54. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Worms Reloaded
Strategiczne 26 sierpnia 2010
Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.

Economic War
Strategiczne 21 lutego 2001
Economic War to wyprodukowana i wydana przez firmę Monte Cristo Multimedia strategia ekonomiczna. Gracz wciela się w rolę ambitnego szefa rządu jednego z państw i różnymi metodami stara się zbudować światowe supermocarstwo. Twórcy przygotowali osiem odmiennych scenariuszy, obejmujących okres od 1950 do 2050 roku.

Dark Reign 2
Strategiczne 28 czerwca 2000
W apokaliptycznej przyszłości niestabilna ekologicznie Ziemia rządzona jest przez represyjne siły policyjne Jovian Detention Authority. Opozycyjne siły Sprawlerów, za pomocą swej niekonwencjonalnej broni muszą walczyć o wolność.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów
Strategiczne 15 listopada 2000
Piąta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Władcy Żywiołów jesteśmy świadkami końca trwającego od tysięcy lat rozejmu pomiędzy Władcami Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody.

Silent Storm: Sentinels
Strategiczne 4 września 2004
Silent Storm: Sentinels to oficjalne rozszerzenie pełnej wersji popularnej strategii turowej, której premiera miała miejsce pod koniec października 2003 roku. Po raz kolejny gracz staje się dowódcą elitarnego oddziału żołnierzy, wykonującego bardzo niebezpieczne zadania bojowe.

SimFarm
Strategiczne 13 czerwca 1993
SimFarm to kolejny twór firmy Maxis, powstały na fali ogromnej popularności SimCity. Tym razem jednak gracz nie wcieli się w rolę burmistrza miasta, ale stanie się najprawdziwszym farmerem, który hodując rośliny i zwierzęta musi stworzyć gospodarstwo rolne z prawdziwego zdarzenia.

Sudden Strike: The Last Stand
Strategiczne 20 marca 2009
Sudden Strike: The Last Stand to historyczna strategia czasu rzeczywistego wydana przez CDV jako kontynuacja trzeciej części kultowej serii Sudden Strike, zatytułowanej Arms of Victory. Tak jak w przypadku poprzednich odsłon za jej stworzenie odpowiedzialne jest studio Fireglow.

Pluton
Strategiczne 20 listopada 2002
Platoon: The 1st Airborne Cavalry Division in Vietnam to taktyczna strategia czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio Digital Reality. Gracz wciela się w żołnierza tytułowej jednostki armii Stanów Zjednoczonych i dowodzi niewielkimi oddziałami w rozmaitych operacjach militarnych. Powodzenie w wykonaniu poszczególnych zadań zależy od umiejętności wykorzystania atutów własnych żołnierzy oraz słabości przeciwników.

Steel Panthers
Strategiczne 30 lipca 1995
Strategia toczona w systemie turowym. Przenosi nas w czasy II Wojny Światowej, gdzie możemy wykazać się umiejętnościami dowódczymi wygrywając wiele historycznych bitew.

Wesołe Ranczo
Strategiczne 8 września 2006
Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

Evil Islands: Forgotten in Astrale
Strategiczne 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.

Rage of Mages II: Necromancer
Strategiczne 10 lipca 1999
Rage of Mages II: Necromancer to druga część gry strategicznej, łączącej elementy RTS i cRPG, autorstwa studia deweleporskiego firmy Nival. Akcja osadzona została w fantastycznym świecie, a gracze mają okazję zmierzyć się z przeszło 80 różnymi potworami w 43 zróżnicowanych misjach. Poza trybem zabawy solowej, gra oferuje również opcję rozgrywki multiplayer, w której uczestniczyć może do 16 osób.

War on Terror
Strategiczne 17 marca 2006
War on Terror to strategia czasu rzeczywistego, która przenosi graczy w niedaleką przyszłość i pozwala im stoczyć szereg fikcyjnych konfliktów z wykorzystaniem najnowszego, głównie prototypowego uzbrojenia.

Space Empires IV
Strategiczne 9 listopada 2000
Space Empires IV to czwarta odsłona cieszącego się sporym uznaniem cyklu strategii turowych w realiach science-fiction. Gracz obejmuje kontrolę nad jedną z międzygwiezdnych cywilizacji, a jego zadaniem jest osiągnięcie dominacji we Wszechświecie. Gra, stworzona przez studio Malfador Machinations przy współudziale deweloperów z Shrapnel Games, odznacza się dużą złożonością i adresowana jest głównie do doświadczonych graczy.

