Dodatek do gry Evil Islands: Curse of the Lost Soul
Data wydania: 27 stycznia 2006
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.
Gracze
Forgotten in Astrale to podtytuł samodzielnego dodatku do Evil Islands: Curse of the Lost Soul, dobrze przyjętej przez graczy pozycji z gatunku cRPG z elementami strategii. Za stworzeniem dodatku stoi grupa zapaleńców-fanów oryginalnej wersji gry, skupionych w studiu developerskim Matilda Entertainment, którzy w końcowej fazie projektu otrzymali wsparcie ze strony Nival Interactive, producentów Evil Islands.
Forgotten in Astrale kontynuuje najlepsze tradycje swojego pierwowzoru, tak jak i on łącząc w sobie elementy cRPG oraz strategiczno-taktyczne. Do trzech znanych z Evil Islands wysp dołącza jedna nowa, unikalna, na której rozgrywa się gros wydarzeń dodatku. Dawno temu dzięki magicznej inkantacji została ona otoczona sferą astralną, czyniącą ją niewidzialną, dlatego wszyscy zapomnieli o jej istnieniu. Jedną z głównych zmian jest także obecność swego rodzaju pomocnika głównego bohatera. Wątek fabularny łączy się pośrednio z Evil Islands, nawiązując do wydarzeń znanych z oryginalnej wersji gry, jednak twórcy przygotowali dla graczy zupełnie nową historię.
Głównym bohaterem opowieści jest Kir-A-Cit-la, dla uproszczenia zwany po prostu Kir. Wraz z rodziną całe swoje życie spędził za murami w niewoli u złego Nekromanty. W końcu udaje mu się uciec, jednak musi powrócić aby uwolnić swoją rodzinę oraz zemścić się na byłym oprawcy. Niestety, swoją wiedzę o świecie Kir opiera wyłącznie na książkach, wśród których wyrastał, nic więc dziwnego, iż w zderzeniu z rzeczywistością czuje się bardziej niż nieporadnie. Z pomocą przychodzi mu Kel, młoda, buntownicza i rozpierana przez energię dziewczyna, wychowana w slumsach na jednej z wysp. Razem ruszają na spotkanie przeznaczenia.
Rozgrywka w Forgotten in Astrale opiera się na szeregu misji, powiązanych z główną osią fabuły. Jednak programiści przygotowali także poboczne oraz rozbudowane, tajne questy, których wypełnienie prowadzi do odmiennych zakończeń gry. 120 misji różnych rodzajów robi wrażenie - oprócz wspomnianych już nielinearnych i tajnych questów, pojawiają się także wyzwania losowe, zadania, które możemy wykonać tylko w pojedynkę bądź tylko grupowo, a nawet takie wymagające umiejętności dyskretnego przemykania w cieniu. Co więcej, niektóre z nich można wykonać na kilka różnych sposobów. Wszystko to sprawia, iż czas potrzebny na ukończenie dodatku, oczywiście zaliczając wszystkie możliwe cele, jest znacznie dłuższy niż miało to miejsce w Evil Islands.
Twórcy Forgotten in Astrale wzięli na tapetę nieco starą już warstwę graficzną, efektem czego są bardziej szczegółowe modele postaci, jak również ulepszone animacje oraz efekty wizualne. W grze znajdujemy także szereg nowości, do których zaliczyć można dodatkowe elementy uzbrojenia, bronie czy przedmioty magiczne. Pojawiły się także nowe potwory i przeciwnicy, a także nowe postacie niezależne, zbalansowano system bitewny, wprowadzono 3 klasy postaci oraz dodano kilka epickich bitew, w których uczestniczy do 80 wojowników.
Autor opisu gry: Maciej Myrcha
Platformy:
PC Windows
Producent: Nival
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Podstawka dla Evil Islands: Forgotten in Astrale
Wymagania sprzętowe gry Evil Islands: Forgotten in Astrale:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium III 500 MHz, 256MB RAM, karta grafiki 32MB, 1 GB HDD.
Średnie Oceny:
Średnia z 263 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany648179 Junior
witajcie wie ktoś może co trzeba zrobić potej misji co trzebabyło wykraść te jakieś tam dowody w sus...?? prosze o odp na gg 9779182 zgóry thx i PoZdr.
zanonimizowany668430 Legionista
Dla mnie gorsza od jedynki, na pewno za łatwa ;/ Ale zawsze miło było pograć w coś nowego związanego z EI :)
fakk3 Konsul
Ten dodatek wyszedł w Polsce? W informacji jest Cenega o_O
zanonimizowany768165 Legend
Dodatek skończony.
Cieszę się, że pojawiło się tłumaczenie z czasów, gdy ludzie chętnie się za nie brali. Przy czym są dwa tłumaczenia na polski -
jedno w formie instalatora a drugie jako plik text.res, nałożenie drugiego na pierwsze skutkuje lepszym tłumaczeniem oraz przetłumaczonymi
menusami.
Dodatek ma jeszcze więcej skradania, szczególnie pierwszy świat - Suslander. Jeśli kojarzycie go to tak, jest to ten sam znany z podstawki pustynny świat.
Generalnie to w dodatku odwrócili trochę kolejność w jakiej odwiedzamy te światy.
Co do skradania to Suslander to w 90% misje skradankowe ale względnie proste, może za wyjątkiem uwalniania z więzienia narzeczonej jakiegoś NPCa, głównie przez to że musisz zamykać drzwi do celi by nie zawalić misji.
Startujemy w Suslanderze (pustynia) potem Gipath (umiarkowany), następnie świat zimowy i niespodzianka - czwarty świat, jesienny.
Skradania na Gipath jest znacznie mniej ale są bardziej irytujące, szczególnie te z podrzucaniem listu w znanej nam z podstawki wioski w Gipath, gdzie pojawił się nowy starszy wioski. Tutaj wymagana jest precyzja co do piksela!
To co mi się nie podoba w modzie/dodatku to jego niestabilność.
Gra cierpi z powodu General Game Problem error, który na różnych konfiguracjach i na różnych ustawieniach może wyskoczyć bez ostrzeżenia. Jedyne miejsce jak dotąd, gdzie występuje on niemal zawsze, to zadanie ze znalezieniem Magicznej Igły dla Babura, znanego nam z podstawki.
I tu wychodzi kolejna wielka wada - w grze nie ma zadań pobocznych.
Jest to o tyle bardziej irytujące, że Babur nie oferuje nic lepszego od tego co mają inni handlarze na Gipath więc mógłbym zadanie olać i skupić się na wątku głównym, niezależnie czy zadanie byłoby zbugowane czy nie.
Ale nie, jest to zadanie wymagane by kontynuować grę. I jak na złość jest najbardziej zabugowane.
W innych RPGach jak zadanie poboczne czy inny FEDEX jest zabugowany to idziesz gdzie indziej, ale nie tutaj.
Tym razem mamy towarzysza który podąża za nami przez inne światy, w podstawce traciliśmy ich.
A i jakby ktoś szukał dojścia do Jaskini, gdzie obmywamy Magiczną Kulę i szukamy prezentu - wisiora dla pomocniczki (wnuczki) wiedźmy to musicie się udać na Podgórze i szukać wejścia do jaskini właśnie tam.
Do tego tak od połowy gry jesteśmy zalewani XPkami oraz złotem. W czwartym świecie mamy miliony sztuk złota. Absurd.
Jakby tego było mało - Kir (nasza postać) ma odpalonego pod koniec berserk moda dającego mu boosta do HP (prawie 500hp), wigoru, większość skilli wymaksowana.
Szkoda tylko że jego najlepszy rynsztunek wygląda biednie.