Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

65. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 65. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
AI War: Fleet Command
AI War: Fleet Command

Strategiczne 22 października 2009

Ambitna strategia czasu rzeczywistego, w której prowadzimy bitwy na skalę międzygalaktyczno przeciwko zaawansowanej sztucznej inteligencji. Podczas zabawy dowodzimy ogromnymi armiami złożonymi z setek tysięcy jednostek, ale nie musimy wydawać wszystkich poleceń – gra wykonuje część pracy za nas. W AI War pojawia się też tryb kooperacji, w którym grupa graczy walczy po tej samej stronie.

Europa Universalis III: The Divine Wind
Europa Universalis III: The Divine Wind

Strategiczne 14 grudnia 2010

Czwarty duży dodatek DLC do wydanej w 2007 roku strategii Europa Universalis III studia Paradox. Rozszerzenie o nazwie Divine Wind nie zmienia przedziału czasowego, zakreślonego w grze podstawowej i obejmującego lata 1453-1789. Całość koncentruje się jednak w znacznie większym stopniu na rejonie Dalekiego Wschodu, co znalazło swoje odzwierciedlenie w nieco innych realiach rozgrywki. Na podbicie czekają zatem dziesiątki nowych prowincji, położonych na azjatyckim wybrzeżu Pacyfiku.

Icarus: The Sanctuary of Gods
Icarus: The Sanctuary of Gods

Strategiczne 15 czerwca 1998

Gra RPG o wzbogacona elementami strategicznymi. Fabułą opowiada o drużynie najemników pod przywództwem Dreusa, która musi przeciwstawić się hordom potworów przysłanych przez boga Ercaneta. Zabawę zaczynamy z dwójką bohaterów, ale jednocześnie liczebność towarzyszy w miarę rozwoju akcji ulega zwiększeniu.

Rails Across America
Rails Across America

Strategiczne 19 września 2001

Rails Across America to strategia ekonomiczna pozwalająca graczowi wcielić się w rolę zarządcy przedsiębiorstwa kolejowego. Do jego obowiązków należy m.in. wytyczanie i budowa nowych połączeń, finansowanie prac badawczych oraz troska o kondycję finansową firmy. Deweloperzy ze studia Flying Lab Software zadbali o złożoność mechanizmów zależności społeczno-ekonomicznych w grze.

F1 Manager
F1 Manager

Strategiczne 10 lipca 2000

Gra sportowa, w które zostajemy managerem zespoły biorącego udział w zawodach Formuły 1. Musimy zorganizować swoją wyścigową stajnię na wzór najlepszych teamów i powalczyć o zwycięstwo w sezonie 2000. Zajmujemy się m.in. treningami, konstrukcją nowych bolidów i dbamy o finansową stronę przedsięwzięcia.

Airlines 2
Airlines 2

Strategiczne 2 października 2002

Kolejny przedstawiciel coraz popularniejszych strategii ekonomicznych traktujących o liniach lotniczych. Gracz naturalnie staje się właścicielem niewielkiej firmy trudniącej się transportem lotniczym i własnymi siłami ma stworzyć wielkie, międzynarodowe linie lotnicze.

Europa Universalis III: In Nomine
Europa Universalis III: In Nomine

Strategiczne 28 maja 2008

Kolejny niesamodzielny dodatek do trzeciej odsłony serii Europa Universalis, wymagający do działania zarówno gry podstawowej, jak i poprzedniego rozszerzenia Napoleon’s Ambition. In Nomine przenosi nas w czasie do roku 1399, kiedy na tron angielski wstępuje Henryk IV. Rozszerzone ramy chronologiczne produkcji pozwoliły zaś na wprowadzenie do rozgrywki kolejnych ważnych wydarzeń historycznych, np. mongolskiej inwazji na Turcję, wojny stuletniej czy upadku Cesarstwa Bizantyjskiego.

Imperium Romanum: Wilds of Germania
Imperium Romanum: Wilds of Germania

Strategiczne 18 czerwca 2008

Wilds of Germania jest drugim już rozszerzeniem strategii czasu rzeczywistego, Imperium Romanum, autorstwa bułgarskiego studia Haemimont Games. Omawiany tu tytuł nie jest jednak jedyną produkcją tych twórców poruszającą tematykę Imperium Rzymskiego - w 2006 roku wydana została Glory of the Roman Empire.

