Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS2
Okładka The Getaway: Black Monday (PS2)

The Getaway: Black Monday PS2

Sequel znakomitej gry, będącej mieszaniną strzelaniny i samochodówki. Trójka bohaterów walczy ze światem przestępczym Londynu. Do wyboru mają 14 rodzajów broni, licencjonowane samochody i 25 mil kwadratowych szczegółowo odwzorowanej stolicy Królestwa.

Akcji | TPP | samochodowe | gangsterskie

Sony PlayStation 2
Okładka The Getaway: Black Monday (PS2)

data premiery gry w wersji PS2:

12listopada2004

1grudnia2004

pudełko PL

Historia, na której oparty będzie „The Getaway: Black Monday” pozwoli na poznanie losów trójki całkiem nowych bohaterów: sierżanta policji Bena Mitchela, zawodowego boksera Eddiego O’Connora oraz dziewczyny z przedmieścia, sprytnej złodziejki Sam. Każde z tej trójki ma jakieś własne problemy, które przy wydatnej pomocy graczy postara się rozwiązać.

Tryb fabularny zawiera 22 misje rozlokowane na 25 milach kwadratowych współczesnego, odtworzonego z fotograficzną dokładnością Londynu. Gra techniką narracji i dynamiką rozgrywki przypomina hollywoodzkie superprodukcje, Co ciekawe, mimo spójności fabuły, następujące po sobie zadania wcale nie będą czasowo uporządkowane chronologicznie.

Autorzy, wyzbyci pacyfistycznych przekonań, udostępnili całkiem pokaźny arsenał, na który składa się 14 typów broni. Obyło się bez dziwactw (typu działko Vulcan) i nadal podstawą będą pistolety, strzelby i karabiny maszynowe. Aby dostać się na miejsce wykonania misji, konieczne stanie się zdobycie jakiegoś środka lokomocji. Wybór pojazdów jest pokaźny: motocykle, samochody osobowe, furgonetki, autobusy itd., cała maszyneria rzecz jasna, licencjonowana. Niejednokrotnie bohater w trakcie misji zmuszony będzie korzystać z wielu pojazdów, gdyż ulice Londynu wcale nie należą do najspokojniejszych (kraksy, ucieczki, pościgi). Oczywiście nikogo nie stać na kupno całego parku maszynowego, dlatego upatrzony wozik można będzie albo ukraść, albo zdobyć „na chama” (wyrzucając uprzednio jego właściciela ze środka).

W temacie oprawy zrobione zostało wszystko, by gra wyglądała jeszcze efektowniej niż jej pierwsza część. Lokacje, znane z „The Getaway”, zostały podrasowane graficznie, a sama mapa Londynu wzbogaciła się o 17 nowych lokacji (miejskie metro, nadbrzeże Tamizy itd.).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 7.93 / 10 na podstawie 852 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 199 PLN

Klasyfikacja PEGI The Getaway: Black Monday

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.
The Getaway: Black Monday - recenzja gry

Recenzja 23 listopada 2004, 23:37

Znajdą się również budynki, które będziemy mogli zwiedzić od środka. Wykonując misje natrafimy na sytuacje typowo „życiowe” – jakiś pożar w domu, straż jadąca na sygnale do wypadku, czy kursująca śmieciarka; gdy będziemy jechać pod prąd, kierowcy zaczną do nas trąbić i migać światłami. Sytuacją już nie tak dla nas typową jest na przykład niespodziewany atak gangu (w grze jest ich kilka) – dranie posiadają szybkie samochody oraz uzbrojeni są w karabiny maszynowe, przez co bardzo trudno przed nimi uciec. Dobrym wyjściem wydaje się być zatrzymanie i wystrzelanie agresorów, ale wtedy strzelanina zwróci uwagę policji, która wejdzie nam na ogon – nie ma lekko. Zresztą wszelkie występki będą zgłaszane policji – agresywna jazda, wyżywanie się na cywilach czy wypadki, które będziemy powodować. Stróże prawa są cwani – blokują drogi vanami, kolczatkami, radiowozami oraz upierdliwie siedzą nam na ogonie. Stała komunikacja przez radio powoduje, iż po chwili wszyscy mundurowi wiedzą, w jakim jedziesz samochodzie. Grając Mitch’em jesteśmy poza prawem, lecz wszelkie wybryki odpowiednio podsumują nasi partnerzy; podobnie jak Frank z pierwszej „Ucieczki”, Mitch potrafi zakuć w kajdanki, kogo mu się żywnie podoba – i fajnie.