Rise of Nations: Złota Edycja
Strategiczne 28 października 2004
Rise of Nations: Złota Edycja to pakiet składający się z podstawowej wersji gry Rise of Nations oraz wydanego rok później dodatku Thrones and Patriots. Za produkcją obu tytułów stoi firma Big Huge Games, mająca na swoim koncie m.in. next-genową strategię Catan oraz The Asian Dynasties, rozszerzenie do Age of Empires III.

Nemesis of the Roman Empire
Strategiczne 17 marca 2004
Kolejna odsłona strategii czasu rzeczywistego z elementami przygodowymi i role-playing – Celtic Kings, której developingiem zajęło się bułgarskie studio Haemimont Games. Akcja wspomnianej gry przenosi nas w lata 264-146 przed naszą erą, kiedy to rosnąca w siłę Republika Rzymska natrafiła na opór fenickiego państwa-miasta - Kartaginy.

Hearts of Iron 2: Doomsday - Armageddon
Strategiczne 29 marca 2007
Dodatek do rozszerzonej wersji popularnej gry strategicznej Hearts of Iron od studia Paradox Interactive. Produkcja umożliwia objęcie władzy nad wybranym państwem i poprowadzenie go do zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Seria słynie z dawania graczowi ogromnej swobody w prowadzeniu konfliktu – jego decyzje wpływają zarówno na przebieg wojny, jak i politykę wewnętrzną danego kraju, stosunki dyplomatyczne z sąsiadami, gospodarkę i handel oraz rozwój technologiczny.

Master of Orion III
Strategiczne 25 lutego 2003
Master of Orion III to trzecia część cieszącej się dużą popularnością serii strategii turowych w klimatach space opery. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z galaktycznych cywilizacji, a jego zadaniem jest rozwój i ekspansja we Wszechświecie. Deweloperzy ze studia Quicksilver Software przewidzieli możliwość rozgrywki solowej lub multiplayer za pośrednictwem sieci LAN bądź Internetu.

Dwa Trony: Wojna Róż
Strategiczne 10 lutego 2004
Kolejna gra strategiczna z firmy Paradox Entertainment oparta na pomyśle i rozwiązaniach zastosowanych w roku 2001 w znakomitej Europa Universalis, a następnie w Europa Universalis II, Hearts of Iron, Europa Universalis Crown of the North czy Victoria: Empire Under the Sun.

Odlotowa Farma: Starożytny Rzym
Strategiczne 11 lutego 2011
Spin-offowa odsłona popularnej casualowej serii Farm Frenzy. Akcja gry przenosi nas w realia starożytnego Rzymu, gdzie wcielając się w dzielną i zaradną Scarlet, zajmujemy się uprawą roli i hodowlą zwierząt, wytwarzając rozmaite dobra dla walczących w obronie Cesarstwa żołnierzy.

Scourge of War: Waterloo
Strategiczne 9 czerwca 2015
Druga odsłona wysoko ocenianej serii taktycznych strategii czasu rzeczywistego, stworzonej przez niezależne studio NorbSoftDev. Scourge of War: Waterloo przenosi nas do Europy czasów napoleońskich. Gra skupia się na tytułowej bitwie pod Waterloo, jednym z najsłynniejszych starć w historii, w którym armia Bonapartego została doszczętnie rozbita przez angielsko-pruskie wojska koalicyjne.

Close Combat: Gateway to Caen
Strategiczne 6 czerwca 2014
Kolejna pozycja z zasłużonej serii taktycznych strategii wojennych, zapoczątkowanej w 1996 r. przez studio Atomic Games i Microsoft. Twórcą tytułu jest specjalizujący się w grach strategicznych koncern Matrix Games, posiadający od 2007 r. prawa do marki. Fabuła tej części skupia się na słynnej brytyjskiej ofensywie, przeprowadzonej w 1944 r. na okupowane przez niemieckie dywizje pancerne miasto Caen.

Ashes of the Singularity
Strategiczne 31 marca 2016
Utrzymana w klimatach science fiction strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada znane z cyklu Galactic Civilizations studio Stardock Systems. Akcja Ashes of the Singularity toczy się w odległej przyszłości, kiedy po wynalezieniu niezwykle inteligentnej AI ludzka rasa weszła w okres niepohamowanego rozwoju technologicznego i w rezultacie porzuciła dawne ciała, przenosząc swą świadomość do systemów elektronicznych.