Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

13. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 13. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Pitfall 3D: Beyond the Jungle
Pitfall 3D: Beyond the Jungle

Zręcznościowe 28 lutego 1998

Kolejna odsłona popularnej serii platformówek zapoczątkowanej w 1982 roku. Tym razem gra została przygotowana w pełnym 3D i oferuje szereg typowych dla gatunku wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Pocket Fighter
Pocket Fighter

Bijatyki 1 lipca 1998

Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Millennium Soldier: Expendable
Millennium Soldier: Expendable

Akcji 22 kwietnia 2000

Dynamiczna zręcznościowa strzelanka, w której akcja prezentowana jest w z perspektywy trzeciej osoby. Gracze przejmują kontrolę nad stworzonym przez naukowców superżołnierzem i prowadzą go w nierównej walce z obcymi.

Ape Escape (1999)
Ape Escape (1999)

Zręcznościowe 31 maja 1999

Trójwymiarowa platformówka utrzymana w kreskówkowej, humorystycznej stylistyce. Produkcja Ape Escape opowiada o chłopcu, który próbuje powstrzymać podróżujące w czasie małpy przed drastyczną zmianą historii świata.

Bust-A-Groove
Bust-A-Groove

Zręcznościowe 31 października 1998

Trójwymiarowa gra rytmiczna, w której wirtualni tancerze mierzą się w efektownych pojedynkach, popisując opracowanymi choreografiami. Zadaniem graczy jest wciskanie odpowiednich kombinacji przycisków w określonym dla danej piosenki rytmie.

LiberoGrande
LiberoGrande

Sportowe 26 listopada 1998

Zręcznościowa gra piłkarska, która zadebiutowała na automatach w 1997 roku. LiberoGrande w nietypowy sposób podchodzi do prezentacji dyscypliny, oddając pod kontrolę gracza podczas meczów tylko jednego zawodnika.

Tobal No. 1
Tobal No. 1

Bijatyki 2 sierpnia 1996

Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.

Tetris Plus
Tetris Plus

Logiczne 6 września 1996

Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Ogre Battle: The March of the Black Queen
Ogre Battle: The March of the Black Queen

Strategiczne 27 września 1996

Hybryda jRPG-a i gry strategicznej, w której przemierzamy kontynent Zetegenia, by obalić krwawe rządy imperatorki. Podczas gdy po mapie taktycznej poruszamy się w czasie rzeczywistym, starcia, w których biorą udział rozmaite jednostki (od ludzi, aż po mityczne istoty pokroju gryfów czy wampirów), toczą się w trybie turowym. W zależności od naszych poczynań historia może się zakończyć na jeden z trzynastu sposobów.

Monster Rancher
Monster Rancher

Strategiczne 24 lipca 1997

Gra strategiczna z elementami RPG i symulacji życia, w której gracz wciela się w trenera potworów. Kreatury, którymi się opiekuje, są wystawiane do walki z innymi monstrami – dzięki temu mogą zdobyć doświadczenie i stopniowo stawiać czoła coraz silniejszym przeciwnikom.

Blast Radius
Blast Radius

Akcji 30 lipca 1998

Przygotowana przez studio Psygnosis, autorów serii Colony Wars, kosmiczna strzelanka o wysokim stopniu trudności. Produkcja stawia na zręcznościowy model zabawy, sprawdzając umiejętności gracza w szeregu dynamicznych misji.

Samurai Shodown III
Samurai Shodown III

Bijatyki 30 sierpnia 1996

Trzecia odsłona serii dwuwymiarowych bijatyk, w której gracze przejmują kontrolę nad mistrzami broni białej z różnych części świata. Produkcja studia SNK przyniosła szereg zmian w mechanice prowadzenia starć i niemal całkowicie odeszła od dotychczasowej stylistyki.

Vib-Ribbon
Vib-Ribbon

Zręcznościowe 12 grudnia 1999

Unikalna gra zręcznościowa uznawana za jedną pierwszych produkcji muzyczno-rytmicznych. Za produkcję tytułu odpowiadają twórcy legendarnej serii PaRappa the Rapper. Gracze kontrolują animowanego królika i w rytm muzyki muszą unikać stojących na jego drodze przeszkód.