Imperium Romanum: The Conquest of Britannia
Imperium Romanum: The Conquest of Britannia

Strategiczne 30 maja 2008

Imperium Romanum the Conquest of Britannia to pierwszy dodatek do strategii czasu rzeczywistego Imperium Romanum, stworzonej na początku 2008 r. przez studio Haemimont Games. Opisywany produkt pozwala posiadaczom podstawowej wersji gry przenieść się z powrotem do pierwszego wieku naszej ery, kiedy to cesarz Hadrian wraz ze swymi legionami wybrał się na podbój odległej Brytanii.

Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918
Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918

Strategiczne 1 marca 2011

Strategic Command World War I: The Great War 1914-1918 to osadzona w realiach I wojny światowej strategia turowa z popularnego cyklu Strategic Command, rozwijanego przez studio Fury Software. Gracze mają okazję wziąć udział w kilku starannie odwzorowanych kampaniach z tego okresu historycznego. Zmagania można toczyć na olbrzymich planszach (których rozmiary sięgają blisko 40 tys. pól), rywalizując z komputerową sztuczną inteligencją lub żywym przeciwnikiem za pośrednictwem sieci Internet.

Combat Mission: Shock Force
Combat Mission: Shock Force

Strategiczne 27 lipca 2007

Kontynuacja znanej serii gier strategicznych, rozgrywanych w trójwymiarowym środowisku w systemie WEGO, do tej pory koncentrujących się na okresie drugiej Wojny Światowej. Tym razem programiści ze studia Battlefront zdecydowali się zerwać z tradycją i przenieśli akcję w czasy teraźniejsze.

Space Empires V
Space Empires V

Strategiczne 11 października 2006

Space Empires V to kolejna odsłona serii kosmicznych strategii handlowych. Z uwagi na to, iż poprzednik jest już produktem bardzo wiekowym i mocno archaicznym, autorzy dołożyli wszelkich starań, aby kolejny tytuł wzbudził duże zainteresowanie, tak wśród wieloletnich miłośników serii, jak i wśród graczy nie mających jeszcze styczności z rozległym światem Space Empires.

Hegemony Rome: The Rise of Caesar
Hegemony Rome: The Rise of Caesar

Strategiczne 15 maja 2014

Kontynuacja strategii RTS Hegemony: Philip of Macedon, stworzonej w 2010 roku przez kanadyjskie studio Longbow Digital Arts. Gra po raz kolejny przenosi nas do czasów starożytnych, skupiając się tym razem na słynnych podbojach Juliusza Cezara. Kampania fabularna dzieli się na cztery rozdziały, których akcja toczy się w latach 58-52 p.n.e. i koncentruje na wojnie Rzymu z Galią, toczonej na obszarze rozciągającym się od wybrzeży Brytanii do Morza Śródziemnego.

Jagged Alliance: Deadly Games
Jagged Alliance: Deadly Games

Strategiczne 31 sierpnia 1996

Jagged Alliance: Deadly Games to samodzielny dodatek do pierwszej części gry strategicznej Jagged Alliance, autorstwa studia Sir-Tech. Ponownie dowodzimy drużyną najemników, która musi wykonywać niebezpieczne misje. W przeciwieństwie do wersji podstawowej, Deadly Games pozbawione zostało warstwy fabularnej.

Luxury Hotel Empire
Luxury Hotel Empire

Strategiczne 16 lutego 2012

Luxury Hotel Empire to strategia-ekonomiczna, która pozwala graczowi zarządzać siecią hoteli nawet w 12 wielkich miastach, takich jak Berlin czy Paryż. Grę stworzyło niemieckie studio UIG Entertainment specjalizujące się w symulatorach i grach ekonomicznych.

Jagged Alliance: Crossfire
Jagged Alliance: Crossfire

Strategiczne 24 sierpnia 2012

Jagged Alliance: Crossfire to pierwsze samodzielne rozszerzenie do gry strategicznej z elementami cRPG - Jagged Alliance: Back in Action. Dodatek oferuje nową kampanię, w której dowodzony przez graczy oddział najemników M.E.R.C. musi powstrzymać krwawe masakry na ludności niewielkiego azjatyckiego państewka. Deweloperzy ze studia Coreplay zadbali również o solidną porcję nowych broni, bohaterów i przeciwników.

