14. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 14. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Motor Toon Grand Prix 2
Wyścigi 24 maja 1996
Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.

WCW Mayhem
Sportowe 31 sierpnia 1999
Bazująca na licencji amerykańskiej federacji wrestlingowej WCW produkcja, w której do dyspozycji posiadaczy konsoli oddano kilkudziesięciu najsłynniejszych zawodników. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wniósł szereg nowości do gatunku, starając się wyróżnić na tle konkurencji.

Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

Dragonseeds
Strategiczne 6 sierpnia 1998
Strategia z elementami gry akcji, opracowana przez firmę Jaleco Entertainment. W Dragonseeds wystawiamy swojego smoka do walki na arenie i stopniowo pniemy się po szczeblach kariery. Wygrywając kolejne pojedynki zdobywamy pieniądze, które możemy przeznaczyć na zakup nowego uzbrojenia dla swojego podopiecznego; sam gad także rośnie w siłę, co pozwala mu na stawienie czoła coraz potężniejszym oponentom.

WWF SmackDown!
Sportowe 2 marca 2000
Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która umożliwia pokierowanie wieloma sławami ringu i wzięcie udziału w szeregu meczów doskonale znanych z zapaśniczych eventów. To pierwsza odsłona słynnego cyklu WWF Smackdown!

Silhouette Mirage
Akcji 23 lipca 1998
Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.

Um Jammer Lammy
Towarzyskie 18 marca 1999
Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

Street Skater
Sportowe 1 stycznia 1999
Gra sportowa umożliwiająca graczowi pokonywanie różnorodnych torów za pomocą deskorolki. Podczas rozgrywki istotne jest zarówno szybkie przejeżdżanie przez trasy, jak i wykonywanie efektownych akrobacji oraz trików. W miarę rozgrywki sterowana przez gracza postać zdobywa punkty doświadczenia, które można wymienić na polepszenie takich statystyk jak szybkość czy skuteczność w wykonywaniu trików.

The Fifth Element
Akcji 23 września 1998
Bazująca na licencji filmu science fiction gra akcji z widokiem z perspektywy z trzeciej osoby. Tytuł pozwala wcielić się w znanych z kinowego ekranu herosów i wziąć udział w wydarzeniach przedstawionych w hollywoodzkiej produkcji.

SaGa Frontier
RPG 31 marca 1998
Pierwsza wydana na platformę PlayStation i siódma w ogóle odsłona popularnego cyklu gier jRPG. Akcja produkcji rozgrywa się w uniwersum składającym się z kilku planet, pomiędzy którymi gracz może się swobodnie przemieszczać. Historia rozbita została na siedem oddzielnych opowieści, zaprezentowanych z perspektywy różnych protagonistów.

Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.

Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.

Vib-Ribbon
Zręcznościowe 12 grudnia 1999
Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.

Ace Combat 3: Electrosphere
Zręcznościowe 27 maja 1999
Trzecia część zręcznościowych symulatorów lotu, w której gracze pilotują nowoczesne myśliwce i wykonują rozmaite misje. Tym razem autorzy osadzili grę w bardziej futurystycznej stylistyce, przygotowując własne projekty maszyn czy broni.

NBA In the Zone 2000
Sportowe 1 lutego 2000
Kolejna odsłona tworzonej przez japońską firmę Konami serii gier koszykarskich. Produkcja oferuje prawie trzydzieści drużyn oraz przeszło trzy setki zawodników, animowanych za pomocą techniki motion capture. Nowością w porównaniu do poprzednich odsłon jest możliwość rozgrywania konkursów wsadów oraz konkursów rzutów za trzy punkty. Na tle konkurencji grę wyróżnia prostszy i dający mniej możliwości system sterowania.

Hardcore 4X4
Wyścigi 30 października 1996
Gra wyścigowa skierowana do miłośników samochodów terenowych. Produkcja stara się w miarę realistycznie oddawać realia zmagań tego typu pojazdów na trudnych, pozbawionych asfaltu i pełnych pagórków, trasach.

G-Police: Weapons of Justice
Akcji 31 sierpnia 1999
Wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 trójwymiarowa gra akcji, w której posiadacze konsoli wcielają się w pilota futurystycznych pojazdów i strzegą porządku w kosmicznej kolonii. Produkcja rozwija elementy wydanego dwa lata wcześniej oryginału, dodając m.in. nowe maszyny bojowe.

San Francisco Rush: Extreme Racing
Wyścigi 28 lutego 1998
Konwersja gry wyścigowej, która ukazała się w 1996 roku na automatach. Produkcja stawia na zręcznościowy charakter zabawy, pozwalając szaleć za kierownicą sportowych maszyn w charakterystycznych miejscach San Francisco.

Final Fantasy Anthology
RPG 30 września 1999
Kompilacja dwóch klasycznych jRPG-ów, Final Fantasy V i Final Fantasy VI, które oryginalnie ukazały się na konsoli Super Nintendo. Edycje umieszczone w Anthology zawierają kilka dodatkowych elementów.

Ronin Blade
Akcji 31 sierpnia 1999
Przygodowa gra akcji osadzona w feudalnej Japonii. Gracz może wcielić się w bezpańskiego samuraja albo kobietę wyszkoloną w tajnikach ninjutsu. Każde z nich posiada unikalny wątek fabularny. Rozgrywka kładzie duży nacisk na walkę i oferuje zaawansowany system toczenia pojedynków oraz możliwość rozwijania protagonistów i broni.

PaRappa the Rapper (1997)
Towarzyskie 26 października 1997
Jedna z pierwszych współczesnych gier rytmicznych. PaRappa the Rapper opowiada historię rapującego psa, który, by zaimponować swojej sympatii Sunny Funny, rozpoczyna naukę kung-fu i robi sobie prawo jazdy. Gra polega na wciskaniu wyświetlanych na ekranie sekwencji przycisków. Im gracz jest bardziej precyzyjny, tym lepszą zyskuje ocenę.

Command & Conquer: Red Alert - Retaliation
Strategiczne 28 sierpnia 1998
Samodzielny dodatek do strategii czasu rzeczywistego Command and Conquer: Red Alert. Produkcja zawiera w sobie zawartość oferowaną przez wydane na komputery osobiste dodatki Counterstrike oraz The Aftermath. Dodatkowo tytuł oferuje niedostępne nigdy wcześniej przerywniki filmowe.

Time Crisis
Akcji 31 października 1997
Strzelanina na szynach wydana przez firmę Namco. Time Crisis umożliwia graczom wcielenie się w tajnego agenta, który stara się uratować porwaną córkę prezydenta fikcyjnego państwa. Tytuł wprowadził rewolucyjny dla gatunku koncept chowania się za osłonami.

Carnage Heart
Strategiczne 31 stycznia 1997
Futurystyczna strategia turowa, w której gracz wciela się w rolę dowódcy oddziału robotów. W przeciwieństwie do innych gier tego typu, w Carnage Heart użytkownik nie ma bezpośredniej kontroli nad swoimi maszynami. Zamiast tego musi on je zawczasu zaprogramować tak, by w starciach radziły sobie bez niczyjej pomocy.