WWF Attitude
WWF Attitude

Sportowe 31 lipca 1999

Bazująca na licencji słynnej federacji wrestlingowej WWF gra sportowa, która pozwala pokierować najsłynniejszymi zawodnikami świata i wziąć udział w kilkunastu różnych typach pojedynków. Gra jest kontynuacją WWF War Zone.

Batman: Gotham City Racer
Batman: Gotham City Racer

Wyścigi 19 kwietnia 2001

Gra samochodowa, pozwalająca nam wcielić się w jednego z bohaterów i zadbać o porządek w Gotham City, albo siać pożogę w skórze jednego ze złoczyńców, uciekającego przed Batmanem i jego towarzyszami. Tytuł został oparty na motywach serialu animowanego, znanego w Polsce pod nazwą Nowe przygody Batmana.

Alfred Chicken
Alfred Chicken

Zręcznościowe 12 kwietnia 2002

Odświeżona wersja gry Alfred Chicken z 1993 roku, w której gracze wcielają się w tytułowego koguta, ruszającego na ratunek swojej porwanej dziewczynie – Floelli. W trakcie zabawy przemierzamy zróżnicowane lokacje, skacząc po platformach i omijając wszechobecne pułapki, a także eliminujemy napotkanych przeciwników oraz przebijamy znalezione po drodze balony, co pozwala nam na uzyskanie dostępu do kolejnych etapów.

Backyard Soccer
Backyard Soccer

Sportowe 28 września 2001

Gra sportowa poświęcona piłce nożnej. W trakcie zabawy gracze przejmują kontrolę nad drużyną dzieciaków z sąsiedztwa, marzących o piłkarskiej karierze. Całość utrzymano w przyjemnej dla oka, kreskówkowej stylistyce. Pomimo bajkowej otoczki i obecności power-upów, zasady jakimi rządzą się zmagania, nie odbiegają od tych, które znamy z prawdziwych stadionów.

Chase the Express
Chase the Express

Akcji 31 maja 2000

Trzecioosobowa gra akcji, w której gracz wciela się w rolę żołnierza próbującego odbić opanowany przez terrorystów pociąg. Zabawa polega głównie na przedzieraniu się przez kolejne wagony, walce, cichej eliminacji oponentów oraz rozwiązywaniu prostych zagadek środowiskowych.

Whizz
Whizz

Zręcznościowe 15 lutego 1997

Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.

X-Men vs. Street Fighter
X-Men vs. Street Fighter

Bijatyki 26 lutego 1998

Bijatyka opracowana przez firmę Capcom, która zadebiutowała na automatach arcade, a po pewnym czasie trafiła również na konsolę PlayStation 1. W X-Men vs. Street Fighter toczymy pojedynki na dwuwymiarowych arenach, wcielając się w jednego z siedemnastu zróżnicowanych zawodników.

Wild Arms 2
Wild Arms 2

RPG 2 września 1999

Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.

Motor Toon Grand Prix 2
Motor Toon Grand Prix 2

Wyścigi 24 maja 1996

Druga odsłona cyklu zręcznościowych gier wyścigowych, stworzonego przez studio Polys Entertainment. W Motor Toon Grand Prix 2 wcielamy się w jednego z ośmiu zawodników i walczymy o zwycięstwo na pięciu zróżnicowanych trasach – sukces zapewnia nie tylko opanowanie modelu jazdy i poznanie poszczególnych torów, lecz także umiejętne wykorzystanie power-upów rozrzuconych na torach.

Um Jammer Lammy
Um Jammer Lammy

Towarzyskie 18 marca 1999

Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

WWF SmackDown! 2: Know Your Role
WWF SmackDown! 2: Know Your Role

Sportowe 21 listopada 2000

Druga odsłona popularnej serii gier bazujących na licencji federacji wrestlingowej WWF. Produkcja oferuje bogatą zawartość dla fanów dyscypliny – kilkudziesięciu zawodników do wyboru, szereg różnego rodzaju trybów, rozbudowany moduł sezonu oraz oferujący duże możliwości edytor postaci.