Fallen Haven
Fallen Haven

Strategiczne 8 kwietnia 1997

Fallen Haven to utrzymana w klimatach science-fiction strategia turowa, autorstwa studia Micomeq. Fabuła gry przedstawia zmagania ludzi i obcej rasy Tauran o panowanie nad obfitującą w cenne złoża surowców planetą New Haven. Gracz wciela się w rolę głównodowodzącego siłami wybranej frakcji i ma za zadanie przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Victoria II: Heart of Darkness
Victoria II: Heart of Darkness

Strategiczne 16 kwietnia 2013

Heart of Darkness to opracowany przez Paradox Interactive dodatek do gry Victoria II. Rozszerzenie w realistyczny sposób rekonstruuje wyścig XIX-wiecznych potęg o zdobycie dominującej pozycji w Afryce. W tym celu wprowadzono liczne zmiany do mechanizmów rozgrywki i zmodyfikowano systemy kolonizacji oraz bitew morskich.

Symulator pola kempingowego
Symulator pola kempingowego

Strategiczne 26 czerwca 2012

Symulator pola kempingowego to gra strategiczna wyprodukowana przez niemiecką firmę Astragon Software. Gracz wciela się w rolę zarządcy pola kempingowego, a jego zadaniem jest zapewnienie wygód i rozrywki odwiedzającym je turystom.

Worlds of Magic
Worlds of Magic

Strategiczne 19 marca 2015

Wyprodukowana przez rodzime studio Wastelands Interactive gra strategiczna z gatunku 4X osadzona w realiach fantasy. Tytuł został zainspirowany kultową grą Master of Magic z 1994 r. i w zamyśle autorów stanowi jej duchową kontynuację. Akcja toczy się w wielowymiarowym, losowo generowanym uniwersum, w którym toczy się zaciekła walka o dominację przy użyciu magii i miecza. Rozgrywka koncentruje się na 4 klasycznych aspektach: eksploracji, ekspansji, eksploatacji i eksterminacji.

Close Combat: Panthers in the Fog
Close Combat: Panthers in the Fog

Strategiczne 19 listopada 2012

Kolejna odsłona zaawansowanej symulacji starć wojennych. Przemieszczamy wojska na mapie strategicznej, a następnie przenosimy się na ekran taktyczny i przeprowadzamy operacje w czasie rzeczywistym. Tym razem bierzemy udział w ostatnich dniach walk w Normandii podczas II Wojny Światowej. Państwa Osi mają ostatnią szansę na odparcie druzgocącego ataku sił alianckich. To od postawy gracza zależy, która ze stron konfliktu odniesie ostateczne zwycięstwo.

Chaos Reborn
Chaos Reborn

Strategiczne 26 października 2015

Osadzona w realiach fantasy turowa gra strategiczna, będąca duchową kontynuacją klasycznych produkcji: The Battle of Wizards oraz Lords of Chaos, które ukazały się odpowiednio w latach 1985 i 1999. Za powstanie gry odpowiada twórca obu tytułów, Julian Gollop, znany również z tak kultowych produkcji jak Laser Squad i UFO: Enemy Unknown. W grze wcielamy się w postać początkującego czarodzieja, który na proceduralnie generowanej mapie toczy kolejne pojedynki z podobnymi mu graczami.

History: Legends of War - Patton
History: Legends of War - Patton

Strategiczne 18 grudnia 2012

Osadzona w realiach II wojny światowej strategia turowa z elementami cRPG. Gracze mają okazję dowodzić jednostkami 3. Armii generała Pattona i wziąć udział w operacjach militarnych na terenie Francji, Belgii oraz Niemiec. Deweloperzy ze studia Slitherine zadbali, by gra History: Legends of War - Patton łączyła walory rozrywkowe z elementami edukacji historycznej.

Reus
Reus

Strategiczne 16 maja 2013

Reus to RTS autorstwa zespołu Abbey Games. Gracze wcielają się w bóstwo, które musi dbać o swoich wyznawców. Autorzy postawili na nietypowe dwuwymiarowe mechanizmy rozgrywki. Na mapie cały czas widoczny jest boski olbrzym, który może poruszać się jedynie w lewą lub prawą stronę ekranu.