje niesłusznie oskarżona o zabicie swojego byłego mentora i jednocześnie antagonisty, Wernera von Croya. W toku rozgrywki Lara zmuszona jest ukrywać się i poprzez rozmowy z postaciami niezależnymi oraz kojarzenie ze sobą faktów oczyścić się z zarzutów. Fakt ten w sposób diametralny zmienia zaś charakter zabawy, zbliżając serię nieco bardziej w stronę klasycznych gier przygodowych. Istotną nowością jest także wprowadzenie do gry elementów RPG: wraz z postępami rozgrywki Lara staje się coraz silniejsza, stopniowo zwiększając posiadane umiejętności. Akcja gry rozgrywa się głównie na ulicach Paryża i Pragi, a w niektórych etapach kierujemy także poczynaniami przyjaciela Lary o imieniu Kurtis. Całość okraszona została zaś tradycyjnie jeszcze lepszą i efektowniejszą oprawą graficzną.

Harry Potter i Czara Ognia
Harry Potter i Czara Ognia

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

Spider-Man 3: The Game
Spider-Man 3: The Game

Akcji 4 maja 2007

Przygodowa gra akcji, powstała na kanwie trzeciej części hollywoodzkiej serii Sama Raimiego o przygodach słynnego Człowieka-Pająka. Akcja gry osadzona została oczywiście na ulicach Nowego Jorku, odtworzonego z wyjątkową dbałością o detale, a podczas zabawy wcielamy się w postać tytułowego superbohatera, na którego czeka cała masa zróżnicowanych zadań. Fabuła nie narzuca nam jednak sztywnej ścieżki postępowania, pozwalając samodzielnie decydować o kolejności wykonywanych misji. Spider-Man 3: The Game koncentruje się przy tym głównie na walce, podczas której możemy wykonywać efektowne ciosy rękami i nogami, a także widowiskowe ataki z użyciem pajęczyny. Na naszej drodze stają zaś rzesze pomniejszych przeciwników oraz dziesięciu arcyłotrów, doskonale znanych z kart komiksów Marvela. Swoistą nowość stanowi fakt, że podczas zabawy kontrolujemy nie tylko klasycznego Spider-Mana, ale także jego mroczne wcielenie, powstałe w wyniku połączenia z kombinezonem tajemniczego kosmicznego symbionta.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Akcji 6 czerwca 2006

Spin-offowa odsłona kultowej serii Grand Theft Auto. Akcja gry toczy się na kilka lat przed wydarzeniami ukazanymi w GTA 3, na ulicach tej samej metropolii Liberty City. Podczas zabawy wcielamy się w postać Tony’ego Ciprianiego, który po przybyciu do miasta zostaje wciągnięty w bagno korupcji, mafijnych porachunków i handlu narkotykami. Naszym zadaniem jest praca dla mafijnej rodziny Leone, celem zapewnienia jej wpływów oraz zbudowania własnej reputacji w przestępczym półświatku. Mechanika GTA: Liberty City Stories korzysta ze sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując złożony z trzech dzielnic otwarty świat z całą masą zadań głównych i aktywności pobocznych. Nie zapomniano też o tradycyjnie szerokiej gamie pojazdów (w tym także motocykli, motorówek, pociągów czy promów) oraz odpowiednio dużym arsenale.

Hitman: Contracts
Hitman: Contracts

Akcji 20 kwietnia 2004

Trzecia część popularnej serii skradankowych gier akcji, w której wcielamy się w postać tajemniczego płatnego zabójcy o kryptonimie Agent 47. Fabuła gry Hitman: Kontrakty zbudowana została na zasadzie retrospekcji i rozpoczyna się w paryskim hotelu, gdzie trafia nasz protagonista postrzelony w brzuch podczas jednej z misji. Poważnie ranny bohater doznaje różnych wizji, w których przypominają mu się wykonywane niegdyś zlecenia. Część z nich to misje całkiem nowe i zupełnie ze sobą niepowiązane, zaś pozostałe to mniej lub bardziej przerobione zadania z pierwszej części Hitmana. Sama mechanika rozgrywki nie odbiega od sprawdzonych rozwiązań cyklu. W każdej z 12 rozbudowanych misji mamy do zrealizowania kilka różnych celów, które możemy wykonać na wiele różnych sposobów. Jednocześnie spory nacisk położono na to, by całość była jeszcze bardziej drastyczna i mroczna niż poprzednie odsłony serii. Efekt ten udało się osiągnąć dzięki oryginalnej fabule oraz licznym zabiegom audiowizualnym.